Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?  (gelezen 1576 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Gepost op: 10-03-2021, 21:10 »
De mylaps transponder.
Voor wedstrijden kun je niet zonder, dat is alvast makkelijk.
Je kunt hem 2dehands kopen, nieuw kopen of voor een aantal jaren betalen.


De vraag ook aan mylaps gesteld, als je hem voor 1 jaar betaalt, is de transponder van jou, alleen dien je het abonnement te betalen anders is hij inactief ?


Bij de 2dehands of koop optie heb je dus geen abonnement nodig ?


De "per jaar" optie is dan nog zo gek niet ?
1e jaar 90 euro, daarna verlengen ca 50 euro per jaar.
Een nieuwe a 400 euro is dus pas aantrekkelijk voor 10 jaar ?


Vreemde materie......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2021, 21:30 »
Wat zei MyLaps?


Volgens mij gaat de transponder uit als je er geen abonnement bij hebt. Technisch is daar geen reden voor, dus misschien moet de mededingingsautoriteit daar eens naar kijken. Dit voelt meer als chantage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2021, 21:56 »
Thank you for your question and interest in MYLAPS!
With a purchase, you fully acquire the transponder.
However, transponders only work with an active subscription. It is not a rental fee.
You can pick a subscription for 1,2 or 5 years and renew it accordingly to be able to use your transponder.
I hope this helps!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2021, 10:08 »
Ik weet niet of er juristen meelezen op dit forum. Maar het bevestigt wat ik al dacht: Je bent eigenaar van de transponder, maar de primaire functie wordt door de fabrikant beperkt (zelfs weggenomen) als je geen abonnement neemt. Volgens mij mag dat helemaal niet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2021, 19:53 »
Ik weet niet of er juristen meelezen op dit forum. Maar het bevestigt wat ik al dacht: Je bent eigenaar van de transponder, maar de primaire functie wordt door de fabrikant beperkt (zelfs weggenomen) als je geen abonnement neemt. Volgens mij mag dat helemaal niet!

Altijd lastig hoor. Je koopt ook een mobiele telefoon maar zonder abo heb je er dus ook niets aan. Mylaps verleent een service van tijdmeting. Wat moet je anders voor zo`n ding. Soms kosten dingen gewoon geld.
Bij de organisatie waar ik ga rijden hebben ze er 40 voor (juist ja) de verhuur. Kost ook geld.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2021, 22:51 »
http://www.transponderopladen.nl/

Blijkbaar hebben we een transponder expert in ons midden. Wat is jou menig hierover?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2021, 09:22 »
Altijd lastig hoor. Je koopt ook een mobiele telefoon maar zonder abo heb je er dus ook niets aan.
Die vergelijking gaat mank: Je hebt keuze voor meerdere leveranciers van abonnementen, en die leveranciers verlenen echt diensten, hebben infrastructuur gebouwd etc.
Mylaps verleent een service van tijdmeting. Wat moet je anders voor zo`n ding. Soms kosten dingen gewoon geld.
Misschien begrijp ik het systeem dan niet helemaal goed. Ik dacht dat de clubs zelf moesten investeren in de aanschaf en installatie van de tijdwaarneming. Dus de clubs verlenen in mijn ogen de service.
Mylaps doet daar nog service bij, met haar portal enz. Maar die is voor veel crossers/CC-rijders enz. minder belangrijk. Zeker voor banen waar je tegenwoordig alleen nog maar welkom bent met transponder. En dan is het wrang - en mogelijk illegaal - als Mylaps de transponders zonder abonnement onklaar maakt.
Anyway: Als ik het verkeerd zie, hoop ik dat iemand me corrigeert.
Bij de organisatie waar ik ga rijden hebben ze er 40 voor (juist ja) de verhuur. Kost ook geld.
Top! Mooi opgelost.
Maar verhuur is natuurlijk een heel ander verhaal dan het business model van Mylaps.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2021, 19:27 »
Nogmaals lastig. Mijn mening is dat je ergens een onterechte gedachtensprong maakt. De clubs en banen laten een gat waar Mylaps een verdienmodel in heeft kunnen passen. De clubs publiceren de tijden niet een waarom je op een crossbaan verplicht met een transponder moet rijden als je alleen maar rondjes rijdt snap ik dan weer niet.
Als er echt een markt zou zijn die keuzes rechtvaardigt zouden er meer aanbieders zijn.
Ik weet niet hoe het is bij hardloopevenementen. Zijn daar meerdere aanbieders die compatibel zijn met het tijdwaarneemsysteem?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Mylaps transponder, waar betaal je nou wat voor ?
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2021, 20:02 »
Hier een paar voorbeelden, onder andere waardoor ik Dit wat vreemd vindt :


Simpele fietswedstrijd b.v. Egmond-pier-Egmond
Stuurbordje met chip, mag je gewoon houwen.
Kosten paar euro.


Of een chip, al dan niet van mylaps, 5 euro huur, soms borg.


Ik denk dat deze niet kunnen bij motorfietsen omdat deze dichterbij iets langs moeten komen.