Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waypointchallenge hoe gaat dat?  (gelezen 1315 keer)

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 315
Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Gepost op: 19-03-2021, 16:31 »
Iemand de waypointchallenge al eens meegereden? Ik vroeg me nl af hoe dat werkt las al dat je bij voorkeur de montana gebruikt je krijgt nl geen track maar rijd van waypoint naar waypoint. Laat de montana dan telkens volgende waypoint zien met route ernaar toe of zelf steeds volgent waypoint zoeken en ernaar navigeren. En is dit dan goed te doen of gaat er veel tijd inzitten waardoor je niet aan rijden toekomt.
Graag wat reacties van rijders die zijn meegeweest of die weten hoe eea werkt
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2021, 17:21 »
Klinkt leuk. Is daar wat meer over te lezen? Wat, waar, wanneer? Site?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2021, 17:50 »
ik ken deze niet maar bij de Tuareg kreeg je ook lijstje met waypoints zodat je niet totaal de verkeerde kant op reed. En bij de duinendag was dat eigenlijk de manier van navigeren.


Dat lijstje zet je in de GPS als off-road route waardoor je pijl naar volgende wp wijst. Als je dan dicht genoeg in de buurt bent wijst ie vanzelf naar de volgende.


Verschillende gps-en gaan daar heel verschillend mee om. Een oude etrex wees de pijlpunt naar de volgende en de staart nog naar de huidige bij het naderen, was heel praktisch. Bij een andere gps kon ik de afstand tot wp aanpassen voordat deze naar volgende ging, weet niet meer bij welke.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2021, 08:27 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2021, 11:11 »
lijkt wel echt tof, jammer dat het elke keer midden in de week is
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2021, 12:35 »
Ik doe regelmatig een waypoint challenge hier in de regio: zet een waypoint ergens diep in Twente, Salland, de Achterhoek of net over de grens in Duitsland, de Zumo op standje ‘offroad’ en dan maar achter de peil aan rijden. Brengt me op onverwachte plekken. De onbekende onverharde stukken die ik tegenkom. Voeg ik toe aan m’n collectie tracks. Daar bouw ik dan weer routes van.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2021, 21:25 »
lijkt wel echt tof, jammer dat het elke keer midden in de week is
Dat.. enne dat t maar 199 euro voor een dag kost :o
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2021, 21:48 »
Als ik ga rijden is het (bijna) altijd een waypoint challenge. Ik bewaar een paar potentieel nieuwe plekken en probeer zoveel mogelijk onverhard erheen en er omheen te vinden. Lukt altijd! Uitgangspunt: Google Maps. Doe dat ook, is helemaal gratis. En m'n advies ook, hahahaha
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2021, 11:15 »
Ja, is leuk niet? Zo had ik ook ooit Nieuwegein / Houten helemaal in kaart gebracht. Zo leuk!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2021, 16:39 »
Dat.. enne dat t maar 199 euro voor een dag kost :o


Ik had exact dezelfde gedachten  ::) :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2021, 16:53 »
Geld speelt geen rol bij de grote adventure modellen.
Lijkt het.
Totaal niet mijn manier van vermaak.
Maar ieder z.n meug.
Zou zelfs nog geeneens durven om dat te vragen als ik iemand mee neem om rondje zandpaden te knallen.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2021, 17:46 »
Leuk idee. Vraag me wel af hoe ze omgaan met deze route en mogelijke bekeuringen (kan het mis hebben maar niet alle foto's geven mij het idee dat het volledig legaal is wat ze rijden)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2021, 11:44 »
Zoals ik het begrijp krijg je enkel de Waypoints en moet je zelf daar zien te komen. Lijkt me dat je dan zelf moet opletten waar je wel/niet inrijdt. Of ik moet er helemaal naast zitten........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2021, 12:15 »
Zoals ik het begrijp krijg je enkel de Waypoints en moet je zelf daar zien te komen. Lijkt me dat je dan zelf moet opletten waar je wel/niet inrijdt. Of ik moet er helemaal naast zitten........
Ah, dat klinkt wel logisch. Doe ik ook wel eens; via google maps, op wandelen zetten en dan gaan. Zijn mooie routes  ;)
maar voor de betaalde tour ligt de verantwoordelijkheid dan inderdaad bij de deelnemers zelf (tenzij het waypoint midden op de hei is, maar dat zal wel niet)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Waypointchallenge hoe gaat dat?
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2021, 17:52 »
Geld speelt geen rol bij de grote adventure modellen.
Lijkt het.
Totaal niet mijn manier van vermaak.
Maar ieder z.n meug.
Zou zelfs nog geeneens durven om dat te vragen als ik iemand mee neem om rondje zandpaden te knallen.
Marco heb jij niet waypoints van Marokko? Vraag je d’r gewoon geld(€ 100) per waypoint leuk verdien model toch?