Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Injector + Brandstofpomp laten testen  (gelezen 5741 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #15 Gepost op: 05-05-2017, 23:25 »
Blaas je toch zo schoon......

Ik trek ze eruit met een 6 mm spaanplaat schroef, of een dikke parker.

Kan ze trouwens prima openen, die foto's
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #16 Gepost op: 07-05-2017, 00:35 »
Die heb ik er bij mijn 2009 niet in zitten geloof ik. In ieder geval niet kunnen vinden dan.

Probleem wordt overigens niet beter...
Luchtfilter vervangen, benzinefilter vervangen, alles weer in elkaar en nu rijd die helemaal voor geen meter meer  ???
Nog slechter dan voorheen, volgas in z'n 2 is normaal automatisch een backflip en nu vrij weinig...
Ook als ik constant toerental rij voel ik hem de hele tijd wel of geen power hebben....

Enige wat ik kan bedenken waardoor het nu erger is, is dat er miss een kink in één van de brandstofslangen is gekomen bij het erin zetten.
Ga morgen weer puzzelen, iemand een goed idee ?
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #17 Gepost op: 07-05-2017, 02:26 »
Staat je motor nu in een soort noodloop?
Dat hij zo beroert loopt?

Wat heb je als laatste aan je motor gedaan voordat dit begon??.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #18 Gepost op: 07-05-2017, 09:07 »
In z'n "vrij" en met de koppeling "ingetrokken" heeft tie ook maar beperkt vermogen. (onbelast)
Af fabriek is tie ook in de "eerste" versnellingen wat geknepen in het vermogen. (voor het milieu.......)

Ik denk dat je het in die richting moet zoeken............

KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #19 Gepost op: 07-05-2017, 11:44 »
Afgelopen offroadrit aan het einde m'n tankontluchting ding (die uitstekende antenne) verloren en ivm zand en stof maar even wat tape er overheen.
Prima laatste 50-100 km gereden, motor op de trailer, trailer afgeleverd en toen in de laatste 5km naar huis vond ik hem maar matig rijden (niet zo erg als nu maar gewoon matig). Verder geen idee of het aftapen van die ontluchting er iets mee te maken heeft.

Afgelopen week de benzinefilter vervangen en luchtfilter vervangen + 15min idle.
Nu gister dus gereden en rijd voor geen meter.

Die noodloop klinkt aannemelijk en wil best in die richting zoeken, maar waar moet ik dan precies naar opzoek...?

Net even aangesloten aan TuneECU en heb wel een P0113 Inlet Air Temperature Sensor fault, open-loop shirt circuit iets.
Is dit die sensor in de airbox? Zou best kunnen dat de fault dan komt omdat ik de bike een keer had aangezet zonder deze aan te sluiten.
Krijg toch wel een FI error code bij aanzetten van de bike als deze sensor echt geshort is?



Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #20 Gepost op: 07-05-2017, 12:18 »
Zou je de boel kunnen resetten. Door sensor aan te sluiten en accu loskoppelen.
??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #21 Gepost op: 07-05-2017, 12:32 »
in tune ecu kun je een storing toch resetten althans op een lc8 wel.


frank

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #22 Gepost op: 07-05-2017, 13:17 »
Heb idd nu de fault codes gereset en de adaptation ook.
Eventjes opnieuw de idle uitvoeren en een stukje rijden, kijken of het uitmaakt en of de error terugkomt...


Post Merge: 07-05-2017, 17:49
update:

net gereden en het is nu helemaal niet meer te doen...
power nogsteeds weg, statonair loopt die niet meer dan een paar seconden, vaak nieteens 1.
kan in geen enkele versnelling m'n koppeling inhouden en het toerental naar statonair laten vallen zonder dat die uitvalt.
ook nieuwe is dat die constant backfired, ook bij continu 4000/5000 rpm

wat denken jullie ? heb toch het idee dat het echt in de fuelling zit....?

overigens vergeten te zeggen dat ik de bougie heb nagekeken en deze was knalwit
natuurlijk kwam de bougiekabel uit de dop bij het eraf halen (rot draaidoppen), heb er een cm afgehaalt en weer teruggezet
lijk me overigens niet dat dit het probleem is? vind het niet echt ontstekingsgerelateerd aanvoelen


Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #23 Gepost op: 07-05-2017, 19:09 »
Als je start zonder injector? (slang in een flesje)
Injector zou in de aansluitslang kunnen passen (andersom dus) en dan startknop?
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #24 Gepost op: 07-05-2017, 19:44 »
Als je start zonder injector? (slang in een flesje)
Injector zou in de aansluitslang kunnen passen (andersom dus) en dan startknop?
Snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt?
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #25 Gepost op: 07-05-2017, 20:31 »
Oke kijke eens heel goed of je complete injector behuizing.
Zeg maar carberateur.
Niet los is geschoten uit z.n rubberen ring.
Aan beide kanten zit dit.
Wel ff goed de behuizing wrikken en bewegen en bij schijnen met zaklamp.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #26 Gepost op: 07-05-2017, 20:35 »
Oke kijke eens heel goed of je complete injector behuizing.
Zeg maar carberateur.
Niet los is geschoten uit z.n rubberen ring.
Aan beide kanten zit dit.
Wel ff goed de behuizing wrikken en bewegen en bij schijnen met zaklamp.
Zit precies zoals het hoort. 🤔
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #27 Gepost op: 07-05-2017, 20:37 »
Das jammer die willen wel eens scheuren of losschieten door backfire.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #28 Gepost op: 07-05-2017, 20:51 »
Das jammer die willen wel eens scheuren of losschieten door backfire.
Ah zo ja verwarring, bedoelde de klappen uit je uitlaat als je het gas dichtdraait :)

Is idd een nogal dubbele term 😅
Pijn is een emotie en emoties kan je uitzetten
https://www.youtube.com/channel/UCpc97twAUGNyZubSfNx3JpQ

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: Injector + Brandstofpomp laten testen
« Reactie #29 Gepost op: 08-05-2017, 09:30 »

Ik zou de brandstofpomp zelf ook vervangen, die hebben zeker niet het eeuwige leven. en dan kun je meteen controleren of je slangen niet geknikt in de tank zitten.


Ik heb gelijke ervaring met een 690: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=19752.msg262102#msg262102



Heb idd nu de fault codes gereset en de adaptation ook.
Eventjes opnieuw de idle uitvoeren en een stukje rijden, kijken of het uitmaakt en of de error terugkomt...


Post Merge: 07-05-2017, 17:49

update:

net gereden en het is nu helemaal niet meer te doen...
power nogsteeds weg, statonair loopt die niet meer dan een paar seconden, vaak nieteens 1.
kan in geen enkele versnelling m'n koppeling inhouden en het toerental naar statonair laten vallen zonder dat die uitvalt.
ook nieuwe is dat die constant backfired, ook bij continu 4000/5000 rpm

wat denken jullie ? heb toch het idee dat het echt in de fuelling zit....?

overigens vergeten te zeggen dat ik de bougie heb nagekeken en deze was knalwit
natuurlijk kwam de bougiekabel uit de dop bij het eraf halen (rot draaidoppen), heb er een cm afgehaalt en weer teruggezet
lijk me overigens niet dat dit het probleem is? vind het niet echt ontstekingsgerelateerd aanvoelen
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler