Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Montana 700i  (gelezen 4553 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Montana 700i
« Gepost op: 07-11-2020, 10:01 »
Wie heeft ervaring met de nieuwe 700 serie van Montana? Ik overweeg de 700i aan te schaffen. Als ik de reclame mag geloven een echt allround apparaat dat werkt met TopoActive kaart (offroad) en City Navigator kaart (onroad).

Iemand?

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Montana 700i
« Reactie #1 Gepost op: 07-11-2020, 19:03 »
Ik heb hem. Flinke stap voorruit tenopzichte van mijn oude Montana 600, echt een stuk sneller. Werkt net als de oude prima met topo, CN en OSM, nu heel makkelijk switchen tussen de verschillende kaarten door op een symbooltje op de kaart te drukken. Het scherm is wat donker bij bewolkt weer en tegenlicht maar uitstekend in direct zonlicht.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Montana 700i
« Reactie #2 Gepost op: 07-11-2020, 23:15 »
Ik heb hem. Flinke stap voorruit tenopzichte van mijn oude Montana 600, echt een stuk sneller. Werkt net als de oude prima met topo, CN en OSM, nu heel makkelijk switchen tussen de verschillende kaarten door op een symbooltje op de kaart te drukken. Het scherm is wat donker bij bewolkt weer en tegenlicht maar uitstekend in direct zonlicht.
Zit er ook naar te loeren, las al dat het scherm wat minder helder was, scheelt het zeg 10% ten opzichte van de 600?
En is de track lijn ook breder? lijkt wel of ze die steeds dunner maken....
Stomme is wel dat ze de gewone fietshouder gewoon niet leverbaar hebben, levertijd al een tijd 5 weken, en die heb ik juist nodig, 1 voor op mn fiets en 1 voor op mn brommer
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Montana 700i
« Reactie #3 Gepost op: 09-11-2020, 16:13 »
Wie heeft ervaring met de nieuwe 700 serie van Montana? Ik overweeg de 700i aan te schaffen. Als ik de reclame mag geloven een echt allround apparaat dat werkt met TopoActive kaart (offroad) en City Navigator kaart (onroad).

Iemand?
Ter info:
De TopoActive kaart is niet routerend (op de Zumo althans niet), dus je kunt niet ven een leuke offroadroute laten berekenen. Maar dat wist je wellicht al.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Montana 700i
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2020, 17:00 »
Zit er ook naar te loeren, las al dat het scherm wat minder helder was, scheelt het zeg 10% ten opzichte van de 600?
En is de track lijn ook breder? lijkt wel of ze die steeds dunner maken....
Onder het motto beter laat dan nooit:


Het is lastig in percentage uit te drukken.
Het scherm van de 700 is scherper en mooier. Maar onder sommige omstandigheden is de 600 iets beter afleesbaar, met name tegenlicht en bij zware bewolking.
In direct zonlicht is de 700 juist veel beter.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Montana 700i
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2020, 17:28 »
Ter info:
De TopoActive kaart is niet routerend (op de Zumo althans niet), dus je kunt niet ven een leuke offroadroute laten berekenen. Maar dat wist je wellicht al.

Daar heb je gelukkig de superieure OSM kaaarten voor en ze worden steeds beter. Thuis wat random waypoints op de kaart zetten, nummeren, 1, 2 ,... 20, route laten berekenen, klaaar.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Montana 700i
« Reactie #6 Gepost op: 01-12-2020, 23:39 »
Onder het motto beter laat dan nooit:


Het is lastig in percentage uit te drukken.
Het scherm van de 700 is scherper en mooier. Maar onder sommige omstandigheden is de 600 iets beter afleesbaar, met name tegenlicht en bij zware bewolking.
In direct zonlicht is de 700 juist veel beter.
dank u!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Montana 700i
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2021, 00:45 »
De boel hier weer eens aanzwengelen.Oud draadje wat ik niet zo goed snap?Is er inmiddels zoveel betere sterkere navigatie op de markt?Vervelende van Garmin dat je eerst moet zoeken wat de verschillen nu zijn.Je hebt dus de 700700iEn 750iAlleen de eersteisvoor mij intressant.Ik heb al een inreach en draag dieop de man niet zoals de Montana op je stuur.Wat moet je doen als je motor in het ravijn ligt en jij met een gescheurde pinknagel staat te jammeren boven op de weg en je Inreach onbereikbaar is.Dus de Montana 700 zonder i voor propje.Dan het volgende er lijkt mij dat er geen CN opzit.Die kaarten moest je dacht ik voor veuls te veul geld kopen bij Garmin.Daar ben ik lichtelijk allergisch voor.Maar is er goed alternatief die je wel op deze nwe Montana kan laden?En dan ook gebruiksvriendelijk voor een beetje digibeet.?Alle info is welkom.Zodat ik straks helemaal paraat ben als de grenzen open gaan en ik gaan reizen.Aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Montana 700i
« Reactie #8 Gepost op: 29-12-2021, 07:26 »
Na mijn crash in 2019 en het overleiden van mijn Montana 650 kon ik voor weinig bij Garmin een 680 krijgen. Hier heb ik nu OpenStreet map/GravelMaps op. Hier staat ook alles op wat ik nodig heb (tankstations, restaurants, campings) en is voor niks.
https://gravelmaps.de/en/download-2/download/
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Montana 700i
« Reactie #9 Gepost op: 29-12-2021, 07:56 »
Oke gaan we ff induiken.Maar gravel denk ik aan gravel ;D Hiermee kan je ook over straten snelwegen navigeren,postcodes?Het schermpje van m.n oude montana wordt te klein voor me :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Montana 700i
« Reactie #10 Gepost op: 29-12-2021, 08:41 »
Ik zou zeggen zet een variocale bril op en alles is opgelost.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Montana 700i
« Reactie #11 Gepost op: 29-12-2021, 08:42 »
Freizeitkarte-osm.de

Die Duitsers doen er wat aan.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Montana 700i
« Reactie #12 Gepost op: 29-12-2021, 10:02 »
Heb al zo.n bril.Maar nog niet misschien dat ik die wil opzetten onder m.n crossbril.No way.Heerlijk met beslagen glazen rondrijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Montana 700i
« Reactie #13 Gepost op: 29-12-2021, 11:07 »
Freizeitkarte-osm.de

Die Duitsers doen er wat aan.
Hier rijd ik ook mee op mijn beide Garmins.
Je hebt hier véél meer detail mee maar ze routeren ook prima van A naar B.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Montana 700i
« Reactie #14 Gepost op: 29-12-2021, 11:27 »
Oke gaan we ff induiken.Maar gravel denk ik aan gravel ;D Hiermee kan je ook over straten snelwegen navigeren,postcodes?Het schermpje van m.n oude montana wordt te klein voor me :-[
Kun je dan niet beter eerst een overzicht maken van navigaties die aan je eisen voldoen en dan bij waypoint ofzo gaan kijken naar de schermen. Het is voor ons niet te beoordelen of een scherm voor jou groot/helder genoeg is.