Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Einde hobby : linker knie wil niet meer  (gelezen 5669 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 01-09-2016, 07:20 »
Was het een grand cherokee?
Vind dat toch zo.n stoere bak.
Staat er nu 1 op marktplaats voor 10k.
Op G3 .anders is het niet leuk met de brandstofkosten.
Nee, het was de gewone Cherokee. Die vierkante.



Het leuke is, dat er hetzelfde onderstel onder zit als bij de Wranglers, maar met een klein beetje meer overhang achter. Je komt dus net zo makkelijk het terrein door, maar dan met 4 personen die comfortabel zitten en een berg spullen. ;)
Ik weet dat er Jeep rijders zijn die die dingen rijden, omdat ze in de basis goedkoper zijn als een Wrangler, maar wel dezelfde prestaties leveren. Daarnaast zijn er heel veel onderdelen te vinden voor ombouw en is er een levendig forum in NL.





Wij zouden er zo weer een terugkopen, maar we rijden er nu te veel mee. Zelfs op G3. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 01-09-2016, 10:22 »
Gewoon een Panda 4x4 !

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 01-09-2016, 11:05 »
Nee, het was de gewone Cherokee. Die vierkante.



Het leuke is, dat er hetzelfde onderstel onder zit als bij de Wranglers, maar met een klein beetje meer overhang achter. Je komt dus net zo makkelijk het terrein door, maar dan met 4 personen die comfortabel zitten en een berg spullen. ;)
Ik weet dat er Jeep rijders zijn die die dingen rijden, omdat ze in de basis goedkoper zijn als een Wrangler, maar wel dezelfde prestaties leveren. Daarnaast zijn er heel veel onderdelen te vinden voor ombouw en is er een levendig forum in NL.





Wij zouden er zo weer een terugkopen, maar we rijden er nu te veel mee. Zelfs op G3. ;)

vergis je niet,

als je zulke bandjes wilt monteren, kan je ook de reductie van je differentieel aanpassen..

been there.. done that...  ::)
zwakke plek van de cherokee is (IMO) de versnellingsbak,
deze heeft voor (ik meen) de lage gearing, een ketting aandrijving.. wel zo'n brede, maar toch..
maar wel beter betaalbaar dan andere exoten..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 01-09-2016, 11:23 »
Bedoel je de schakel of automaat bak.
Schat dat 90% automaat is.
Ik ga zeker niet van die hoge wielen plaatsen.
Blijft ook gewoon een daily driver voor ons.en daarom komt alleen G3 in aanmerking.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 01-09-2016, 12:38 »
voor de grand cherokee (V8)  heb je ook leuke setjes, die 2inch verhogen,
waarom geen defender,
ook makkelijke auto's, erg veel voor te krijgen, in 300tdi bijna onverwoestbaar...
wel wat krapper achter het stuur als je wat  (ahum)  breder bent..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 01-09-2016, 19:15 »

Linkerbocht? Onderuit op linkerknie?  Dan kun je er misschien nog een paar miljoen schadevergoeding van Zappa uitslepen. Hij heeft je tenslotte niet goed begeleid. Sue his ass!!!
Goeie tip van je. Heb een vriend en die is letselschade-advokaat. En heb het geheel ook nog op film staan ......


De feroza, daar ben ik nu mee bezig. Met twee sets banden en velgen : straat en mud.....
Ik zie wel hoe het afloopt!!
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 01-09-2016, 19:30 »
Check bij een Feroza vooral de achterkant van de kokerbalken. Ik denk dat 95% of verrot is, of reeds aan is gelast. Verhogen is heel simpel bij die dingen, bladveertjes zijn standaard wat slap. Feroza is een leuke, maar kleine auto. Een Rocky zou interessanter zijn, maar ook dat is alleen als ouwe troep te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #22 Gepost op: 01-09-2016, 19:40 »
Da's balen Hans  :(


4X4 is ook heel leuk ! Heb jarenlang Land Rover/Range Rover/Discovery gereden dus ik weet dat je van zo'n ding echt moet houden.  ;D
Koop als het kan iets met schroefveren. Dat is standaard het meest comfortabel.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #23 Gepost op: 01-09-2016, 19:43 »
Check bij een Feroza vooral de achterkant van de kokerbalken. Ik denk dat 95% of verrot is, of reeds aan is gelast. Verhogen is heel simpel bij die dingen, bladveertjes zijn standaard wat slap. Feroza is een leuke, maar kleine auto. Een Rocky zou interessanter zijn, maar ook dat is alleen als ouwe troep te koop.
Dank voor de tip. Mijn zoon is automonteur en werkt ook veel op de plaatwerk-afdeling bij Bo-rent. Dus mankracht is aanwezig.
Die ik op het oog heb is al aardig compleet, alleen een lier nog. Maar ik plaats wel bericht als het gelukt is.

Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #24 Gepost op: 02-09-2016, 14:11 »
Jammer maar helaas, soms is het niet anders. Weet zeker dat je met een 4x4 ook veel fun kunt hebben (en je kan het delen). We zien je vast nog wel eens!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #25 Gepost op: 03-09-2016, 22:59 »
vergis je niet,

als je zulke bandjes wilt monteren, kan je ook de reductie van je differentieel aanpassen..

been there.. done that...  ::)
zwakke plek van de cherokee is (IMO) de versnellingsbak,
deze heeft voor (ik meen) de lage gearing, een ketting aandrijving.. wel zo'n brede, maar toch..
maar wel beter betaalbaar dan andere exoten..
De Cherokee's die ik postte met 35" en 36" banden zijn wel van een heel ander soort. Dan ga je wel flink aan het sleutelen. Met de bak in de 350.000km van onze Cherokee nooit problemen gehad. Overigens wel een automaat natuurlijk. Heerlijk en grof overbemeten.

voor de grand cherokee (V8)  heb je ook leuke setjes, die 2inch verhogen,
Ja die heb je voor de Cherokee ook. Als je een beetje kijkt kun je met een goede 100/150 euro een 2 inch lift kitje vinden. Kost een paar uurtjes om er onder te zetten en werkt prima.
(De Cherokee is overigens gewoon terreinvaardiger dan de Grand. ;) )

Bedoel je de schakel of automaat bak.
Schat dat 90% automaat is.
Ik ga zeker niet van die hoge wielen plaatsen.
Blijft ook gewoon een daily driver voor ons.en daarom komt alleen G3 in aanmerking.
Voor 32 inch wielen heb je maar een 2" lift kit nodig en dan heb je wel meteen iets voor de deur staan. Ik had 32" en een setje velgen liggen, maar was er nog niet aan toe gekomen om ze er op te zetten voor we de Cherokee verkochten. 32" zijn wel hele serieuze terreinbanden en zien er op straat ook wel heel leuk uit.

waarom geen defender,
ook makkelijke auto's, erg veel voor te krijgen, in 300tdi bijna onverwoestbaar...
wel wat krapper achter het stuur als je wat  (ahum)  breder bent..
Defenders zijn ook heerlijk om te rijden, toch zou ik zelf eerder teruggaan naar een Cherokee (XJ). Al met al vond ik dat zelf een leuker ding om mee te spelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #26 Gepost op: 04-09-2016, 09:20 »
Nou de Refoza is gekocht en staat al naast het huis.
Eerste kleine stukje ook al gereden  :D


https://www.youtube.com/watch?v=WEx2hEhHBPo


Als iemand nog onderdelen heeft (zoek o.a. bumperlier) dan houd ik me aanbevolen  :)
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #27 Gepost op: 26-05-2017, 17:27 »


Nieuw speeltje gekocht.  Patrol 2.8TDI 6 japannertjes in het vooronder. Bijna klaar voor offroad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #28 Gepost op: 26-05-2017, 17:53 »
Die is mooi! Machtig ding. Blok klinkt als die van een vrachtwagen. Cool!

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Einde hobby : linker knie wil niet meer
« Reactie #29 Gepost op: 26-05-2017, 19:50 »
Yep. Nog chip tunen en dan nog een 3" uitlaat. Wordt het net een Scania


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Greetz, Hans
BMW R1150RT