Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: R80 off-road ombouwen  (gelezen 2785 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
R80 off-road ombouwen
« Gepost op: 04-04-2021, 22:01 »
Voor de fans van BMW’s 2-kleppers: https://www.swt-sports.de/de/bmw-umbauten/offroad-umbauten


Daar kan je alles vinden wat je nodig hebt voor een ombouw







uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #1 Gepost op: 04-04-2021, 22:23 »
Leuke site.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #2 Gepost op: 05-04-2021, 11:52 »
Hier nog meer van dat soort. Nu van HPN: https://www.hpn.de/english/english.html
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #3 Gepost op: 05-04-2021, 12:49 »
Hpn bijna meer waard als goud :D .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #4 Gepost op: 05-04-2021, 14:21 »
http://www.bmwboxertoko.nl/home.htm

Bij Mat kan je ook leuk winkelen!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2021, 09:47 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #6 Gepost op: 10-04-2021, 20:11 »
Je kan er eentje kant en klaar afhalen in Eindhoven

https://www.motoroccasion.nl/motoren/bmw-r-100-gs-m1425539.html#beta


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Online member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #7 Gepost op: 10-04-2021, 20:42 »
Het zijn fijne allroad reismotoren. Zelf heb ik twee HPN’s:

HPN #171:



HPN #1142



Deze laatste heb ik opnieuw opgebouwd:

https://advrider.com/f/threads/hpn-cured-my-burn-out.1394710/
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #8 Gepost op: 10-04-2021, 20:56 »
Mooi spul!


De witte weegt slechts 170 kilo!  :o


Da’s verassend weinig!
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Online member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #9 Gepost op: 10-04-2021, 21:47 »
Klopt. Veel eraf gehaald en kevlar, carbon en titanium toegevoegd. Aan power ook geen gebrek met het Kraftpaket van Edelweiss Motorsport.
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #10 Gepost op: 10-04-2021, 22:40 »
Wat levert dat op? 70pk?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #11 Gepost op: 10-04-2021, 23:58 »
Mooi werk!


Waarom heb je niet gekozen voor 2 bougie's per cilinder/dubbels ontsteking?
Mijn ervaring is dat ze er onderin enorm van opknappen = bruikbaar vermogen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Online member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #12 Gepost op: 11-04-2021, 05:06 »
De ene HPN heeft twinspark en ik heb nog een fiets (R80 mono) met twinspark maar verschil met de enkele bougie en het Kraftpaket maakt het niet. Als je de zuiger aanpast en de squishband dan loopt hij met 1 bougie prima. Ook onderin.

De #1142 met het Kraftpaket gaf op de bank 80PK en 96Nm:



Deze dus:




De R80 Mono met de BigBore kit (etc) 93PK en 105Nm:



Laatstgenoemde betreft deze fiets. Hij is behoorlijk gemodificeerd, niet alleen motorisch. Je ziet er niets aan maar menig sportieve rijder heeft zich er al op verkeken:



Het zijn fijne fietsen: soepel, licht en wendbaar.
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #13 Gepost op: 11-04-2021, 11:37 »
Het zijn fijne fietsen: soepel, licht en wendbaar.


Dat zijn het zeker!


Ik heb/had een R90/S (67pk) en m'n broer een R100/S (70 pk).
Die 100/S kon die 90/S niet bijhouden.
Het verschil zat hem vlgs mij in die Del'orto carburateurs die op die 90 zaten.
Naderhand nog wel eens een setje Del'orto op een R100 gezet, dan gaat tie er wel wat harder aan trekken........
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: R80 off-road ombouwen
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2021, 16:58 »
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!