Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S  (gelezen 4705 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
(Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Gepost op: 26-07-2008, 01:21 »
net voorgesteld en nu al weer zeuren   :D

Voor mijn meisie (maar ook voor mij, om eens wat meer in het zand te spelen  8)).
Het liefst 1tje met een elektrische start.

Wie-o-wie weet een goeie te koop?.



Waarom een DR350:
Wat ik uit meerdere fora heb gedestileerd blijkt dit toch een erg goed compromis tussen off-road capaciteiten, vakantie-fiets, gewicht, betrouwbaarheid en betaalbaarheid.
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #1 Gepost op: 26-07-2008, 12:31 »
Goede keus  ;D (heb er zelf ook op rondgereden)

Maaaaaaaar, met E-start zijn ze toch wel zeldzaam......

Misschien is een DR-Z400 van de eerste bouwjaren ook een optie, op alle punten net iets beter dan de 350 en misschien net iets beter verkrijgbaar.

En kijk misschien eens bij de buren, want ik weet niet hoever je bij de grens vandaan woont maar in Duitsland is er doorgaans een hoger aanbos van dit soort motoren.


Succes met de zoektocht, want je uitgangspunten zijn al goed  8)
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #2 Gepost op: 26-07-2008, 13:11 »
In eerste instantie is het idee om samen met mijn vriendin wat vaker all-road routes te rijden (zij vindt zandpaden wel leuk, maar vond haar F650GS te zwaar).

Zo'n DRZ-400 is zeker ook een optie, 'k had alleen begrepen dat ze "maar" 5 versnellingen hebben, wat op vakanties (als ze voor 80% over de weg gaan) wel eens minder prettig kan zijn, continu hoog in de toeren. Verder lijken ze me ook minder comfortabel te zitten, maar wellicht kan iemand die veronderstelling ontkrachten.

Over de grens (Duitsland) kijk ik ook, weet iemand naast www.mobile.de nog een goede website?
...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #3 Gepost op: 26-07-2008, 13:34 »
)
'k had alleen begrepen dat ze "maar" 5 versnellingen hebben, wat op vakanties (als ze voor 80% over de weg gaan) wel eens minder prettig kan zijn, continu hoog in de toeren.

Is een kwestie van kettingwielverhoudingen. (Een Pan European heeft ook 5 versnellingen om maar wat te noemen  ;) en 900 cc/ 3 cilinders meer)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #4 Gepost op: 26-07-2008, 23:49 »
Om even antwoord te geven op je vraag
ik heb zelf een 350 gehad en deze is altijd zeer betrouwbaar geweest (5jaar)

nu heb ik een drz 400 ook uiterts betrouwbaar en loopt op de weg net even harder als een 350

voordeel 350 luchtkoeling als je omvalt maar een elek start niet gelevert in nederland moet je dus een duits fietsje kopen
nadeel frame met achterbrug is nou niet het meest stabile wat er bestaat en aan de vering kan je wel wat aandacht besteden

voordeel DRZ 400 S goed en stabiel frame een sterk achterframe waar je wat op kan dragen
een druknop en als je pks erbij wilt zeer eenvoudig en relatief goedkoop
voor dames kan je een verlagings linkje kopen - 5 cm en er zijn andere zadels te koop gel comfort
en breder
nadeel als je valt heb je radiateurs maar als je een grotere tank koopt van ims kan je eenvoudig een
bescherbeugeltje maken voor ongeveer een euro of 15
werkt heb er zelf ervaring mee

groetjes ap

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Suzuki DR350 of DRZ400
« Reactie #5 Gepost op: 27-07-2008, 20:24 »
)
Is een kwestie van kettingwielverhoudingen. (Een Pan European heeft ook 5 versnellingen om maar wat te noemen  ;) en 900 cc/ 3 cilinders meer)

Niet helemaal natuurlijk, want zodra je een verhouding hebt die op de snelweg resulteert in een prettig laag toerental zul je in het zand toch meer met de koppeling moeten werken.

@ap en double B: Bedankt voor het delen van jullie gebruikers-ervaring. 'k Zal zeker ook de DRZ overwegen.
...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Gevraagd: Suzuki DR350 of DRZ400
« Reactie #6 Gepost op: 28-07-2008, 03:20 »
Niet helemaal natuurlijk, want zodra je een verhouding hebt die op de snelweg resulteert in een prettig laag toerental zul je in het zand toch meer met de koppeling moeten werken.

Klopt, da's ook meteen een nadeel van een klein blokje. Met een krachtiger blok kun je dat soort ver uit elkaar liggende dingen (zand/snelweg) makkelijker overbruggen met een enkele verhouding.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #7 Gepost op: 28-07-2008, 11:37 »
Hou er ook rekening mee dat een relatief 'lichte' brommer (qua gewicht dan) harder werken is op de snelweg. Het voordeel van het lage gewicht merk je dan vooral in het terrein. Op de snelweg is het een nadeel.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #8 Gepost op: 28-07-2008, 11:43 »
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #9 Gepost op: 28-07-2008, 15:01 »
ik kwam dit tegen bij WPM http://www.wpmmotors.nl/products/237/suzuki/dr_650_es___zwart.html

Bedankt.
Was ik ook al tegengekomen.
Volgens mij scheelt zo'n DR650 qua niet eens zo gek veel met een F650GS (welke het zwaartepunt ook nog eens relatief laag heeft liggen).
't Moet echt een relatief lichte allround off-road motor (iets anders dan all-road) met knoppie en makkelijk in onderhoud.
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #10 Gepost op: 29-07-2008, 01:52 »
Euh Leon, ik heb een DR650SE en ik vind het een geweldige fiets, staat nu 60K op de teller met eerste zuiger en ding verbruikt geen olie. Verder een heerlijke speelfiets, kan niets anders ervan zeggen. m`n meissie heeft een DRZ en ik vind niet echt veel verschil ertussen (maar goed, ik rij op heel veel verschillende motoren dus misschien ben ik er wel immuun voor).

Mijn fietsie en de modificaties

Het meisje van Zeeuwse Klei heeft trouwens ook een DR650SE  ;)
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #11 Gepost op: 29-07-2008, 10:16 »
Wat een extreem nette fiets, J-P :-X

Die wordt verwend, of niet ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #12 Gepost op: 29-07-2008, 10:19 »
Euh Leon, ik heb een DR650SE en ik vind het een geweldige fiets, staat nu 60K op de teller met eerste zuiger en ding verbruikt geen olie. Verder een heerlijke speelfiets, kan niets anders ervan zeggen. m`n meissie heeft een DRZ en ik vind niet echt veel verschil ertussen (maar goed, ik rij op heel veel verschillende motoren dus misschien ben ik er wel immuun voor).

 :o MOOIE fiets J-P.

Volgens de specs zit er tussen een '96-er DR650 en een 2005 DRZ400S een verschil van 15kg in het drooggewicht. Inderdaad niet eens ze gek veel. Daarnaast gaat het er natuurlijk niet om wat de droge specs zijn, maar hoe het aanvoelt.
Vanavond gaan we dan ook kijken naar en proefrijden op een maagdelijke DRZ400S uit 2005.
Morgen meer ...........

...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #13 Gepost op: 29-07-2008, 11:33 »
Euh Leon, ik heb een DR650SE en ik vind het een geweldige fiets, staat nu 60K op de teller met eerste zuiger en ding verbruikt geen olie. Verder een heerlijke speelfiets, kan niets anders ervan zeggen. m`n meissie heeft een DRZ en ik vind niet echt veel verschil ertussen (maar goed, ik rij op heel veel verschillende motoren dus misschien ben ik er wel immuun voor).

Mijn fietsie en de modificaties

Het meisje van Zeeuwse Klei heeft trouwens ook een DR650SE  ;)
ik zou voor de dr 650 gaan.Ik heb 40000k met een se gedaan ik denk die van zeeuwse klei die nu een 18" A wiel heeft.
heb nu een drz400e veel moderner, maar ik vond de dr 650 meer mijn stijl, zeer robuust veel langer op vol te houden op de weg.
Vrij snel vergeleken met mijn xt600k die ik nu heb, die is veel slomer.Zuinig, en ideaal als je wil allroaden zeker als je net begint door het koppel sleurt ie overal door heen.Vering is wat slap maar dikkere voorvork olie helpt en anders even langs jan droog heb ik ook gedaan.Heb ook nog een suzuki freewind gehad hetzelfde blok ook iets van 40000km meegereden, net als bij de se starten is lopen en nog nooit mee stil komen te staan.Oftewel: dikke aanrader zón dr650se

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #14 Gepost op: 29-07-2008, 13:05 »
Ik ben net even bij WPM in Lochem geweest en die 650 ziet er lekker fris uit .... keurige fiets. Ik heb zelf vroeger een DR Big gehad maar dat was echt een zwaar ding, deze 650 niet hoor, voor mijn gevoel lichter dan mijn adventure 640.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007