Nieuw jaar nieuwe kansen, in maart ga ik de Tuareg rally doen op de 950 dus maar op tijd beginnen om wat kleine dingetjes te veranderen. Ik krijg wel erg veel mayonaise via de karterontluchting in de luchtfilterbak. De ontluchting komt precies boven de inlaatkelk van de voorste clinder uit (misschien wel expres gedaan), als het een te vette boel wordt kan dit problemen geven met de CV schuif. Een oorzaak kan zijn de seal van de balance-as. Het is een dingetje van een paar euro en je hoeft alleen maar de dynamodeksel te verwijderen.
De middelste as is de balance-as en je ziet al wat mayo.
Close up
Het seal in de dynamo deksel
Terugplaatsen was een ander verhaal, je moet 3 tandwielen in elkaar laten grijpen zonder dat je iets kan zien of er goed bij kan. Dat duurde dus wel wat langer en kostte wat gevloek. Verder geen mayo in het blok dus waterpomp seal (enkelvoudig) is nog oke (ook een punt van aandacht bij dit blok). Daarna een olie wissel en op naar het volgende project.
Post Merge: 18-01-2017, 08:10
Meestal zitten er in de Tuareg rally een paar heftige enduro paadjes om de profi deelnemers bang te maken en over te stappen naar de amateur klasse. Ook zit de boilerpas weer in deze editie. Dit een een geitepad met heel veel grote stenen.
! No longer availableIn Albanie heb ik al mijn achterremschijf krom gereden op een steen dus ik wilde iets van bescherming hebben. Ik heb 2 aanbieders gevonden voor achteremschijfbeschermers voor de 950.
Maar beide zijn gemaakt van massief goud als ik de prijs moet geloven, dus maar zelf aan de gang. Probleem is dat je niet zoals bij een EXC de beschermer kan bevestigen aan de remklauw (te weinig vlees). Maar gelukkig zit er al een oog aan de achterbrug voor een padockstand. Van aluminium een beugel gemaakt voor de voorste bevestiging en 2 staal stips in een hoek van 90° aan elkaar
gelast gebakken. Zie er aardig uit en is knap stevig al zeg ik het zelf.