Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ducati DesertX; the ultimate allroad?  (gelezen 1013 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Gepost op: 29-11-2022, 12:46 »
[/url][/youtube]
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #1 Gepost op: 29-11-2022, 13:09 »
Is het nu Ducati of Caviga??Desert Elephant ;D
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #2 Gepost op: 29-11-2022, 14:44 »
Nee...dat mag dus niet. De originele Elephant (met Ducati blok) was van Cagiva, destijds in eigendom van Harley Davidson (!). Ducati en MV Agusta waren op hun beurt eigendom van Cagiva.


De boel is een paar keer verkocht en uit elkaar getrokken, waardoor zowel Cagiva/MV Agusta als ook Ducati geen recht hebben op de Elephant naam. https://nl.wikipedia.org/wiki/Cagiva


Vandaar de MV Agusta 9.5 (en niet Elephant)



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #3 Gepost op: 29-11-2022, 22:36 »
Super toffe machine zo om te zien. Maar ik hoop dat het beter rijd dan m'n elefant 900ie. Prachtige motor maar een bakstenen underpowered duc op de verkeerde offroad maten als je er echt een oordeel op los liet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #4 Gepost op: 30-11-2022, 00:07 »
[/url][/youtube]
Geniale video (vooral het einde, het ducatie-aankoop proces  ;D )


Maar deze plot vind ik wel aardig eigenlijk (alleen vast voer voor discussie);


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #5 Gepost op: 30-11-2022, 00:17 »
Het blijft een badkuip.Doe me dan toch maar de desert sled.Wil geen grote motor meer.Bijna een crf1000 gekocht maar dat ging beetje mis.Toen bijna een dohc gs 1200.En nu niks.Wel heerlijk ruimte in de garage.Mischien nog een klein Grommetje :) De adventure markt is een mode trend geworden.Bmw komt straks met de 1300 en 1400gs.Prijzen zullen dan wel bove de €40 gaan met de M serie.Voor een off road machine.
Ben wel benieuwd of daar een noppenband voor te ontwikkelen is?We volgen het van de zijlijn.Maar nee kopen voor mij niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #6 Gepost op: 30-11-2022, 00:26 »
1400 gs adventure zal dan wel over de 300 kilo gaan met alles erop en eraan? Leuk als je omvalt in een modderpoel.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #7 Gepost op: 30-11-2022, 09:55 »
Hier is mijn grafiek


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #8 Gepost op: 30-11-2022, 10:35 »
Een paar maanden terug heb ik toevallig die desertx serieus overwogen als nieuwe fiets maar in het 'echt' vind ik het geen bijzonder mooie motor. Het oogt een beetje als een meccano pakket en die tankdop ver uit het midden vind ik ook maar raar. Ik heb er nog niet op gereden, misschien in het voorjaar toch eens doen.


Ook wel eens een ritje veluwe gereden met iemand op een multi v4 rally, prachtding en op brede paden gaat dat prima. Maar op smalle technische stukken is het net zo'n monster als een 1250gs.


Tja, wat is nou ideaal? Ajp pr7 komt voor mij dicht in de buurt maar voor forse stukken op de weg is dat weer wat minder. Ktm 690? Eventueel met een adventure fairing/kit..



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #9 Gepost op: 30-11-2022, 17:29 »

Tja, wat is nou ideaal? Ajp pr7 komt voor mij dicht in de buurt maar voor forse stukken op de weg is dat weer wat minder. Ktm 690? Eventueel met een adventure fairing/kit..
Daar is een heel topic aan gewijd natuurlijk: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=2161.0 we zijn op pagina 125 geloof ik.


En ja, we ik ben er uit: ideaal is inderdaad een KTM690 in een zelfgemaakte adventure uitvoering (in mijn geval dan een 701 maar dat is een kwestie van smaak): https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=25128.0

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #10 Gepost op: 30-11-2022, 17:55 »
Maar reis jij wel eens met die motor Jos.?De 690 en 701 zijn zeker een top 3 waard hoor.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #11 Gepost op: 30-11-2022, 22:31 »
Maar moet je zo'n ducati eigenlijk niet na ieder ritje poetsen?
We hebben hier een andere duc staan die aan die aandoening lijdt.


Dat wordt wat na een dagje rapen https://youtube.com/shorts/xPD70APSG30?feature=share


De vering lijkt wel een slagje beter dan wat bijvoorbeeld yamaha er onder durft te hangen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #12 Gepost op: 30-11-2022, 22:31 »
Ik ben t eens met Jos: een 690/701 met extra tanks en iets meer windbescherming is wel zo goed als ideale mix van reizen en enduro…


(…maar toch mis ik m niet)


Als ik maar 1 motor in de schuur zou mogen hebben was dat denk ik toch een T7 of I.d.d. deze Ducati geweest. Met een lichte voorkeur voor de T7 i.v.m. gebrek aan electronica, meer simpelheid en betrouwbaarheid
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #13 Gepost op: 30-11-2022, 23:26 »
Jou snap ik helemaal niet :o Je bent pas naar zweden geweest dat zijn wel kmters.Dan is een ruitje wel lekker.En toch ga je afzien op een TT??Niet dat ik nu zou makkelijk te snappen ben maar toch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #14 Gepost op: 01-12-2022, 10:05 »
Enkele weken geleden 3 dagen op een T7 gereden bij ontouritalia endeze machine heeft mij positief verrast.
Offroad erg capabel (behalve de banden, zeer ongeschikt in de modder  ;D ) en op de weg echt een serieuze machine.Alleen niet plat leggen, dan blijft het toch een heel gewicht om op te tillen.Rij zelf een Beta 430 voor in de pratsj en een Mutlistrada 1000 en 1200 voor op de weg, maar als ik ook maar een motor mocht hebben dan was de T7 een heel serieuze kandidaat....