Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: externe knoppen  (gelezen 931 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
externe knoppen
« Gepost op: 02-11-2019, 19:52 »
Hey jongens,
Weet je nog dat we het eens over externe knoppen (stuurbediening) gehad hebben die nergens nog te vinden zijn en die ze bij Tripy niet meer willen leveren/laten maken (ik dacht bij Touratech)?
Zelf maken zou ONMOGELIJK zijn, want je zat met software waarover de externe knoppen zouden werken. Daar deze onmisbaar zijn bij Rally's die enkel te rijden zijn op papieren roadbook's, en omdat er toch al een fantastische "draadloze" Tripmaster in onze Tripy standaard ingebouwd zit. 
We hebben eigenlijk gedwongen onze plan getrokken en het resultaat is gewoon goed, de externe stuurbediening  heeft de ganse Balkan Rally in Bulgarije doorstaan zonder één probleem.
Wel hebben we een extra connector moeten bij plaatsen, maar daar was ruimte voor en word er niets "beschadigd of gewijzigd " in de Tripy zelf. Eerst geprobeerd met één knop om enkel te kunnen nullen voor de "tussen afstand", en later met drie knoppen om ook nog de "totaal gereden afstand" te kunnen bijstellen indien nodig. Min puntje op dit ogenblik is de externe knop zelf (we hebben de goedkoopste beschikbare knoppen gebruikt)
Dus ook voor de Co-piloten in Old Timers auto's of andere rally's is dit interessant, ze kunnen gewoon de externe knop in de hand houden en hoeven ze niet telkens naar de tripy enter-knop om te nullen of om de totaalstand bij te stellen.
Hopelijk vergeven ze mij deze aanpassing bij Tripy en nemen ze verder zelf het initiatief om het standaard uit te brengen. Waarschijnlijk vervalt op deze manier de garantie. (mijn toestellen zijn ouder dus...)








Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: externe knoppen
« Reactie #1 Gepost op: 02-11-2019, 21:50 »
top man
heb er gelukkig nog 2 setjes
maar kun je hem nu ook gelijkertijd laden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: externe knoppen
« Reactie #2 Gepost op: 03-11-2019, 08:56 »
top man
heb er gelukkig nog 2 setjes
maar kun je hem nu ook gelijkertijd laden


Jurjen, Ja dat klopt, maar is dat wel nodig, hij gaat immers 14h+  mee zonder externe voeding.
Doe jij doe er toevallig geen weg (of alle twee) :D