Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mongolië  (gelezen 7874 keer)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Mongolië
« Gepost op: 29-12-2010, 20:59 »
ik ben "begonnen" met voorbereidingen treffen om in 2012 naar Mongolië te rijden, daar te "touren" en vervolgens terug te rijden.

echter ik heb niet echt een idee wat de highlights zijn van Mongolië of wat er onderweg te zien is.
De bedoeling is om door Polen via de Baltische staten ten noorden van Moskou er naartoe te rijden. en terug over de trans Siberische "snelweg" en dat alles in 10 weken.

dus iedereen die tips heeft (alle tips, dus ook: je hebt een visum nodig voor rusland waarmee je meerdere keren het land in en uit mag) zie ik gaarne te gemoed.

[edit]
ben begonnen met bloggen
http://smitbert.wordpress.com
[/edit]

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolië
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2010, 22:09 »
ben er in 2007 heen geweest. bel maar. 0316247625.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • DRZ400, XT600 supermoto, XTZ 750
  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Mongolië
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2010, 14:22 »
Ik loop zelf ook al een tijd met het idee om een keer te gaan.
 
Zo las ik in de nieuwe Motorrad Abenteuer een bericht over een transporteur die voor ongeveer 650 euries je motor in een verzamel container over land naar Ulaan Baatar brengt. :) :)
 
Je betaalt alleen voor de plaats die je motor inneemt. Afhankelijk van de wachttijden bij de douane duurt dit 26 tot 45 dagen. Terug kan ook. Met zeevracht kost ongeveer 1000 euro in minimaal 48 dagen.
Op deze manier is er meer tijd om daar te rijden en weer rustig aan naar huis te rijden.
 
www.pan-europa.de
 
Misschien heb je er wat aan.
 
Veel plezier met de voorbereiding.
 
gr, jw
 
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Mongolië
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2010, 15:20 »
Zij hebben er wel 5 maanden over gedaan om mijn motor met span vanuit Mongolie terug naar huis te brengen...... maar 650 euri is niet te veel geld vind ik.
Ben in 2010 naar Mongolie gereden; je mag mij natuurlijk ook mailen en kijken op www.zogekniet.nl!

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Mongolië
« Reactie #4 Gepost op: 31-12-2010, 15:24 »
ben er in 2007 heen geweest. bel maar.
Ad
geweldig heb je ook kaart materiaal? of deed je alles met een gps?

@ jwxt  ik wou ook heen en terug rijden...maar als je in dezelfde tijd die kant op wil...

Ben in 2010 naar Mongolie gereden; je mag mij natuurlijk ook mailen en kijken op www.zogekniet.nl!
mooi, nog speciale dingen die wel en/of niet had meegenomen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Mongolië
« Reactie #5 Gepost op: 31-12-2010, 18:03 »
mooi, nog speciale dingen die wel en/of niet had meegenomen?
Alleen wat gereedschap, tieraps, ducktape, 2 binnen- en buitenbanden, compressortje en miniflesjes Ketel 1 (echte jenever) ter uitwisseling met de locals; verder wat te eten (Bever) en kleding, niets speciaals. Is ook niet nodig, m.i.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Mongolië
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2011, 18:23 »
aangezien google maps niet bied wat ik zoek...
kwam ik toch wat interessants tegen uit brussel http://www.unece.org/trans/main/eatl/maps.html

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Mongolië
« Reactie #7 Gepost op: 05-01-2011, 17:54 »
Wanneer je e.e.a. digitaal wilt hebben, kun je voor Azie beter Bing maps gebruiken. Tot Mongolie ging dit prima met de Garmin, in Mongolie met kaarten.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolië
« Reactie #8 Gepost op: 05-01-2011, 20:20 »
http://freegeographytools.com/2007/adding-garmin-img-files-to-mapsource

http://forum.gsmhosting.com/vbb/f491/garmin-xt-maps-mapsource-version-632595/index113.html

Dit zijn twee site's waar je misschien kaart materiaal kan vinden of een oproep kan plaatsen. Ik had world map en dat is ook wel goed. Ik kan je mijn tracks sturen als je wilt alhoewel ik door Kazachstan gereden ben. Een dubbel visum voor Rusland moet genoeg zijn. Mongolië is super en alhoewel je denkt dat niemand je ziet wordt je constant in de gaten gehouden door herders enz met verrekijkers. Er is bijna overal benziene te krijgen dus reserve tanks meenemen is overbodig. Harde banden zijn een goede keus en denk erom zomer in Mongolië is regentijd.

Succes, Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Mongolië
« Reactie #9 Gepost op: 06-01-2011, 15:09 »

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Mongolië
« Reactie #10 Gepost op: 06-01-2011, 18:40 »
ik ben op ADVrider al wat RR van Walter (colebatch) aan het lezen.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=602168&highlight=sibirsky+extreme
en hij heeft ook heel wat waypoints http://www.horizonsunlimited.com/hubb/northern-asia/siberia-mongolia-central-asia-waypoints-50860
maar als ing. zeg ik: "je kunt nooit genoeg informatie hebben"
maar ja daar ben je dan ook documentalist voor.
dus graag waypoints en routes, highights hotels, uitzichtpunten, musea etc. etc.
maar Ad en Olivier ik kom graag een keertje aan (als ik de motor weer heb opgebouwd, (om te testen en)) om de verhalen te horen, foto's te zien, info (routes ed.) te ontvangen.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolië
« Reactie #11 Gepost op: 06-01-2011, 20:45 »
Altijd welkom.  Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Mongolië
« Reactie #12 Gepost op: 06-01-2011, 21:55 »
Altijd welkom.  Ad
mooi. 'k heb je telefoon nummer al in m'n telefoon staan.
had jij niet een bmw gs 2klepper? in 2007 ofzo

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolië
« Reactie #13 Gepost op: 07-01-2011, 17:05 »
Ooit wel begonnen met een r100rs maar nu een ktm 950 s. Zie ook onderschrift  ;) .

IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Mongolië
« Reactie #14 Gepost op: 08-01-2011, 00:00 »