Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav  (gelezen 16480 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #30 Gepost op: 05-03-2020, 22:14 »
member 3 apparaten om je positie op aarde bepalen? :D
Neem je ook een eenvoudige landkaart mee om je richting te bepalen of laat je die thuis?

Post Merge: 05-03-2020, 22:15
Welk type tablet gebruik je?

Post Merge: 05-03-2020, 22:17
Het enige wat me aanspreekt voor de zumo is zijn waterdichtheid, schokbestendigheid en de voeding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #31 Gepost op: 06-03-2020, 22:26 »
hahahah, is het verschrikkelijk slecht, niet intuitief of een kennis gebrek bij de gebruiker die niet snapt waar het voor is en "te lui" om het op te zoeken?   :D

Ik heb dat zelf ook altijd met Android, iOS, Windows, Linux, media systemen in autos, koffiemachines, behangen....  allemaal vreselijk, ik snap er niks van  :-X

Kijk even naar reviews op youtube, geloof dat de handschoen bediening wel goed is.
Leuk, gesponsorde YouTube reviews en dat soort dingen. Ik gebruik mijn GPS in de echte wereld en loop daar tegen de werkelijkheid aan.
Garmin heeft sterke punten, maar net zoveel zwakke punten ook. Al eens een monterra met tft schermpje geprobeerd gpsexpert? In de regen, dikke handschoenen aan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #32 Gepost op: 07-03-2020, 08:43 »
 ;D Geld verdienen noemen ze dat....... meer niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #33 Gepost op: 07-03-2020, 12:33 »

Dus; wat moet je dan kopen?


M'n dochter heeft nl haar motor min of meer verkocht, incl. Garmin 550.


Op die nieuwe motor moet wel weer een nieuwe navi…………..
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #34 Gepost op: 07-03-2020, 13:42 »
Je moet geen navi kopen of in dit geval misschien juist niet willen kopen omdat op een forum wat zeurpieten zitten. Ding in je handen houden en vergelijken met anderen. Waypoint is the place to go. Wellicht een goedkope gebruikte als het alleen voor op de weg is.
Off road een telefoon overwegen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #35 Gepost op: 07-03-2020, 15:11 »
Als je dochter gewoon lkr op asfalt toert.
Geen off road rijdt gewoon een tom tom.
Rider.
Simpel te bedienen.
En af en toe lkr kronkelweggetjes aanzetten kom je overal

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #36 Gepost op: 07-03-2020, 20:47 »
Dan wordt het dus een Garmin, ik heb iets tegen TomTom.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #37 Gepost op: 07-03-2020, 21:16 »
jou dochter ook  ;D ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #38 Gepost op: 07-03-2020, 22:35 »
Byzonder mooi Nederlands merk hoor, tomtom.mogen we best wel een beetje trots op zijn! Wat heb je daar nu op tegen?

Beetje op straat zou ik juist de telefoon doen. Bij echt offroad een goedkopere Garmin.
Maar het topic ding ga ik zeker nog eens het voordeel van de twijfel geven als ik het eens in m'n handen krijg hoor. Maar voor de prijs denk ik eerder een 66i te kopen. Sluit meer aan bij mijn reisjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #39 Gepost op: 08-03-2020, 00:58 »
jou dochter ook  ;D ;D

Die laat zich door vaak door mij adviseren...….als het auto's of motoren betreft….. 
Moet wel een "pratende" GPS zijn, dwz luidsprekers in d'r helm.
Dat vindt ik dan weer niks...

Post Merge: 08-03-2020, 01:19

Byzonder mooi Nederlands merk hoor, tomtom.mogen we best wel een beetje trots op zijn! Wat heb je daar nu op tegen?

Beetje op straat zou ik juist de telefoon doen. Bij echt offroad een goedkopere Garmin.
Maar het topic ding ga ik zeker nog eens het voordeel van de twijfel geven als ik het eens in m'n handen krijg hoor. Maar voor de prijs denk ik eerder een 66i te kopen. Sluit meer aan bij mijn reisjes.



Slechte ervaringen uit het verleden....
M'n eerste navi in de auto was een Sony, hierna een paar TomTom's gehad.
Allemaal net buiten de Garantie kapot, jammer Meneer...koop maar een nieuwe....
Ik ken diverse mensen met een Motor-TomTom, niet zonder problemen (water in het toestel enz enz)
Als ik eens een keer een auto of motor huur of leen, waar zo'n TomTom op zit, heb ik er altijd ruzie mee..
Inmiddels had ik op de motor een Garmin, die was voor die tijd geweldig.
In de auto ook maar Garmin gekocht.
Twee jaar geleden een nieuwe auto met vaste navi gekocht (dat zit dan in zo'n pakket) = waardeloos!
Gewoon weer een Garmin erin, met alles erop en eraan, super!
Hij loodst je om de files heen, geeft goeie reis adviezen.
Als er een klant belt, hoe laat je er ongeveer denkt te zijn (machine storingen/problemen), verteld tie je op 5 minuten nauwkeurig wat je aankomst tijd is.
Op de motor heb ik een 550, 660, twee 595's en een Monterra.

KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #40 Gepost op: 08-03-2020, 07:40 »
Gewoon weer een Garmin erin, met alles erop en eraan, super!
Hij loodst je om de files heen, geeft goeie reis adviezen.
Als er een klant belt, hoe laat je er ongeveer denkt te zijn (machine storingen/problemen), verteld tie je op 5 minuten nauwkeurig wat je aankomst tijd is.
Op de motor heb ik een 550, 660, twee 595's en een Monterra.

Wat gek. Je beschrijft de TomTom app op mijn smartphone die veertig keer sneller is, een groter scherm heeft, betere kronkelroutes doet, kaarten voor de hele wereld heeft en maar 20 euro per jaar kost:-)

Ik ben trouwens niet anti Garmin maar in de auto is er al helemaal geen reden om nog een los nav kastje te kopen.

De functionaliteit van Garmin's maar ook van de TomTom of Sygic app kan zelfs helemaal gratis. Apps zoals Waze, Google Maps, Apple Maps etc etc bieden de meeste van de functionaliteit die je noemt. Het stikt echt van de nav apps.

Het is gewoon een kwestie van voorkeur. Sygic heeft mij bijvoorbeeld een 'alles' account gegeven om de app te testen. Ik kan er niet aan wennen want ik ben TomTom gewend maar dat betekent niet dat Sygic slecht is. Het is een uitstekende app alleen niet voor mij.

Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #41 Gepost op: 08-03-2020, 11:00 »

M'n telefoon is kleiner als het navi scherm......Leesbril......
In de tijd dat ik nog met de vaste navi in de auto reed, en dat ding het adres niet kon vinden, pakte ik die telefoon er welles bij.
Het werkt wel maar heeft toch z'n beperkingen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #42 Gepost op: 08-03-2020, 11:19 »
member  brrrr een Monterra? Nee die een paar weken in huis gehad en snel weer teruggegeven, brrrr, slechtse experiment van Garmin ooit.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #43 Gepost op: 08-03-2020, 20:04 »
M'n telefoon is kleiner als het navi scherm......Leesbril......
In de tijd dat ik nog met de vaste navi in de auto reed, en dat ding het adres niet kon vinden, pakte ik die telefoon er welles bij.
Het werkt wel maar heeft toch z'n beperkingen.


 ::)  Ik ben ook van de leesbril. Daarom rij ik met een 8 inch tablet op mijn 450. ;D

Het scherm van een moderne smartphone is groter (als je dat wil) dan die van een 595.

Echt de Garmin's en TomTom nav apparaten zijn verleden tijd. Die apparaten hebben juist serieuze beperkingen. Ze kunnen niet tippen aan de nav apps op smartphones. Een Garmin in de auto is echt behelpen :-)

Op de motor hebben ze nog heel vaag hier en daar een paar voordeeltjes maar om daar nou weer 400 euro aan uit te geven.

Maar zoals ik al zei, het is een voorkeur.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Nieuwe All Terrain Zumo XT nav
« Reactie #44 Gepost op: 08-03-2020, 20:21 »
Heb tot nu toe altijd met de montana off road gereden.
Ding heeft wel wat te verduren bij mij.
Zelfs al eens een originele alu rammount knijper op afgebroken. 8)


Als er een goede vervanger komt met zelfde scherm als montana capacitief of hoe dat ook heet ben ik om.
Ga niet met een stylus pen op de motor zitten klooien.


Dat vind ik nog steeds grote nadeel van osmand op mobiel.