Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rondje Noord Frankrijk  (gelezen 3704 keer)

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 315
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: 20-09-2021, 12:38 »
Mooi verhaal nick zin om de franse tet in 2022 te gaan rijden
Het deel noordkaap tot duinkerken heb ik er al op zitten
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: 20-09-2021, 14:13 »
Mooi verhaal! Ook erg geintresseerd in he ervaringen met de tarp. Scheelt veel ruimte in je bagage, neem ik aan? En nooit problemen met wildkamperen?
Alleen een motorrijder begrijpt waarom een hond zijn kop uit het raam van een rijdende auto steekt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: 20-09-2021, 14:56 »
Frankrijk was idd TET, NL is eigen tracks.


Tarp is super fijn. Een klein trekkerstentje is leuk maar wat doe je als het regent met je motorlaarzen, protectors e.d. Onder een tarp kan je alles kwijt. Ik heb wel veel DEET gesmeerd tegen de beestjes dat is wel een nadeel van tarp. In het najaar heb je veel last van condens 's ochtends, maar dat probleem heb je net zo goed in een tentje. Zo veel mogelijk zand of droog gras stukjes zoeken dat helpt.


Ik heb de tarp deze reis maar 1x gebruikt omdat het weer super was, soms zelfs wel erg warm (30+°C en strak blauw).


Hier zoals ik em vorig jaar heb gebruikt:



Wildcamperen mag gewoon in Frankrijk. Er zijn geloof ik wel regels, maar als je niet voor 19u ergens gaat staan, op tijd weg bent en geen sporen achter laat, kan je veel mooie plekjes vinden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: 20-09-2021, 15:10 »
Je mag overnachten in frankrijk niet verblijven dus niet langer als een nacht.
Slovenië in ieder geval niet heb ik deze vakantie ervaren na aftikken van €350 8)
Dus toch TET best mooie single tracks.

Post Merge: 20-09-2021, 15:11
Heb 2 persoons tent onder de kg en kan m.n spullen kwijt
Maar zoals gezegd ook veel condens.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2021, 15:19 »
Bruikbare info! Dank. Zat zelf aan een tarp icm een bivi-bag te denken.... nog aan het uitproberen waar ik alles moet laten etc..

http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jg7Sr
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jgqyY
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jgLkO
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/jgTZ5


Alleen een motorrijder begrijpt waarom een hond zijn kop uit het raam van een rijdende auto steekt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2021, 16:10 »
Bivy bag heb ik ook.
Maar dat is echt alleen voor je portemonnee en jezelf en slaapzak.
En bivy bag is zwaarder als m.n 2 persoons tent.
Bivybak rolt wel heel snel op.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2021, 16:14 »
Dank voor deze tip!
Jij hebt dus geen tarp maar een heel licht 2 persoonstentje..? Merk?
Alleen een motorrijder begrijpt waarom een hond zijn kop uit het raam van een rijdende auto steekt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2021, 17:12 »
Terra nova model weet ik nooit.
Kan ik vast opzoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #38 Gepost op: 21-09-2021, 07:24 »
Dag 4 (Senots - Traînel; 379km)
Na een ontbijt van couscous met rozijnen en een flinke bak koffie ga ik weer op pad. Het begint weer met veel graspaden waar ik nu zoveel mogelijk op de middenberm rij om maar niet die vervelende harde sporen te raken. Doe wat boodschappen bij een supermarkt en zie op m’n GPS een motorzaak. Gelukkig heeft deze CO2 patronen en ik neem 2 setjes van 3 patronen zodat ik vooruit kan.

De route gaat steeds vaker donker bosjes door, soms begint dit meer op hard enduro te lijken en is het flink zwoegen op een zware motor met bagage. Op een gegeven moment gaat hij zelfs door de hitte op een poot lopen. Maar als het tempo weer wat toeneemt, loopt ie weer als vanouds. Op een graspad met wat sporen moet ik een voetje aan de grond zetten, maar de grond was iets verder weg en de motor wat te hoog dus ik val om, weer op de rechterkant. ‘s Avonds ontdek ik dat de pan nu meer op het Pentagon lijkt dan op de Oval office.

Het aantal kilometers gaat erg langzaam want ik wil vandaag toch eigenlijk om Parijs heen zijn en ergens in de buurt van Troyes komen. Gelukkig worden de paden ‘s middags wat sneller en ik kom toch in de buurt van mijn doel. Aan het einde van de middag doe ik wat boodschappen (pasta gevuld met basilicum en mozzarella, Corsicaanse kaas en een fles wijn). Ik wil graag een camping want ik heb erg gezweet en begin mezelf te ruiken. Bij de camping aangekomen vertellen me de mensen die in de buurt zitten dat deze dicht is. Ik vraag ze om wat water zodat ik kan wildkamperen. Een bosje iets verderop trekt mijn aandacht. Het ligt vlak aan de route, uit de wind en in de laatste zon van de dag. Het is er perfect. Ik droog alle spullen die nog vochtig zijn in de laatste zonnestralen. Het eten smaakt me goed en wijn gaat erg makkelijk naar binnen. Ik maak nog een wandelingetje de heuvel op en heb mooi uitzicht over de glooiende heuvels in de ondergaande zon. In m’n slaapzak geniet ik weer van de prachtige sterrenhemel en val voldaan in slaap.






None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #39 Gepost op: 21-09-2021, 09:32 »
Super leuk om te volgen  8)


Pittig stukkie wel rond 03:40
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #40 Gepost op: 21-09-2021, 20:51 »
Gaaf man!!


Hoe doe je het als je valt en iets breekt?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #41 Gepost op: 21-09-2021, 20:54 »
Je lege fles wijn als spalk gebruiken.
Hoe doe je het als hoofdpijn hebt??
Minder wijn zuipen :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #42 Gepost op: 21-09-2021, 21:30 »
Je lege fles wijn als spalk gebruiken.
Hoe doe je het als hoofdpijn hebt??
Minder wijn zuipen :D
Haha

Post Merge: 21-09-2021, 21:38
Marco en anderen,
Je kunt met je smartphone Android of iPhone het volgende doen;
Locatie (live) via Whatsappje naar je geliefde versturen deze kan je instellen in tijd 15 min tot maximaal 8 uur…….
Weet niet of dit in het buitenland ook geldt.
Wie wil dit uitproberen….


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #43 Gepost op: 21-09-2021, 21:47 »
Marco en anderen,
Je kunt met je smartphone Android of iPhone het volgende doen;
Locatie (live) via Whatsappje naar je geliefde versturen deze kan je instellen in tijd 15 min tot maximaal 8 uur…….
Weet niet of dit in het buitenland ook geldt.
Wie wil dit uitproberen….


Ja hoor dat werkt gewoon zolang je internet verbinding hebt. 2 jaar geleden gedaan vanuit zuid spanje terug naar NL. Je moet alleen in de gaten houden wat je telefoon doet. Als hij bijv. op batterij besparing staat (merk afhankelijk) kan het zijn dat hij je locatiebepaling na een tijdje uit zet. Tenzij je hem constant aan de oplader houdt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #44 Gepost op: 21-09-2021, 22:05 »
Waarom zou je willen delen waar je uithangt?
Heb een garmin inreach maar die gebruik ik alleen maar om sos te verzenden als ik geen spalk bij me heb.
M.n vrouw werkt tijdens haar vakantie altijd met polarsteps.
Heb er eigenlijk nog nooit op gekeken.