Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motortransport binnen Europa  (gelezen 2224 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Motortransport binnen Europa
« Gepost op: 30-07-2017, 12:24 »
Heeft er iemand ervaring met het laten transporteren van je motor binnen Europa.
Dit ivm een trip door de Pyreneeën. Zoek dus iets richting Bordeaux of zo, begin september.
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Motortransport binnen Europa
« Reactie #1 Gepost op: 30-07-2017, 17:11 »
Ik heb goede ervaringen met Nord Cargo https://www.nordcargo.com/nl/diensten_x_service/8

Verstuurd vanaf mijn SGP611 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Motortransport binnen Europa
« Reactie #2 Gepost op: 31-07-2017, 07:37 »
dan kom je een heel eind met de autoslaaptrein van dusseldorf naar zuid frankrijk

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Motortransport binnen Europa
« Reactie #3 Gepost op: 31-07-2017, 11:00 »
member
Helaas, autotrein naar zuid Frankrijk gaat alleen vanaf Parijs, Parijs - Biarritz.

Dus eerst 430 Km naar Parijs en dan is het, nog maar, 750 km naar Biarritz.
En je rijdt niet in dezelfde trein als je motor, zoals Düsseldorf - Wenen bijvoorbeeld.
Nadeel je moet eerst je motor inleveren, doe ik al liever niet, en pas de volgende dag ophalen.
Kost dan een extra overnachting in Biarritz en Parijs.
Terugreis zou Narbonne - Parijs worden.

Het rijden van de totaal +/- 1200 km (enkele reis) is het probleem niet, 2 dagen effe doorrijden.
Maar, wegbanden wel, hoe krijg ik die van 'West Pyreneeën' naar 'Oost Pyreneeën' ?
weg banden wisselen voor 'noppen' en terug ook geen probleem.
Banden binnen Frankrijk opsturen zou het goedkoopst en makkelijkst zijn.....
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Motortransport binnen Europa
« Reactie #4 Gepost op: 31-07-2017, 17:27 »
Voor onze Pyreneeën trip hebben we de motoren bij TB Travel ingeleverd. Vliegtuig naar Girona en daar stonden ze bij een hotel op de afgesloten binnenplaats. Ging prima!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan