Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Edelbrock 40mm carburateur, afstellingservaring  (gelezen 1017 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Edelbrock 40mm carburateur, afstellingservaring
« Gepost op: 05-02-2006, 21:03 »
Vandaag de jetting aan mijn nieuwe uitlaat aangepast.

Ik heb nu een open racedemper met 41mm RVS-voorbocht gemonteerd. Ik heb een dBkiller, maar die heb ik er eens lekker uitgelaten.

Gek, je hoort het toerental ineens veel beter. Vroeger hoorde ik waarschijnlijk alleen de luchtinlaat.

Ik heb nu een verhoogde compressie, Hotcams inlaat nokkenas, ontsteking getuned (simpelste versie).

Heb de rijkste naald (K8) nu geïnstalleerd met 10 clicks vanaf volledig rijk.

Als hij koud is popt hij nog niet in de uitlaat tijdens het afremmen, maar als hij goed warm is een heel klein beetje. Volgens mij staat hij dus nu goed. De gasrespons is in alle gevallen, zelfs vanaf stationair en dan volgas ineens, heel giftig.

Zodra het mooi weer is ga ik ook de kaars even aflezen.

Deze afstelling ript echt als een dolle, hij heeft nu nog maar 1 seconde nodig per versnelling (zelfs of dankzij nat weer) maar hij trekt echt al in 200m naar 100km per uur (als ik de meters goed tel). Ik rij nu 13/48 verhouding. Top op de snelweg was nog 140 km/u en ik zat nog niet in de toerenbegrenzer.

Iig hij is zo giftig als een slang geworden en hij maakt toch al zoveel herrie dat automobilisten eventjes omkijken.

Als het goed is moet ik de dBkiller er zó in kunnen proppen, zonder dat ik hem armer zou moeten stellen. Bij de laatste Dynorun had ik 42.5 PK op het achterwiel, maar dat was nog zonder verhoogde compressie en Hotcam.

Zodra de bougie op volgas en halfgas (dodemansknop) een goed beeld geeft, dan ga ik nog één keer een Dynorun maken om te zien of de lucht/brandstof verhouding in alle gebieden goed is en dan laat ik 't zo. Ook koppel en PK-cijfers zijn interessant. Voor mij is het koppel het belangrijkst.

Ik ben voorlopig meer dan tevreden.

Noppy