Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe moeilijk kan het zijn ...  (gelezen 5128 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #30 Gepost op: 26-07-2011, 15:46 »
 ;D ;D ;D
Die laatste seconden kende ik niet.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #31 Gepost op: 26-07-2011, 16:27 »
Leuke uitdrukking op haar gezicht , haha  ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #32 Gepost op: 26-07-2011, 19:42 »
Dit begint op een sleutel-blunder-biecht topic te lijken!

Nou, ik ook dan maar: Ik heb een keer mn achteras vergeten vast te draaien, toen het enorm begon te regen tijdens het ketting stellen. Na een ritje (ook over snelweg) liep ik weer op mn motor toe en toen verbaasde ik me erover dat mn achterwiel er zo belachelijk scheef in stond  ;D
Ik vond hem al zo beroerd rijden, maar ik had er al een jaar niet meer op gereden maar ik dacht dat dat enkel kwam doordat ik na een half jaar betere motoren te hebben gereden weer op mn piep-kraak motortje kroop.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #33 Gepost op: 04-08-2011, 09:19 »
Ik ken het gevoel van die losse wielmoer... :confused: ...ah...lucht wel op dat biechten:-)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #34 Gepost op: 07-08-2011, 20:35 »



Welke m*ng**l  :o ??? ::) (maak het verhaal af en kleur de plaatjes).


 ::) ;D

....Ik mis eigenlijk nog het kopervet aan de binnenzijde...een flinke lik er op...en hoppa! ;D ;D


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #35 Gepost op: 13-03-2024, 08:28 »
Tijd voor een nieuwe, vermakelijke sleutelblunder!!


Maandagavond m'n achterband, die letterlijk tot op het draad was versleten, vervangen. Dinsdag op weg naar werk, klein stukje snelweg en alles begint te trillen. Achterom kijken, maar alles leek nog aan motor te hangen. Iets verderop veilig gestopt en motor gecheckt. Niks te zien of te voelen. Doorgereden naar werk, iedere keer boven de 100km/u begonnen met kiezen mee te resoneren en auto's lieten blijken dat mijn koplamp erg irritant in hun spiegel trilde. Terugweg binnendoor gereden, maar nog steeds mega trillingen boven de 100km/u.


Ik kon aan niets anders denken dan onbalans in de band, maar dit moest wel een paar 100g zijn. Ik reed altijd met Michelin Pilot Road, maar die zijn erg duur geworden, dus nu zoekende naar een alternatief die lang meegaat en goede natweer grip heeft (unicorn). Nu een Maxxis M-6103 Promaxx. Ik zag nergens verhalen over extreme onbalans van deze band. Ik balanceer m'n wielen nooit, maar monteer wel altijd de stip netjes tegenover het ventiel, dat is altijd genoeg (tot nu toe). Als je bijvoorbeeld een bandenklem monteert zonder extra lood dan krijg je rond de 60 en 120km/u een trilling, dit was dus alleen boven de 100km/u  ??? .


Toen ik thuis de motor achteruit de garage in duwde hoorde ik elke 3 omwentelingen een metalen geschraap. Op de bok het achterwiel een slinger gegeven en toen begon het lampje te branden. Hoeveel bandenlichters heb ik gebruikt en hoeveel liggen er nu op de plank: ja hoor er mist er een, een kleine dunne. Wiel er uit, wang geplopt en daar was ie, een mooi als nieuw glimmende bandenlichter  ;D :-X . Blijkbaar stopte de bandelichter bij 100km/u met schuiven in de band en ging rondjes meedraaien, wat de mega onbalans gaf.


Vanochtend zonder trillingen op m'n werk aangekomen  :) [size=78%].[/size]
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #36 Gepost op: 13-03-2024, 10:06 »
Hahahaha heel goed dit!


Zo heb ik er ook nog 1.
Vol overtuiging een achterbandje wisselen. Ging soepel, niks aan de hand. Ik kijk nog een keer, shit die Rotax blokken hebben de ketting aan de andere kant, OPNIEUW.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #37 Gepost op: 13-03-2024, 10:55 »
Herkenbaar
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #38 Gepost op: 13-03-2024, 19:32 »
Heerlijk om te weten dat ik niet de enige prutser ben !  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #39 Gepost op: 15-03-2024, 07:32 »
Pruts jij nog wel eens wat?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2024, 23:31 »
Niet meer dan nodig: onderhoud, pimpen en schadeherstel…


Afgelopen week het rempedaal van de FJR gedemonteerd en gesmeerd: kwam niet meer terug waardoor achterrem aan liep.


Startmotor TT gereviseerd om uiteindelijk 1 van de bouten kapot te draaien…M5x80 oid…dus die had ik zo niet liggen. Toen toch maar een complete startmotor besteld en erin gesleuteld.

Lithium accu van de TT vervangen voor een ouderwetse lood accu: twee lithiums versleten in een jaar, defect…

Voor de TT heb ik nog vervangend plastic liggen (voor en achterspatbord) dat nog gelakt en bestickerd moet worden…kom ik nog niet aan toe.


Een nieuw setje handguards voor de TT is ook nodig: die zijn uit model nadat ze een aantal klappen hebben opgevangen.


De aandrijving voor de TT snelheidsmeter heeft weer de geest gegeven … snap er niks van…zit er nog maar net op. Kabel volgens het boekje geïnstalleerd…


Dat soort dingen
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #41 Gepost op: 18-03-2024, 08:37 »
Die Lithium accu's ben ik ook mee gestopt voor oudere motoren. Blijkbaar geven de gelijkrichters toch een te hoge spanning en gaan ze stuk, meestal is daarna de gelijkrichter ook stuk of gaat binnenkort. Op m'n Husaberg jaren met een lithium accu gereden, dat ging wel goed, maar wel een echte Super B.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #42 Gepost op: 18-03-2024, 10:01 »
Ik vervang altijd mijn lood accu's door LiPo zolang als ik me kan heugen, zelfs al toen ik circuit reed met Ducati's en BMW's zo'n 30 jaar geleden. Alleen de allereerste die ik ooit kocht ging binnen een maand stuk. Vervangen door een ander merk, problem solved. Aangezien ik al heel lang mijn motoren doorschuif tussen de 3 en 5 jaar met tussen de 15 en 30k km's is de levensduur van die accu's iig geen probleem.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2024, 08:16 »
Denk dat de electronica van een BMW wat moderner is dan van een TT of 950, misschien blijft het daarom wel heel?! Dat ie bij een Ducati heel blijft verwonderd me :P ;D .
None of us is as strong as all of us.