Vind het ook een bijzonder mooie motor om te zien.
Jij gaat ermee naar Magadan is het niet?
Hoe zit het nu precies met het blok??
Kom deze motor tegen in tests met yamaha xt660 blok.
Maar jij rijd met een ouder type Husqvarna blok.?
Hoe zit dat precies?
Misschien haal ik 2 modellen door elkaar?
Hey Propje,
Het is inderdaad een beetje verwarrend. Klopt....
Ik zal bij het begin beginnen.
Het proto type wat als eerste is gebouwd door AJP had het Mirreli blok (beter bekend als het 660cc blok van Yamaha wat onder andere terug kwam bij de XT660Z en XT660R) Men wou eerst dit blok voor de PR7 gebruiken. Echter door de toenemende eisen op het gebied van milieu en uitstoot kon de Mirelli motor (XT) niet meer mee komen. Daarom wordt dit blok en de Yamaha XT660 vervangen door nieuwere modellen.
Dus AJP moest opzoek naar iets anders.
Daarbij kwamen ze uit bij het merk SWM.
Dit merk gevestigd in Italiƫ bouwt de oude Husqvarna blokken zoals gebruikt werd in onder andere de TE630 en SE630.
Met deze blokken kon AJP wel de nieuwe (euro4) eisen halen die nodig zijn om de motor straat legaal te maken.
Dan nog even om de verwarring compleet te maken. Het heet de PR7 wat zou suggereren dat er een 700cc blok in zou zitten. Das nie waar. Op het blokje staat 650 DOHC wat zou suggereren dat het om een 650cc blok gaat... echter!!!! Het is een 600cc blok.
Ja snappen jullie het nog....? Zal vast iets zijn met marketing.
Any way, nummers zijn nummers en zoals ze dat in Engeland mooi zeggen. The proof is in the pudding. Ik kan iedereen aanraden om hem eens te proberen. Laat je verassen door dit nog onbekende merk.