Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Maatje groter...950 Super Enduro R  (gelezen 35040 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #45 Gepost op: 15-06-2016, 12:47 »
Goed vol te houden met zo'n schermpje?


Schermpje doet precies wat het moet doen, druk van de borst, maar de kop vol in de wind. Bovendien verstoort het de lijn van de motor niet teveel.
De kwaliteit van het scherm is nou niet echt top. Het is niet voorgebogen geleverd dus staat er altijd spanning op de bevestiging, die overigens ook niet echt handig wordt meegeleverd. Heb ik ook wel e.e.a. moeten toevoegen / aanpassen


Mecklenburg (rondom de Elbe) is echt landwirtschaftlig, ruim, landelijk, veel onverharde paden en veel vrijheid (lees kein polizei)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #46 Gepost op: 22-06-2016, 13:28 »
Zoo, de eerste keer dat mijn 950 echt vies geworden is

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #47 Gepost op: 23-06-2016, 17:36 »
Bah... :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #48 Gepost op: 23-06-2016, 18:37 »
Hoe is jouw rempedaal of ben je daar nog niet op gevallen. Schoonmaken kost bij mij een euro meer dan een enduro.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #49 Gepost op: 24-06-2016, 10:43 »
Rempedaal is volgens mij gemaakt van papier maché, bij mij nog in orde, wel heb ik via Carbon en een stuk alu extra bescherming toegevoegd om het koppelingshuis te beschermen bij een omvallertje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #50 Gepost op: 29-08-2016, 16:10 »
Zoo, zadel aangepast met Seat Concepts materiaal. Door Ellermeijer gemonteerd. zucht!!!! lekker voor de bips



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #51 Gepost op: 17-01-2017, 08:16 »
Nieuw jaar nieuwe kansen, in maart ga ik de Tuareg rally doen op de 950 dus maar op tijd beginnen om wat kleine dingetjes te veranderen. Ik krijg wel erg veel mayonaise via de karterontluchting in de luchtfilterbak. De ontluchting komt precies boven de inlaatkelk van de voorste clinder uit (misschien wel expres gedaan), als het een te vette boel wordt kan dit problemen geven met de CV schuif. Een oorzaak kan zijn de seal van de balance-as. Het is een dingetje van een paar euro en je hoeft alleen maar de dynamodeksel te verwijderen.



De middelste as is de balance-as en je ziet al wat mayo.


Close up


Het seal in de dynamo deksel
 

Terugplaatsen was een ander verhaal, je moet 3 tandwielen in elkaar laten grijpen zonder dat je iets kan zien of er goed bij kan. Dat duurde dus wel wat langer en kostte wat gevloek. Verder geen mayo in het blok dus waterpomp seal (enkelvoudig) is nog oke (ook een punt van aandacht bij dit blok). Daarna een olie wissel en op naar het volgende project.

Post Merge: 18-01-2017, 08:10

Meestal zitten er in de Tuareg rally een paar heftige enduro paadjes om de profi deelnemers bang te maken en over te stappen naar de amateur klasse. Ook zit de boilerpas weer in deze editie. Dit een een geitepad met heel veel grote stenen.

! No longer available

In Albanie heb ik al mijn achterremschijf krom gereden op een steen dus ik wilde iets van bescherming hebben. Ik heb 2 aanbieders gevonden voor achteremschijfbeschermers voor de 950.


Maar beide zijn gemaakt van massief goud als ik de prijs moet geloven, dus maar zelf aan de gang. Probleem is  dat je niet zoals bij een EXC de beschermer kan bevestigen aan de remklauw (te weinig vlees). Maar gelukkig zit er al een oog aan de achterbrug voor een padockstand. Van aluminium een beugel gemaakt voor de voorste bevestiging en 2 staal stips in een hoek van 90° aan elkaar gelast gebakken. Zie er aardig uit en is knap stevig al zeg ik het zelf.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #52 Gepost op: 06-02-2017, 13:31 »

Ik had nogal last van verzuipen als ik over knippen reed. Verlagen van de vlotterhoogte hielp iets maar niet voldoende. De brandstofpomp was door de vorige eigenaar vervangen voor een exemplaar voor ouderwetse auto's en waarschijnlijk gaf deze een hogere druk  dan de originele. Uiteindelijk een originele brandstof pomp gescoord op ebay. Nu zijn knippen van een meter hoog geen probleem meer, na de knippen slaat de motor niet meer af en is er geen benzine walm te ruiken, ikke happy.


Conclusie: brandstof pomp voor oldtimer auto's gaf waarschijnlijk toch een te hoge druk waardoor denk ik meer benzine in de vlotterkamers kwam dan de bedoeling was.


Dit was een heel vervelend probleem waardoor ik in Albanie een paar ben omgevallen en een super hoog verbruik had.


http://youtu.be/bk-rnwTHk78

Toen was het tijd om roadbook en tripteller weer te monteren. Proefritje gemaakt onder tricky omstandigheden. In de schaduw was alles bevroren terwijl in de zon het zompig was. Alles werkt en knippen gaan heerlijk met deze brandstofpomp. Dit jaar dus eens ruim op tijd klaar.










None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #53 Gepost op: 07-02-2017, 08:53 »
Ziet er al aardig knap uit zo! Voor rem ook een beschermer?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #54 Gepost op: 12-02-2017, 17:03 »
Nee, maar daar kan je wat beter van zien of deze een steen gaat raken. Heb ik ook nog nooit krom gehad.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #55 Gepost op: 11-04-2017, 08:31 »
Na de Tuareg rally maar eens wat onderhoud gepleegd. Eerst koelsysteem ontkalkt met 10% azijnzuur en gespoeld met water, als laatste afgevuld met koelvloeistof. Daarna luchtfilter maar eens bekeken. Dat was de moeite waard na 7 dagen stof. Maar de schone kant en deksel waren mooi schoon behalve bij 1 van de schroeven waar wat stof lekkage zichtbaar was. Nu eens kijken waardoor de oliedruk bij starten zo lang te laag blijft.


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #56 Gepost op: 11-04-2017, 09:33 »
Wat is die laatste foto  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #57 Gepost op: 11-04-2017, 12:13 »
Dat is een schroefgat van de deksel van de luchtfilter (dus de schone kant). Je ziet een klein beetje zand "lekkage". Dus volgende keer meer vaseline gebruiken om de boel dicht te kitten.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #58 Gepost op: 11-04-2017, 14:16 »

Wat gebruik je K&N
Wordt vaseline niet vloeibaar bij warme temperaturen.?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Maatje groter...950 Super Enduro R
« Reactie #59 Gepost op: 11-04-2017, 15:54 »
Dit is een DNA filter, vergelijkbaar met K&N (ingeolied katoen). Vaseline wordt idd zacht tussen de 40-60°C. Waar ik het gesmeerd heeft is het nog steeds vettig, vaseline is een mengsel dus misschien blijft er genoeg achter om plakkerig te blijven en zand te vangen.
None of us is as strong as all of us.