Originele veer ziet er ook wel licht progressief uit.
Je kunt dus ook pré-load spacers (laten) maken. Wat verder ingeveerd geeft in dit geval ook stuggere veren. Zakt ook direct op het begin wat minder in. Fijn als je wat zwaarder bent dan Yamaha bedacht had. Sowieso kun je dat doen om de SAG goed te krijgen. Achter kan dat meestal al wel met de instellingen, maar voor blijft dan hopeloos doorzakken met enkel gaan zitten.
Ik weet niet wat de originele air gap is, maar die kun je ook zonder problemen 10% kleiner maken (meer olie). De lucht bereikt sneller een hogere druk en geeft dus ook meer ''veer'' werking en bescherming tegen bodemen. Dikkere olie ben ik niet perse fan van. Oke je hebt meer compressie demping, maar ook meer rebound demping. Het kan dus zijn dat je wiel te ''traag'' wordt.
Zomaar wat manieren om een voorvork zonder hoge kosten wat steviger te krijgen.
Achter heb ik ook goeder ervaringen met YSS, wat echter ook kan is dat je achter schokdemper leeg is, is deze open te maken? Nieuwe olie kan al wonderen doen.