Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Koffiestop goed gemikt  (gelezen 810 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Koffiestop goed gemikt
« Gepost op: 20-07-2019, 13:37 »


Onderweg richting volgende campingplek, vanuit Beierse Woud richting Mondsee, is dit toch de perfecte plek om ff pauze te houden dacht ik zo , hartje Mattighofen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Koffiestop goed gemikt
« Reactie #1 Gepost op: 20-07-2019, 19:11 »
Alleen koffie of ook het museum bekeken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Koffiestop goed gemikt
« Reactie #2 Gepost op: 21-07-2019, 09:42 »
Wel even binnen geweest en de shop bezocht en van daar uit blik in de workshop met motorenwand geworpen, royaal de tijd nemen om museum te bezoeken niet genomen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Koffiestop goed gemikt
« Reactie #3 Gepost op: 22-07-2019, 11:40 »
En het is nog echt ook. Gaaf........ dacht dat het een een of andere muurschildering was. Leuke koffiestop.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Koffiestop goed gemikt
« Reactie #4 Gepost op: 01-08-2019, 09:56 »
Ziet er leuk uit!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Koffiestop goed gemikt
« Reactie #5 Gepost op: 02-08-2019, 00:17 »
Ik ben vandaag ook even langsgeweest. Het is - zeker voor de KTM liefhebber - erg leuk.
Achtereenvolgens bevat het museum:
- Uitleg over ontwerp en de opbouw van de motoren (on-road en offroad)
- Tentoonstelling: Geschiedenis van KTM motorfietsen (inclusief een vrij uitgebreid overzicht van de huidige on-road en off-road motoren)
- Hall of fame met veel bekende KTM coureurs en hun motoren (MX, SX, Enduro, Dakar, SBK, MotoGP/Moto2/Moto3, SM)
- Spektakelfilm van 11 minuten; elk uur in de 'hall of fame', prachtige belevenis
- Museumshop (uiteraard) met daarin verstopt de wand van de foto van Hilbert.

Het 'museum' bevat redelijk wat interactieve elementen anno 2019 (knop drukken bij een display, diverse projecties enz), en is ook voor kinderen leuk. Zeker als ze wat engels/duits kunnen lezen en interesse hebben in motoren en techniek. Vrijwel niets staat (nog?) achter glas.

Verwacht geen objectief totaalbeeld van het KTM concern. Dus niets over de trapfietsen, radiateurs, submerken WP, Husaberg, Husqvarna, Pankl, samenwerking met indertijd Bombardie en tegenwoordig Bajaj, nauwelijks info over Penton en de Sachs/Puch/Rotax motorblokken uit de beginjaren en motorblokleveringen aan bv. Beta, niets over de prestaties van KTM piloten (Cairoli, Casey Stoner) op andere merken, faillissementen en wederopstanding mbv. o.a. Brouwer enz, concurrenten van KTM, enz. Zelfs geen quads (wel de grotere vierwielige X-bow).

Het museum is duidelijk een produkt van de KTM Marketingafdeling, bedoeld om je oranje te spuiten. Maar ik heb me enkele uren kostelijk vermaakt!