Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: oops klasieke beginnersfout ?  (gelezen 7080 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #75 Gepost op: 02-06-2012, 11:20 »
ps.: Bij de LC8 heb ik echt nog nooit een bougie uitgedraaid, behalve bij grote beurten, en dan is alles er af, dus niet lastig meer.

Bougie los verwacht ik ook niet in het veld te hoeven doen, maar ik moest toch iets maken. Heb 'm overigens wel gewoon bij het boordgereedschap gestoken; dan ligt dat spul voor die brommer mooi bij mekaar en je weet ooit niet hoe je zo'n ding nog kunt misbruiken in het veld. Heb bijvoorbeeld ook ooit een afgebroken voetsteun gefabriekt met een steek/ringsleutel, een paar boutjes, een stuk tak en een kwak ducttape en tiewraps. Heeft het 500km volgehouden.

Krukasblokkeerboutje heb ik helemaal nooit nodig in het veld, maar die past weer mooi in die moer van de sleutel, dus wederom lekker bij mekaar. En die is met z'n scherpe puntje en stompe uiteinde in het veld nog wel ooit bruikbaar als doorslag oid.

Een maat van me rijdt een ouwe CR250 en als we veel kruip-door-sluip-door gaan vreet-ie wel eens een bougie op. Dat ding zit gewoon bovenop de kop en die vervangt de bougie in ongeveer 23 seconden ::)

Ja, duh, een tweetakt heeft ook geen kop maar een pet. Daar past net de schroefdraad van de bougie in, dikker is het ding niet.  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #76 Gepost op: 02-06-2012, 11:27 »
Bougie los verwacht ik ook niet in het veld te hoeven doen, maar...

Als hij een keer onderwater verdwijnt bij een doorwading is het reuze handig om de bougie los te kunnen maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: oops klasieke beginnersfout ?
« Reactie #77 Gepost op: 02-06-2012, 13:32 »
Als een lc8 onder water verdwijnt heb je andere dingen om je zorgen om te maken :)
Zoals: waar vind ik een kraan om hem weer naar boven te takelen  ;D