Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: New Africa Twin  (gelezen 9676 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New Africa Twin
« Reactie #15 Gepost op: 14-05-2014, 14:03 »
 :stupid:  En het hangt van de markt af, wat die wil. Het clubje gekken wat een soort hardcore reis enduro wil is nu eenmaal niet zo heel groot. Ook de 950/990 was over de 200 kg, qua 2-cylinder komt vooral de superenduro van KTM in de richting, en dat was nu niet echt een enorme verkoophit.


Als ik moest kiezen heb ik liever 20 kg meer en en dan een echt betrouwbare machine, ik vind het echte gewicht minder belangrijk dan het gevoel (gewicht dus laag, lekker stabiel). Gewicht is pa secht belangrijk als je de motor moet oprapen ...
 
Ik vermoed dat Honda net als Yamaha gaat: de oude naam AT vanwege de historie (in de advertenties worden die oude Dakar overwinningen breed uitgemeten, durf ik wel een krat bier op te zetten). Ik denk dat ze qua looks dan weer gaan aansluiten bij de huidige Honda's CRF450 rally zoals ze nu in Dakar (goed) rijden. Maar daar zet ik dan geen hele krat bier op hoor .. :-)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: New Africa Twin
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2014, 14:32 »

Klopt. Het KAN. Maar het bespaarde gewicht komt dan wel ergens vandaan en het is de vraag of de motor (als geheel) daar beter van wordt. Honda kennende kijken ze niet op een grammetje meer of minder... met de oude TA en AT - series iig. En daar zit mss ook juist wel hun kracht/betrouwbaarheid etc.
Het KAN inderdaad soms wel...
Kijk maar naar de G650 xchallenge en de Huskvarna 650 Terra, zelfde blok, zelfde enduro achtige opbouw, zonder overbodig kuipwerk, e.d. en toch weegt de ene standaard 144kg (die van mij weegt inmiddels al meer vrees ik :-X ) en de ander 170/175(?) kg.....
(de ene gewichtsbesparing pakt dan wat beter uit dan de andere...)
 
Trouwens het nieuwe model F800gs is dus stiekum 6 kg aangekomen..

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New Africa Twin
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2014, 19:27 »

Klopt. Het KAN. Maar het bespaarde gewicht komt dan wel ergens vandaan en het is de vraag of de motor (als geheel) daar beter van wordt. Honda kennende kijken ze niet op een grammetje meer of minder... met de oude TA en AT - series iig. En daar zit mss ook juist wel hun kracht/betrouwbaarheid etc.

dat is ook wel even een hele andere generatie he. Dakar machisnes wogen toen ook nog veel etc. Ik zou het gaaf vinden als ze iets maken met -+800cc. Betrouwbaar. Niet te zwaar maar ook niet kritiek ligt. Looks dakar moddelen met iets meer body. Meer de oude 690ktm maar dan honda.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: New Africa Twin
« Reactie #18 Gepost op: 14-05-2014, 19:31 »
Die fotosoep ziet er mooi uit. Honda kennende wordt het een loeizwaar, ding en zeker geen KTM killer. Want er moet wel verkocht worden he?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: New Africa Twin
« Reactie #19 Gepost op: 14-05-2014, 19:45 »
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=948583&page=4

check deze foto dan. Deze is gespot in azie. Lijkt wel een CB500 met een cross vork erin.
Orange is the color.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New Africa Twin
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2014, 21:24 »
Leuke fotoshop deze, let ook op het lier achterop!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: New Africa Twin
« Reactie #22 Gepost op: 15-05-2014, 21:17 »
zien we gezwinde spoed wellicht nog op zijn crossrunner cb500x.  ;)
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: New Africa Twin
« Reactie #24 Gepost op: 22-05-2014, 15:48 »
Interesting  :)
 
http://indefinitelywild.gizmodo.com/has-honda-finally-aced-the-adventure-bike-1579089171/+matthardigree
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn (behalve 17" achterwiel dan), maar het maakt me wel nieuwsgierig!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: New Africa Twin
« Reactie #25 Gepost op: 22-05-2014, 19:02 »
Allemaal heel erg mooi hoor, en ik zal een van de eersten zijn die een nieuwe twin zou kopen.
Maar hoeveel van die designstudies zijn er de afgelopen jaren inmiddels al geweest?..
En nog steeds geen nieuwe twin..


Eerst zien, dan geloven..




















Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: New Africa Twin
« Reactie #26 Gepost op: 23-05-2014, 09:12 »
Ach, lekker blijven dromen, wie weet komt er wel echt een uber machine!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: New Africa Twin
« Reactie #27 Gepost op: 23-05-2014, 14:41 »
Dromen hoeft niet ze zijn gewoon te koop de africatwins gaan zo lang mee als je ze goed onderhoudt! Het hoeft niet altijd nieuw te zijn om te reizen en te genieten.

 ;) :D


Enjoy

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
None of us is as strong as all of us.