vergis je niet,
als je zulke bandjes wilt monteren, kan je ook de reductie van je differentieel aanpassen..
been there.. done that...
zwakke plek van de cherokee is (IMO) de versnellingsbak,
deze heeft voor (ik meen) de lage gearing, een ketting aandrijving.. wel zo'n brede, maar toch..
maar wel beter betaalbaar dan andere exoten..
De Cherokee's die ik postte met 35" en 36" banden zijn wel van een heel ander soort. Dan ga je wel flink aan het sleutelen. Met de bak in de 350.000km van onze Cherokee nooit problemen gehad. Overigens wel een automaat natuurlijk. Heerlijk en grof overbemeten.
voor de grand cherokee (V8) heb je ook leuke setjes, die 2inch verhogen,
Ja die heb je voor de Cherokee ook. Als je een beetje kijkt kun je met een goede 100/150 euro een 2 inch lift kitje vinden. Kost een paar uurtjes om er onder te zetten en werkt prima.
(De Cherokee is overigens gewoon terreinvaardiger dan de Grand.
)
Bedoel je de schakel of automaat bak.
Schat dat 90% automaat is.
Ik ga zeker niet van die hoge wielen plaatsen.
Blijft ook gewoon een daily driver voor ons.en daarom komt alleen G3 in aanmerking.
Voor 32 inch wielen heb je maar een 2" lift kit nodig en dan heb je wel meteen iets voor de deur staan. Ik had 32" en een setje velgen liggen, maar was er nog niet aan toe gekomen om ze er op te zetten voor we de Cherokee verkochten. 32" zijn wel hele serieuze terreinbanden en zien er op straat ook wel heel leuk uit.
waarom geen defender,
ook makkelijke auto's, erg veel voor te krijgen, in 300tdi bijna onverwoestbaar...
wel wat krapper achter het stuur als je wat (ahum) breder bent..
Defenders zijn ook heerlijk om te rijden, toch zou ik zelf eerder teruggaan naar een Cherokee (XJ). Al met al vond ik dat zelf een leuker ding om mee te spelen.