Het roadbook zal ongetwijfeld zijn charmes hebben en het staat natuurlijk ook wel kék op je brommer.
Ik stam echter uit de tijd dat we zelf op de "tast" reden en de ritten die er destijds waren meest bepijlt, ja echte pijlen, soms verwijderd door buurtbewoners dan moest je ook puzzelen of trugsloan of duiken.
Dat roadbook en ook Tripy laat ik dus, echt, even aan me voorbij gaan.
Heb een paar jaar teug een GPS62 aangeschaft en dat bevalt me erg goed, het ding werkte zelfs in Lissabon en Rome en zelfs in nationale parken in spanje waar je smarttelefoon geen bereik meer heeft, dat heb ik mijn vrouw ook wijsgemaakt toen ik hier het interne bureau van financien moest overtuigen om de zoveelste aankoop goedgekeurd te krijgen.
Dat Brabo en SR rijden op die paarse streep op de 62 werkt welhaast fenomenaal, zeker met een 62 hoeft er helemaal niks geknutselt te worden, de hele kaart van Frankrijk slikt ie zo naar binnen samen met die van Spanje en Benelux.
Ik rij wel ritten Roadbook only en Tripy only echter dan rij ik gewoon achter de rest aan, als je vroeg genoeg start, kun je de hele dag doorkomen, er komt steeds wel iemand achterop waar je weer aan kunt haken.
Een nadeel van Tripy er wordt ook echt snoeihard gereden. Dus dat verhaal van bij elke woning op een hoek de keien uit de grond dat ga je ook hier krijgen dat wordt niet minder.
Moet ik zeggen dat ik tevens legaal in de Ardennen met geoefende roadbookers mee ben gereden, ook daar heb ik geen seconde stilgestaan, hoe die mannen dat doen onder het rijden weet ik niet, effe een detail ze hadden allemaal zo een lullige plastic broodtrommel roadbook van Acerbis van 90 euris. mannen van Grensland TOP. Zouden we hier in NL de ogen voor uit de kop schamen, voor schut he.
Ik had er zelf ook eenm zo'n plastic, echter de Waalse Orga had te weinig papier gekopieerd. Tripy niet toegestaan aldaar trouwens.
Mijn conclusie je gaat minder deelnemers krijgen en dat is jammer, als het te selectief wordt ga je wellicht fijne lui ongewilt of onbewust uitsluiten.