Heb nog tikkie flatspot rond 3000 toeren. deze week de juiste pilot jets en zal ' ie 100% zijn. dan kan ik aan de gang met cosmetische dingetjes als nieuwe remblokken etc. ;-)
Liep veel te rijk en onregelmatig onderin:
carbs er zeker 20 keer afgehad. (lukt nu in 7 minuten zonder tank te verwijderen).
- pilot jets gecontroleerd; bleken de juiste (#40);
- carbs gesynced;
- choke circuit gecontroleerd en opgepoetst;
- nieuwe emulsiebuizen en naalden, scheelde niets;
- CDI contacten checken, bleek ook slecht contact dat pas na 3 x schuren en contactsprayen verholpen was;
- vlotterniveau geexperimenteerd, scheelde wel, maar vooral bovenin;
- kleinere hoofdsproeiers (zaten grotere in ivm open uitlaat, kleinere zorgde voor arm bovenin);
- Mengselregel geexperimenteerd, lichte verbetering, maar zelfs helemaal in nog te rijk;
- Nieuw K&N filter;
- 80.000 keer alle gaatjes schoongemaakt.
uiteindelijk maar #35 pilot jets ingezet onder het motto ' als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat' . Toen liep ' ie veeeel te arm onderin...
Na visuele vergelijking tussen de nieuwe #35 sproeiers en de #40 sproeiers die er in zaten bleek een enorm verschil. Er was dus met de #40 sproeiers geprutst. Loopt nu op nieuwe #40 sproeiers (die zichtbaar kleiner zijn dan de oude #40) bijna goed. Nog beetje hikje onderin wegens te arm want open uitlaat en K&N filter. Krijg deze week #42 sproeiers en dan moet ik er zijn.
Ga dan aan de gang met nieuwe olie en remblokken, scheurtje in uitlaat, ruitje fiksen en 'Tiger' stickers.
en rijden natuurlijk.
Pfffft, jippie!