AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Betrouwbaar compressie meten op een ktm exc 450 2003

(1/2) > >>

dwaallicht5:
Hoi,

Ik heb geleerd dat je compressie moet meten met de gasschuif volledig open.
Zo gezegd zo gedaan. Bougie er uit. Compressiemeter in het bougiegat gedraaid. Ik kom dan alleen maar tot een miserabele 2,5 bar! Dramatisch weinig.
Dus meet ik wel goed? En gaat dat bij een vlakschuif carburateur niet zo dan? En moet ik het anders aanpakken?
Zou ik de hele carb moeten verwijderen om een betrouwbare meting te doen??

propje:
Heb je wel de juiste meter.Collega heeft het eens andersom gedaan.Diesel Porsche tractor compressie meten.Met een benzine metertje.Porsche won het metertje verloor.Heb pas ook zo.n setje gekocht van Amazon.Binnenkort de tt600 meten.

dwaallicht5:
Ik heb er ook mijn oude volvo 440 op lpg met 4 ton op de teller mee gemeten. Die haalde nog op alle cylinders >10 bar.
Dan vind ik 2,5 bar op een een-pitter alarmerend weinig...

Dus ik dacht: ik doe iets fout? Moet ik eens meten met de carburateur eraf?
(als de kleppen lek zijn moet de carburateur er toch af.... :-[ )

popnagel:
Hebben ze geen voorziening voor makkelijker starten ?
Vaak is dat een dingetje wat op centrifugaalkracht werkt die een klep een stukje in drukt.
Zou wel kloppen met je conclusie.

dwaallicht5:
Ahum, kuch,  inderdaad Popnagel.....
Heb een repair manual gevonden en inderdaad: er zit op de nokkenas een autodecompressor hevel die op centrigaalkracht werkt... Dat kan heel goed verklaren dat ie maar weinig compressie heeft....  :P

(Kleppen kunnen nog steeds lek zijn, maar laat ik daar niet in eerste instantie vanuit gaan.
Eigenlijk wel onhandig dat je niet makkelijk de compressie kunt meten. Je moer dan eerst de bovenkant van de cylinderkop met nokkenas es waterpomp verwijderen....)

Ok, nu eerst maar es de carb opnieuw bekijken en hotstart knop kopen en erop terug plaatsen. Misschien wil ie dan weer starten. .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie