Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: The Fuck-Ups!  (gelezen 31062 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #90 Gepost op: 26-09-2014, 19:41 »
Net klaar met mijn blok revisie.
Voor de vakantie voortvarend bezig geweest een oude Cagiva Elefant 900ie op te bouwen, voor de zekerheid koppen en zuigers ook opgeknapt. Je hebt zo'n blok uiteindelijk toch eruit en dat is wat werk denk je dan.
Goed opgelet (dacht ik) maar nergens op de zuigerveren 'TOP' gezien "Dus het maakt niet uit hoe ze er in zitten." ...
Afijn, eerste keer starten wel een beetje witte rook, maar ja ik heb alles ook met veel olie in elkaar gezet dus dat is logisch. Na een paar kilometer nog steeds veel olielucht uit de uitlaat. Bleek ik toch ietsje beter opgelet te moeten hebben, ook als er een 'R' op de zuigerveren staat moet ie boven  :o
Tweede keer blok eruit, zuigerveren goed monteren en blok er weer in ging gelukkig iets vlotter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #91 Gepost op: 30-12-2014, 20:29 »
Na een nieuwe cilinder en zuiger geplaatst te hebben het blokje weer gemonteerd. alles aangesloten en na 15 jaar stilstand de boel opgestart. roken als een malle, maar dat was te verwachten. Ik had immers een drup olie door het boegiegat laten lopen om te voorkomen dat de boel vast ging zitten. Het was een langzaam project. Helaas liet de carb zich slecht afstellen want deze bleef maar valse lucht aanzuigen. Na heeeel veel gekloot dat maar laten zitten en het lekken van de autolubepomp maar eens opgepakt. Blijkt nu dat de overloopslang niet de overloop slang was... maar de toevoer slang naar de carb om van de schone benzine mengsmering te maken. Dat loste wel twee vliegen in een klap op.. en olie bij de zuiger en geen valse lucht meer.. Nu hopen dat ik niet weer opnieuw een cilinder en zuiger hoef te monteren.. deze zijn nu heeeeel schaars. :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #92 Gepost op: 21-02-2015, 16:17 »
De lager op de stuurpen lopen hammeren. Omdraaien en de stofkap zien liggen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #93 Gepost op: 18-03-2015, 16:55 »
De lager op de stuurpen lopen hammeren. Omdraaien en de stofkap zien liggen...


Klassieker!  ;D  Heb je dan ook maar één keer in je leven voor  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #94 Gepost op: 16-04-2017, 15:18 »
koppelingsvloeistof bijvullen met minerale olie
resultaat uitgelubberde rubbers en kapotte koppelingscylinder
geen garantie , want tsja u heeft bijgevuld met magura bleed
terwijl er echt dot 4 op het dekseltje staat.
Dat de remcylinder al lek was en de dot het blok ingepompt werd doet niet
meer ter zake  ;-(
 Dat is dan een lesje van een honderd of vijf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #95 Gepost op: 16-04-2017, 15:32 »
Huh honderd of 500.
Nwe rubbers en spoelen dan moet het toch weer werkenlijkt me?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #96 Gepost op: 16-04-2017, 16:16 »
Revisiesetje voor onder en boven? Mijn hele koppelingsslave, dus zuiger, keerringen koste €39 inclusief BTW. Hoe kan die dan van een KTMmetje zó duur zijn?

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #97 Gepost op: 16-04-2017, 17:19 »
Volgens de dealer moet de cylinder onder helemaal vervangen worden

volgens de ktm partfinder gaat het om onderdeel 22

http://www.motocrosscenter.com/shop/en/embrague/242037-ref-22-output-cyl-dot-kpl-27mm-79432061044.html

Dan het revisie setje boven in erbij  ( geen idee wat dat kost ) uurloon van 70€ voor de dealer.
CYLINDER is natuurlijk niet op voorraad dus moet nog een keer terug ( 60 km enkeltje naar de dealer )
Dan moet de olie natuurlijk nog ververst worden want daar is dot 4 ingekomen)

of het echt 500€ kost weet ik niet maar alles bij elkaar zal het daar toch wel in de buurt komen, natuurlijk is het
in losse onderdelen goedkoper , maar om toch garantie te houden op evt vervolg schade heeft ktm de garantie
bepalingen zo dicht getimmerd dat je wel dealer plichtig bent

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #98 Gepost op: 24-04-2017, 18:15 »
niet technisch maar toch

voel de schaamte nog als ik er aan terug denk

begin mei, één van de eerste warme dagen van het jaar, heb me KTM nog geen 2 weken
rij eventjes naar hoek van holland, leuk ritje en natuurlijk even mijn motor showen daar in de drukte
op schijfremslot en een bakkie doen
half uurtje later weer naar de motor, staat wat volk te kijken, groeten, helm op doen, cool opstappen en met een mooie vaart wegrijden
om na anderhalvemeter bijna over het stuur te donderen en de ktm op de grond te laten vallen....

op de terugrit naar huis maar gelijk zo'n mooi geel kabeltje gekocht om dat slot nooit meer te vergeten


was overigens niet de eerste keer dat ik m'n slot vergat, jaartje eerder met de xt precies hetzelfde terwijl mijn date stond toe te kijken hoe ik oh-zo-stoer wegreed....
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #99 Gepost op: 24-04-2017, 18:16 »
Je bent nu getrouwd met die date? 8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #100 Gepost op: 24-04-2017, 18:20 »
Je bent nu getrouwd met die date? 8)

nee een volgende date kwam nooit  ;D
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #101 Gepost op: 24-04-2017, 20:07 »
Dat was logisch ;D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #102 Gepost op: 24-04-2017, 20:58 »
Jaren geleden toen ik nog bij onze koningin werkte op Soesterberg. Zelf het onderhoud doen aan mijn Renaultje 5 GT turbo. Verse olie, verdeler/kap, en verse bougietjes. Zul je altijd zien, draai je de laatste bougie erin wil hij niet lekker. Schroefdraad een beetje vies.


Dus even een tapje erdoorheen halen. Nog even met een lampje naar binnen schijnen of er geen klep open staan, dikke lik vet op de tap om eventueel snijsel op te vangen, en voorzichtig naar binnen met de tap. Langzaam, voorzichtig, zorgen dat je mooi recht gaat. Kwartslag in, achtste slag terug, en verder. En verder...."klak - klak!" hoor ik ineens.  klak klak??


Tap naar buiten draaien, nog eens met lampje schijnen, en ja hoor, diep van binnen lacht mij een uitlaatklep toe met een paar happen eruit  :-\


Klut!! Daar sta je dan voor deur van een barak midden op een vliegmachineveldje met een auto die het niet meer doet. Wat voelde ik me klote... Ik weet niet meer hoe ik thuis ben gekomen. Ik heb na het weekend de auto opgehaald met de auto ambulance van een kennis van me. En de rest van de week nodig gehad om de cylinderkop uit te bouwen, reviseren en weer terugbouwen. Wat is een 5 GT turbo een klotebak om aan te sleutelen. In- en uitlaatspruitstuk zitten allebei aan de schutbord kant... Ik heb veel geleerd over gereedschap die week. Ringsleutels met smalle kop, startersleutels, hoe handig een gewrichtje kan zijn in een doppenset...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #103 Gepost op: 25-04-2017, 11:02 »
Als aanvulling op "The mother off all fuck ups":
HAYNES MANUAL - THE REAL MEANINGS:
http://messybeast.com/dragonqueen/real-haynes.htm :-X

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #104 Gepost op: 25-04-2017, 11:15 »
Als aanvulling op "The mother off all fuck ups":
HAYNES MANUAL - THE REAL MEANINGS:
http://messybeast.com/dragonqueen/real-haynes.htm :-X

 ;D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....