Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: [Motoravonturist-feed]Concept Yamaha T7; een nieuwe favoriet in wording?  (gelezen 1637 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 0
Concept Yamaha T7; een nieuwe favoriet in wording?

[html]

Nu de productie van de Yamaha Tenere 660 eencilinder


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
maatje van me is afgelopen week bij yamaha geweest.
ze zeggen dat het echt een hardcore enduro motor word.
alles wat je nodig heb voor meest zware rally's te rijden zit er standaard op.
opstappen en rijden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Is dat niet die motor die een schakelstangetje aan het blok en de pook heeft? Ik vond het op de motorbeurs er bijzonder kwetsbaar uitzag! Niet om de pret nu te drukken hoor, maar het viel me op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Zou wel een behoud zijn voor je schakelas.
Als er dan iets afbreekt vervang je pookje en hoef je geeneens het blok te splitsen.
En niet zoals bij bmw x compleet bloksplitsing en demontage van alles want blok is meedragend frame.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Als het echt wordt zoals ze zeggen zou ik nog wel van KTM afstappen ervoor  :-X
Hopen dus, meestal wordt er wel weer vanalles aan verandert om het in productie te krijgen  :(
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
maatje van me is afgelopen week bij yamaha geweest.
ze zeggen dat het echt een hardcore enduro motor word.


Da's een rekbaar begrip, zeker als het uit de mond komt van iemand die vindt dat bv. een Ducati Multistrada Enduro een enduro is omdat het er op staat. Of een R1200GS met noppenband al bijna een rallymotor vindt. Een KTM 690 Enduro verward met een echte enduro...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
met inzetgebied van de 690 zou ik dolgelukkig zijn, denk meer crf1000 terein

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16

Da's een rekbaar begrip, zeker als het uit de mond komt van iemand die vindt dat bv. een Ducati Multistrada Enduro een enduro is omdat het er op staat. Of een R1200GS met noppenband al bijna een rallymotor vindt. Een KTM 690 Enduro verward met een echte enduro...


klopt heb je helemaal gelijk in. maar een multistrada en een gs zijn straat motoren waar je het terrein mee in kan vind ik. overigens zijn er genoeg mensen die er serieus mee enduro kunnen rijden hoor. (ben er zelf 1) ;D
maar de term kwam vanuit yamaha zelf. er werd met hardcore enduro bedoelt dat hij bijvoorbeeld standaard met tripmeter en roadbook word geleverd. hier en daar stalen beschermplaten en dergelijke. vanuit fabriek standaard noppen banden en geen straat banden, ook niet te kiezen zoals bij een bmw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Ik ben wel benieuwd. Dit zou zomaar iets heel leuks kunnen gaan worden. :)
Ze worden natuurlijk wel geïnspireerd door het succes van de nieuwe TA, maar als ze hetzelfde neer gaan zetten, dan vissen ze in dezelfde vijver. Met een kleinere motorinhoud en het inzetgebied van de XT660Z in het achterhoofd, zou dit best wel eens een leuke kant op kunnen gaan.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
voor wie nog twijfels heeft:

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007