Dat voel je wel aan toch? Mijn 620 accepteert alles probleemloos, die tiger alleen opschakelen. Terug kan wel maar dan moet te je hard duwen dus dat doe ik dan niet.
Ja zeg ,
mijn gevoel zei ook eens dat ik aandelen moest kopen. Apart gevoel dat wel.
Als jij met je 620 gewoon terugtrapt dan zal jou bak niet heel lang meegaan.
Ik snap ook wel dat het gaat , ik doe al 15k met een Rekluse maar de vraag is:
is het
beter voor je materiaal om altijd je koppeling erbij te pakken als je terug schakelt.
Ben overigens nog steeds heel enthousiast over de Rekluse. Gewoon fantastisch
[
edit gevonden !!]
COMING TO A STOP It is not necessary to pull in the clutch lever when coming to a stop with the Rekluse ProStart clutch. The Rekluse ProStart will automatically disengage the clutch as the engine speed comes down to idle, preventing the engine from stalling.
Rekluse recommends that you downshift as you slow down. Remaining in a high gear at low speeds may leave you vulnerable if you need to accelerate suddenly.
Pull in the clutch lever to downshift. Downshifting when the engine has dropped to approximately 1750 RPMs will require very little clutch lever effort and still leave you in position to accelerate away smoothly if needed. When downshifting, always apply a small amount of throttle as the clutch lever is released to be sure the clutch re-engages. For safety reasons, Rekluse recommends that you leave the bike in first gear with the clutch lever held in while stopped in traffic. By leaving the bike in gear, you can quickly respond to an unexpected incident that requires sudden movement of your motorcycle. Making a habit of holding the clutch lever in while stopped will prevent unexpected movement forward if you rev the engine. When you are ready to take off again, completely