Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024  (gelezen 2859 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Gepost op: 20-10-2023, 09:45 »
Hallo allen,


Ben plannen aan het maken voor het komende jaar en ben op zoek naar een leuke bestemming. In 2021 in Marokko geweest, wat ondanks het hardhandige einde een mooie ervaring was. Nu ben ik op zoek naar een groenere omgeving. Denk: de mooiste stukjes van de Brabo, maar dan de hele dag en zonder van die vervelende bordjes. Geen hard enduro, of 20x proberen om toch boven te komen bij die onmogelijke helling.


Ik houd wel van een beetje comfort, dus ik wil niet met een tentje op pad. Het concept van Brouwer in Marokko beviel me wel (hotels en eten van te voren geregeld), maar zelf eea regelen is ook geen dealbreker. Brouwers andere bestemmingen zijn Spanje en Griekenland, maar dat vind ik te stenig. Heb aan de OER gedacht, maar heb geen zin om aan een competitie mee te doen. Wellicht heb ik een verkeerd beeld van de OER, dus hoor het graag als iemand ervaring heeft.


Alle ideeƫn zijn welkom :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #1 Gepost op: 20-10-2023, 20:54 »
Is dit wat? https://ontouritalia.nl/all-road-italie-met-eigen-motor/


Lijkt me leuk rijden daar + mooi land.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2023, 21:03 »
Dank voor de tip. Ziet er luxe uit, maar een beetje meer uitdaging mag wel, anders gaat de Husaberg zich vervelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2023, 23:24 »
Groener, dan kom je snel in de UK uit.. (er is natuurlijk wel een goede reden dat het daar zo groen is).

Afgelopen vakantie in Engeland en Wales geweest (auto, tent), ik vind het een heerlijk land. Eens checken hoe de TET er daar uit ziet wellicht?

Balkan spreekt mij enorm aan, maar vermoed dat het meer steen dan zand is. Zelfde voor Griekenland en Turkije (weet niet hoe groen het het wilt hebben).

Brabo is deels zo leuk vanwege de zandgrond hier, denk dat het vrij uniek is..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2023, 21:01 »
Eens UK is wel erg leuk en als het nat is uitdagend genoeg.

Frank

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #5 Gepost op: 24-10-2023, 10:45 »
TET (zuid)Frankrijk is erg mooi, wel zeer uitdagend zodra je in de buurt van bergen komt.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2023, 10:13 »
dank, ik ga eens naar die TET-routes kijken. TET Frankrijk is inmiddels erg uitgebreid zag ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #7 Gepost op: 29-10-2023, 20:31 »
Zand en bos dan moet je naar Polen. Groen en heuvels met veel hekjes open en dicht doen dan kan je naar de uk. Rond de middellandse zee is veel steen, met hoogtepunt Albaniƫ .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2023, 16:33 »
TET Noord Spanje ook de moeite waard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2023, 08:41 »
Als je veel groen wilt hebben en een heel mooi landschap zou ik naar Bosnie gaan.
Schitterend land en aardige mensen!
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #10 Gepost op: 20-11-2023, 23:42 »
Twee keer mee geweest naar de OER. Er zit een navigatie wedstrijd element in waar je niet aan mee hoeft te doen. Er is maar een klein deel van de deelnemers dat hier serieus aan meedoet.

Zie het zelf als vakantie. Mooie routes en erg afwisselend. Technisch uitdagende stukken en hier en daar lange dagen. Geen paden blazen zoals bij Illyriad of Memo.

Leppink stopt er altijd een stevige start op de eerste dag in en in volgende dagen altijd een navigatie uitdaging. Ik ben zelf altijd blij als ik me kan herinneren in welk land ik ben, dus dat laat ik graag aan me voorbijgaan. Overslaan en even later de route weer oppakken.

Aan het eind van de reis dit jaar gaf hij aan dat komende edities kleiner van opzet worden. Rond de 28 man, dat jaar 45. Makkelijker te regelen met overnachtingen, vervoer en ondersteuning.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
Re: gezocht: reis/rijbestemming voor 2024
« Reactie #11 Gepost op: 30-11-2023, 11:51 »
Dank voor alle nieuwe tips. Genoeg leuks te doen, dus het wordt nog lastig een keuze te maken.