Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Club ????  (gelezen 2860 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Club ????
« Gepost op: 20-09-2004, 22:37 »
Citaat
???Deze Club? lees ik nu meerdere malen.
Is het dan toch een club geworden en hoe heet deze club? Goeie plannen in ieder geval als de mogelijkheid er is zal ik zoveel mogelijk mee gaan.


Tja, het woord "club" is natuurlijk snel te gebruiken.
Het is natuurlijk nooit de opzet geweest van dit forum/deze site om een nieuwe club op te gaan richten.
Ik weet ook niet of dat slim is, de gemoedelijkheid en vrijblijvendheid is denk ik een van de sterke punten van dit geheel.
Ritjes en dagjes organiseren kan iedereen, met een club ga je alweer bepaalde verwachtingen creeëren, en toch ook verantwoordelijkheden bij bepaalde personen neerleggen.

We kunnen er natuurlijk een polletje aan wagen maar die werken in dit forum niet zo lekker (ga toch eens kijken of ik het geheel kan upgraden naar iets anders, met als ctriterium: geen verlies van de huidige topics ;) )

Maar een discussie kan hier natuurlijk wel gevoerd worden.

Dus de vraag is:

Moet er een club onstaan vanuit deze site?

Kom maar op met de pro's en con's! En ook of je dan net zo fanatiek mee blijft doen!

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Club ????
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2004, 23:59 »
Mmmm, verder dan een vrienden[smiley=mellow.gif]club zou je niet moeten gaan denk ik.

Als je het iets officieels[smiley=stop.gif] gaat maken zal, zoals Ferd al aangaf, waarschijnlijk de lol, gemoedelijkheid en vrijblijvendheid er snel weggespoeld [smiley=toilet.gif] worden.

Nee  [smiley=no.gif], gewoon laten zoals het is.







[smiley=jester.gif][smiley=jester.gif]Leuke smilies zijn er nu  [smiley=jester.gif][smiley=jester.gif]
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Club ????
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2004, 01:11 »
Ik ben hier nog maar kort maar ik zou het zo laten. En dat je af en toe het een club noemt in een bericht,dat gaat vanzelf,sta je niet bij stil. Ben het helemaal met Quest en Ferd eens hierover

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Club ????
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2004, 03:04 »
8)
er zijn meerdere forums?(foreas? forie?)die allroad een warm hart toe dragen, allen onstaan uit een groepje vrienden die de zelfde zandpaden onveilig maken. ;D Ik denk juist deze manier van doen, forum dus, de mensen vrij en blij laat of ze mee willen doen of niet, onder de streep kom je na 2 jaar toch steeds dezelfde mensen tegen, bij grote treffens.
Gr Hans
Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

  • XT600E, XB12Ss, Hornet900
  • *****
  • Berichten: 298
Re: Club ????
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2004, 15:37 »
Ik zit hier ook nog maar erg net bij.
Maar wat mij betreft hou het zoals het is. Een club (met clubblad, lidmaatschapsgeld e.d.) daar levert alleen maar een hoop werk op (geld innen, copy verzamelen,  e.d.)
Dit is lekker vrijblijvend houen zo ;D

Esther

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Club ????
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2004, 16:26 »
Even een polletje toegevoegd!

Offline member

  • XT600E, XB12Ss, Hornet900
  • *****
  • Berichten: 298
Re: Club ????
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2004, 16:46 »
flauw hoor >:( mag ik maar 1x stemmen...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Club ????
« Reactie #7 Gepost op: 22-09-2004, 02:23 »
Goed,

Ik ben consultant, dus laat ik die maar ff gaan uithangen:

1. Waarom vindt iedereen het zo 'leuk' zoals het nu gaat?
2. Waarom is dat beter/slechter dan een club?
3. Wat is de meerwaarde er een club van te maken tov. de huidige situatie?

Voor mezelf geantwoord:
1. Omdat hiero de mensen zijn die hetzelfde leuk vinden als ik, en ik zie ze niet alleen online, maar ook life. Geen verplichtingen is ook wel fijn;
2. Slechter omdat je een hele organisatie moet gaan optuigen (wat overigens niet zo'n probleem hoeft te zijn). Beter omdat je misschien meer het idee krijgt dat je 'ergens bij hoort'. Zo'n forum is zo vrijblijvend. En aangezien we niet aan 'merkendiscriminatie' doen, maar aan 'wegsoort discriminatie', vindt ik dat wel ok!
3. Dat heb ik me al eens eerder af zitten vragen, maar ik kan alleen bedenken dat een club een meer 'afgebakend' geheel gaat worden, waarin het makkelijker is mensen te leren kennen, samen dingen te ondernemen, etc.

Ik heb redelijk veel ervaring met besturen van zowel verenigingen als stichtingen (Jezus, wat serieus ineens) en altijd is gebleken dat zo'n club op een paar mensen drijft. Da's op zich niet zo erg, als je je dat maar beseft. Op dit forum is de een ook wat prominenter aanwezig dan de ander.

Ik ben er in ieder geval voor dat we een naam voor onszelf verzinnen, en ermee te beginnen dat we dit forum als een 'club' zien!  (dan horen we tenminste ergens bij!)

Roep maar! Zo ik heb gesproken!
Corné





Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Club ????
« Reactie #8 Gepost op: 22-09-2004, 04:27 »
YEAH!
Corné for president!

Alstie dan maar geen bomaanslagen gaat beramen in het clubhuis want dan moeten we weer een nieuwe president zoeken..

Over clubhuis en bommen gesproken.. Dan bombarderen we Ad's place maar metteen tot clubhuis toch?!
;D ;D ;D

Muds Angels ofzo?
;)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Africa Twin
  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Club ????
« Reactie #9 Gepost op: 22-09-2004, 11:14 »
Citaat
YEAH!
Corné for president!

Alstie dan maar geen bomaanslagen gaat beramen in het clubhuis want dan moeten we weer een nieuwe president zoeken..



Houde we wel weer een motor over..... Maar of je daar nou blij mee moet zijn?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Club ????
« Reactie #10 Gepost op: 22-09-2004, 15:07 »
Ik ben de eerste zelfmoordernaar die het op een brommer doet  [smiley=bomb.gif] en dan mogen jullie de aanslag opeisen. Iemand nog interessante plattegronden in de aanbieden. Nou ben benieuwd of onze geheime dienst dit bericht ook screent om lelijke woorden...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Club ????
« Reactie #11 Gepost op: 22-09-2004, 15:38 »
Citaat
YEAH!
Corné for president!

Muds Angels ofzo?
;)


En dan de bijnaam voor de voorzitter: MudMaster ???

Offline member

  • Africa Twin
  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Club ????
« Reactie #12 Gepost op: 24-09-2004, 04:57 »
MudMastah??  neee joh... de BlubbAh-kauning.

Maarre, om het off-topic gebeuren weer even recht te trekken: Ik ben er ook net een uurtje bij - bij dit grandioze forum met zeer veel toegevoegde waarde - maar ben niet zo voor het oprichten van clubs of vaste groepjes...  

Reden dat bijvoorbeeld motor-forum.nl het zo goed doet is dat alles vrijblijvend is en dat is de kracht ook, denk ik...

Natuurlijk realiseer ik me dat deze site ook bijgehouden moet worden en dat hier iemand straks meer en meer tijd aan kwijt is (of meerdere mensen). Tegen die tijd is er altijd nog de mogelijkheid om een soort van contributie te rekenen.

Vooralsnog kan iedereen lekker overal rondstruinen, als dit soort initiatieven "clubs" worden, zal ik me misschien nog maar bij 1 club aansluiten, omdat het anders te kostbaar wordt...

...just my humble opinion...  [smiley=suave_anim.gif]
Later is al lang begonnen!