Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Du Bois en Kroon zien helaas af van deelname dit jaar... Teus rijd wel...  (gelezen 2767 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/


Citaat

Iets minder dan drie weken voor het begin van de Dakar Rally is het Nederlandse contingent twee deelnemers kwijt. Thomas de Bois en Evert Kroon hebben vanwege verschillende redenen besloten om af te zien van deelname.
De Bois
In een eerste reactie laat teamleider Chris Leyds van Pro Dakar weten dat Thomas de Bois af moet zien van deelname vanwege problemen met zijn gezondheid. "Bij de medische keuring van Thomas zijn er gezondheidsklachten naar voren gekomen," aldus Leyds die verder niet wil ingaan op de aard van de klachten. Hij benadrukt dat deze ernstig genoeg zijn om van deelname af te zien, maar dat De Bois toch ook de positieve kant van de situatie inziet. "Thomas is eigenlijk opgelucht dat zoiets naar boven komt bij de keuring."

Kroon
Het afzeggen van De Bois heeft er gedeeltelijk aan bijgedragen dat ook Evert Kroon niet meedoet aan de Dakar Rally 2011. De vastgoedondernemer is op zakelijk gebied momenteel erg druk, waardoor hij in eerste instantie al twijfelde of hij mee zou doen. Het Dakar-virus heeft hem echter zo gegrepen dat hij bereid was om die zakelijk belangen tijdelijk aan de kant te zetten. Ook drie gebroken ribben als gevolg van een val tijdens een trainingsrit konden hem niet tegen houden. De gezondheidsklachten van De Bois, een goede vriend van Kroon en zijn rijmaatje tijdens de rally, echter wel. Volgens Kroon 'heeft hij genoeg signalen gehad om af te zien van deelname'.

Visser
Door het ontbreken van De Bois en Kroon is Teus Visser de enig overgebleven motorrijder van Pro Dakar. Volgens Leyds is het team volledig gericht op Visser en heeft die nu 'meer steun dan de meeste fabrieksrijders'.

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Zo he, dat is vervelend! Hoop dat het niet te erg is.  Dit is wel het laatste dat ik verwacht had, zeker gezien het intensieve trainingsschema dat gevolgd is. Sterkte Thomas!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Als ze nog een rijder nodig hebben :-))  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Als ze nog een rijder nodig hebben :-))  ;)

Vast wel , de motoren zijn onderweg , zal wel de nodige centjes gaan kosten Dr Bean  ::)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Als ze nog een rijder nodig hebben :-))  ;)

Psies, ik wil ook wel overwegen mijn zakelijke belangen tijdelijk opzij te zetten.


GJ ;D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Dat is balen , kreeg een weekje terug een mooi boek over de dakar 2005 met een glunderende Thomas aan de finish .
Echt zonde voor beide . :confused:
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Ongeloofelijk jammer en triest dat zo'n gepasioneerde rijder als Thomas om gezondheidsredenen moet afhaken.
Ik herinner me nog dat hij een etappe uitreed met een gebroken sleutelbeen!
En ik herinner me ook nog de beelden toen hij bekend maakte dat ie moest opzeggen. Dat was triest maar eigenlijk gewoon risico van de sport!
Als ik het nieuwsbericht goed lees is het nu erger.
Veel sterkte Thomas!!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Zeker ongelofelijk jammer! Ik heb nog met veel plezier een stuk samen gereden met Thomas in de Anatolia Rally, op zoek naar de enige juiste navigatie :-). Een gedreven rally man!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Zeker ongelofelijk jammer! Ik heb nog met veel plezier een stuk samen gereden met Thomas in de Anatolia Rally, op zoek naar de enige juiste navigatie :-). Een gedreven rally man!
Tja die dag kwamen we elkaar inderdaad 3 a 4 keer tegen uit tegengestelde richtingen , blijf leuk zwaaien naar elkaar .
Hopelijk is het niks blijvends voor hem , maar een tijdelijke hobbel .
 
op www.opwegnaardakar.nl staat de reden van het niet mogen rijden .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Rallymaniacs verzorgt de berichtgeving voor Thomas, hij was/is er goed ziek van....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
soms zit het tegen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)