Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)  (gelezen 13489 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2011, 17:40 »
Hoi DaBit,

Als je bereidt zou zijn om de 15€ verzendkosten te betalen, dan stuur ik mijn oude NX veer wel even naar je toe... Kan je de motor op pootjes zetten.

Hij staat al op pootjes en achter op de goeie hoogte (linkjes aangepast), hij veert alleen nogal k*t momenteel. Verbaast me niks overigens; de hele vering is moedwillig verkracht om de geometrie in orde te krijgen. Komt wel goed nu ik weet hoe hoog ik achter en voor moet komen.

De vraag is of ik veel aan zo'n NX-veer heb. Was die niet al aan de slappe kant voor een NX zelf? Weet je de ruimte tussen de vork onderaan (en eventueel de bevestiging bovenaan)?

Citaat
Zaterdag gaan we een XR600 voorvork en wiel ophalen, zodat de voorkant en achterkant wat meer op elkaar zijn afgestemd, de voorvork was net iets te 'allroad' en niet genoeg 'offroad'.

XR600 vork is ook niet echt je van het. Wel goedkoop.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2011, 20:26 »
Hallo Thomas,

Ziet er al mooi uit. Ik heb ook ruim een maand terug een NX650 uit 89 gekocht. Dit wordt voor mij ook weer een nieuw ombouw project. Ga straks mijn Transalp ( Welke ook wat verbouwd is ) verkopen.

Ik heb tot nu toe alleen nog een hoger stuur op de Dominator gezet. Dit vond ik echt noodzakelijk om alvast wat in het zand te spelen met de Dominator. Ik ga beginnen met zelf een top kuip te bouwen welke netjes moet aansluiten op de originele zij kuipdelen. Dit samen met een andere koplampen moet een nette rally kuip vormen. Verder gaat de complete cockpit eruit om plaats te maken voor mij zelf gebouwde apparatuur.

Daarna komen de detail wijzigingen van bagagerek, stepjes, wielen e.d.
Kortom een leuk project.

Jeroen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2011, 21:47 »
De vraag is of ik veel aan zo'n NX-veer heb. Was die niet al aan de slappe kant voor een NX zelf? Weet je de ruimte tussen de vork onderaan (en eventueel de bevestiging bovenaan)?

Leek me misschien handig om eens te passen... Verder is het gewoon de standaard NX veer, en zoals elke originele veer op 'budget' motoren, is het niet veel soeps...

XR600 vork is ook niet echt je van het. Wel goedkoop.

Het is zeker niet de beste/meest moderne vork, maar wel lekker goedkoop en zeker een forse verbetering tov wat er nu in zit.

Hallo Thomas,

Ziet er al mooi uit. Ik heb ook ruim een maand terug een NX650 uit 89 gekocht. Dit wordt voor mij ook weer een nieuw ombouw project. Ga straks mijn Transalp ( Welke ook wat verbouwd is ) verkopen.

Ik heb tot nu toe alleen nog een hoger stuur op de Dominator gezet. Dit vond ik echt noodzakelijk om alvast wat in het zand te spelen met de Dominator. Ik ga beginnen met zelf een top kuip te bouwen welke netjes moet aansluiten op de originele zij kuipdelen. Dit samen met een andere koplampen moet een nette rally kuip vormen. Verder gaat de complete cockpit eruit om plaats te maken voor mij zelf gebouwde apparatuur.

Daarna komen de detail wijzigingen van bagagerek, stepjes, wielen e.d.
Kortom een leuk project.

Jeroen

Hallo Jeroen,

Bedankt! Feli met je aankoop, heb ook een transalp gehad, erg leuke motoren... Daar kan je trouwens ook een erg mooie rally motor mee bouwen  ;) .
Je plannen met de NX klinken leuk, ben benieuwd! Overweeg misschien een acerbis 20L tankje? Die is wat meer deuk-bestendig. Als je het dashboard toch gaat verwijderen, is het misschien aangewezen om een XR650 rally raid voorkuip te gebruiken? Het zijn maar ideeen, je moet zelf fun hebben met je project, dat primeert :D .

Zoiets dus (voor de voorkuip).



Succes en hou ons op de hoogte zou ik zo zeggen.

Hoi Thomas, Leuk project! Ik hoop er nog veel over te lezen hoe het verder gaat.
Een vraagje: Dat voorwiel van de xrv650 Heb je dat nog nodig? Ik ben op zoek naar een voorwiel voor mijn eigen xrv650 project!! Ik ga hem niet ombouwen maar probeer hem origineel te houden.

Hoi,

Dat voorwiel zal ik zelf terug gebruiken in mijn eigen XRV, zowiezo had je er weinig aan gehad aangezien de velg zelf vrij gecorrodeerd is.

Cheers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2011, 21:56 »
Leek me misschien handig om eens te passen... Verder is het gewoon de standaard NX veer, en zoals elke originele veer op 'budget' motoren, is het niet veel soeps...

Handig om te passen is-ie zeker, en 15 euro is niet veel geld. Maar als ik er weinig aan heb is het toch weer 15 euro voor niks.
 
Woon je per ongeluk in de buurt van Oss?

Citaat
Het is zeker niet de beste/meest moderne vork, maar wel lekker goedkoop en zeker een forse verbetering tov wat er nu in zit.

Hmm, kweenie of dat wel zo waar is.
 
Als je d'r toch een crosser van wilt maken zou ik eens gaan zoeken naar een setje poten uit een CR, XR650R, <'98 RM250, DR-Z, WP Extreme, etc. Alles wat uit een KTM komt is zo'n beetje per definitie overgewaardeerd kwa prijs, maar gelukkig zijn er nog zat andere goeie voorpoten.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2011, 22:19 »
Hoi,

Wel, de verkoper had nog een setje CR500 43 voorvorkpoten, zaterdag ga ik een kijkje nemen en beslis ik welke poten eronder zullen komen :) .

Cheers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2011, 10:28 »
Mocht je er niet uitkomen, ik heb hier nog een setje RM250 poten, die ik binnenkort te koop wilde zetten,
geen idee in hoeverre dat past, ik moet de afmetingen nog opschrijven.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2011, 10:31 »
Hmm, en anders heb ik daar mogelijk nog wel interesse in mits ze niet de wereld moeten kosten en het maattechnisch een beetje uitkomt. Hoewel ik dan eigenlijk nog liever de <'98 right-side-up vorken heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2011, 09:06 »
Voor 50 euro mag je hem hebben. Laat maar weten als ik iets op moet meten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2011, 13:59 »
Zowiezo heeft *thomas* de eerste keus wat mij betreft, en ik moet er eens even heel goed over nadenken of het wel verstandig is.

Die DR800 vork die ik er nu in heb zitten is voorvorktechnisch gezien natuurlijk geen beste keus, maar hij kwam compleet met wiel, band, remspullen en spatbord, plus dat de balhoofdpen heel makkelijk pas te maken was voor de SV. En demperstangvorkjes snap ik en kan ik vrij makkelijk naar eigen wens aanpassen. Setje cartridge-emulators erin en de high-/lowspeed-compressiedemping zijn enigzins los van elkaar te regelen wat best eens een voorvork op kan leveren die 'goed genoeg' is en door mezelf op smaak te brengen is. Dat gaat me met een cartridgevork niet zelf lukken; die dingen zijn te ingewikkeld om zonder veel ervaring tot een goed resultaat te komen.

Maarja, een fatsoenlijke USD-vork is ook leuk, het scheelt aardig wat kilootjes tov het lomp zware DRBig-spul, en 50 euro is geen onoverkomelijk bedrag.


Wat mij interesseert zijn onder andere de volgende zaken:

- Afstand tussen de poten ter hoogte van de bovenste kroonplaat.
- Diameter poten bij bovenste kroonplaat.
- Hart-hart afstand voorpoten-balhoofdpen (de offset van de kroonplaat dus)

(nodig om te kijken of het kwa stuuruitslag enigzins uitkomt)

- Lengte poten vanaf wielas tot bovenkant dop in volledig uitgeveerde/onbelaste toestand.
- Hoe ver kan de poot doorsteken boven de bovenste kroonplaat? Er zit wat getrapts tussen onderste en bovenste kroonplaat, dus da's beperkt.

(nodig om te kijken of ik die lange poten eigenlijk wel kwijt kan; mijn achterkant kan niet hoger meer)

- Diameter balhoofdpen bij onderste lager
- Diameter balhoofdpen bij bovenste lager
- Afstand bovenkant onderste kroonplaat - onderkant bovenste kroonplaat.

(hoeveel moeite moet ik doen om de kroonplaten passend te krijgen in het SV-balhoofd?)

- Heb je eventueel ook wiel/remmerij/etc.?
- Zo nee, heb je dan wel de wielas?
- Weet je toevallig of een KTM LC4 of DRBig-wiel een beetje makkelijk pas te maken is? Beiden hebben al fatsoenlijk grote remschijven erop zitten, een RM250-wiel niet.

(tsja, met alleen de voorpoten ben je er nog niet...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 476
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #24 Gepost op: 07-03-2011, 19:54 »
Gaaf project, ik had in mijn dominator een usd van een KTM gs en een Hagon achtershock, scheelde ook zo'n 4 cm.
ik blijf 'm volgen.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #25 Gepost op: 07-03-2011, 20:13 »
Mocht je er niet uitkomen, ik heb hier nog een setje RM250 poten, die ik binnenkort te koop wilde zetten,
geen idee in hoeverre dat past, ik moet de afmetingen nog opschrijven.....


Roos, Volgens mij is *thomas* al geslaagd. Als DaBit ze niet wil, wil ik ze graaaaag van je overnemen! :-*

Groet, harm
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #26 Gepost op: 08-03-2011, 07:57 »
Oeps, Dabit ik heb je ijverige schrijfwerk helemaal gemist en heb nog niks voor je opgemeten...   :-[
Zal ik dat snel dit weekend voor je doen, of mogen de poten door naar Brombeer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #27 Gepost op: 08-03-2011, 08:13 »
Inmiddels mogen de poten naar Brombeer.
 
Omdat ik niks hoorde en eigenlijk stiekum toch niet zo'n zin had om de voorkant weer volledig op de schop te gooien heb ik bij Promax in Schijndel wat spulletjes besteld.
 
Ik ben wel nog benieuwd naar de eerste 3 metingen, al is het maar voor later.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #28 Gepost op: 08-03-2011, 08:36 »
Zal ik nog even doen dit weekend voor ik de poten inpak voor brombeer.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Even voorstellen + NX650 rally/enduro/reismotor (vul in wat past)
« Reactie #29 Gepost op: 08-03-2011, 15:19 »
..Inmiddels mogen de poten naar Brombeer..

Dankje, Brommie weer in zijn nopjes! :) Roos, we spreken er nog iets over af.

Dank voor de vlotte reacties,

Grtz, Harm
Avonturier!