Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Malaga -> Nederland via de TET  (gelezen 4796 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #45 Gepost op: 12-11-2020, 11:09 »
Heb net eens zitten snuffelen bij bijvoorbeeld airbnb en booking, maar zo tussen de 25 en 50 euro per nacht kun je wel een slaapplekkie vinden. Dat zijn denk ik prijzen waar je wellicht je tent niet eens voor mee wil nemen. Tenzij je natuurlijk wil wildkamperen. Ik weet niet of ik dat alleen wel zou willen. Met twee personen voelt dat wellicht veiliger. Is misschien ook wel iets omdat ik het nooit eerder heb gedaan. Misschien dat ik iets meer een comfort beestje ben  :) 8)     

Moet je uiteraard wel dekking hebben met je Phone. Anders wordt het wel erg avontuurlijk (als je je tent niet mee hebt).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #46 Gepost op: 12-11-2020, 11:15 »
[size=78%]Wat ik me dan wel afvraag is: hoe is het langs zo'n route qua tankstations.......  zou het raadzaam zijn om een grotere tank of een extra benzinezak/rotopax mee te nemen? Ik kan normaal gesproken zo'n 180/190km rijden alvorens ik naar reserve moet.[/size]


In Spanje en Portugal heb ik nooit behoefte langs de TET gehad aan een extra grote tank. Ik heb wel de regel dat ik tank zodra het kan. Dus soms al na een km of zeventig. Is meteen even een korte pauze.


Maar met alle beschikbare navigatie apps etc is dit allemaal makkelijk onderweg te bekijken :-)




Post Merge: 12-11-2020, 11:19
Heb net eens zitten snuffelen bij bijvoorbeeld airbnb en booking, maar zo tussen de 25 en 50 euro per nacht kun je wel een slaapplekkie vinden. Dat zijn denk ik prijzen waar je wellicht je tent niet eens voor mee wil nemen. Tenzij je natuurlijk wil wildkamperen. Ik weet niet of ik dat alleen wel zou willen. Met twee personen voelt dat wellicht veiliger. Is misschien ook wel iets omdat ik het nooit eerder heb gedaan. Misschien dat ik iets meer een comfort beestje ben  :) 8)     

Moet je uiteraard wel dekking hebben met je Phone. Anders wordt het wel erg avontuurlijk (als je je tent niet mee hebt).


Ja je moet kamperen wel leuk vinden. Ik hou er van maar een groot voordeel van betaalde dakpannen boven je hoofd is natuurlijk veel minder bagage en dus ook veel minder inpak tijd.


Daarentegen ben ik weer iemand die er niet van houdt om 10 uur per dag te rijden. Ik vind het leuk om in daglicht ook nog even voor de tent een biertje te drinken.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #47 Gepost op: 12-11-2020, 11:50 »
Heb net eens zitten snuffelen bij bijvoorbeeld airbnb en booking, maar zo tussen de 25 en 50 euro per nacht kun je wel een slaapplekkie vinden. Dat zijn denk ik prijzen waar je wellicht je tent niet eens voor mee wil nemen.


Zo heb ik jaren vakantie gevierd waarvan oa paar maanden Spanje en Portugal. Dat is inderdaad goed te doen. Maar dat moet je tijdig vastleggen wil je die prijzen betalen. Dan zit het avontuur in het risico of je de gereserveerde slaapplaats voor niets betaald hebt of niet.


Voor datzelfde budget kan je 2 of 3 dagen kamperen, maar dat is inderdaad minder comfortabel. Alhoewel ik af en toe een luchtbed met slaapzak had geprefereerd boven het bed waar in sommige hotels of airbnb heb mogen slapen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #48 Gepost op: 12-11-2020, 13:06 »
Arie gewoon gaan man ze vreten je heus niet op in spanje.
En beren zijn er ook bijna niet meer.
Wat ik voor mezelf altijd voor ogen hou.
Ik vind kamperen niet altijd leuk.
Maar als je later terug kijkt blijft niet het luxe hotel of mooie badkamer hangen in je geheugen, maar het leuke van een nacht onder de blote hemel slapen.
In marokko ook gedaan als het mooi weer is grondzeiltje van je tent op de grond matje erop en meuren.
en een tent hoeft niet meteen de hoofdprijs te kosten in het begin ging ik gewoon met een Coleman tentje van €50 in de aanbieding bij Perrysport.
Is het klote weer kan je altijd nog overnachting boeken en een lekkere douche nemen als je koud en verkleumt bent.





Post Merge: 12-11-2020, 13:10




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #49 Gepost op: 12-11-2020, 13:19 »
Die tip kreeg ik zojuist ook per Whatsapp. De tent mee voor gemoedsrust. Kun je altijd slapen, waar dan ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #50 Gepost op: 12-11-2020, 13:22 »
Hier kan toch geen Hilton tegenop als je smorgens wakker wordt.








Post Merge: 12-11-2020, 13:28
Je moet eens wat minder op dat Gs forum lezen.
Daar krijg je droeftoeteritus van ;D

Durf te leven man,later is allang begonnen.
Gewoon gaan,je hebt Marokko gedaan dan is portugal en spanje prima te doen.
En gewoon iets meer nadenken voordat je een steil pad afduikt of te voet verkennen.
daar kan ik trouwens ook nog wat van leren haha ;D ;D


En hop nu weer aan je werk je zit onze belastingcenten nu te misbruiken. 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #51 Gepost op: 12-11-2020, 13:50 »
Mooi pic Marco, daar wil ik ook wel pitten!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #52 Gepost op: 12-11-2020, 14:08 »
mooiste is het was nog gratis ook.
En geen kip gezien. en dat valt nog niet mee in Marokko.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #53 Gepost op: 12-11-2020, 14:36 »
En geen kip gezien.


Had je dan wel iets te eten?
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #54 Gepost op: 12-11-2020, 14:58 »
Moet je uiteraard wel dekking hebben met je Phone. Anders wordt het wel erg avontuurlijk (als je je tent niet mee hebt).


Waar is de tijd gebleven dat we als stoere Hollanders met houten schepen op een platte aarde naar onbekende gebieden voeren navigerend op de sterren  ;D


Serieus, ik woon half in Spanje (bij wijze van) het is mega relaxed om offroad te rijden. Je kan bijna overal eten koffie drinken slapen pinnen tanken biertje savonds etc. Dekking heb je inderdaad niet overal maar als je gewoon de kaart op je telefoon downloadt is dat ook niet nodig. Gewoon gaan. Alleen kan ook prima.


(maat van me begin dit jaar)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #55 Gepost op: 23-11-2020, 08:50 »
Ik heb net even bij Nordcargo geinformeerd naar een enkele reis Klundert -> Malaga. Deze kost 275 euro (ex btw). Dan zit je op 330 incl. btw.
Motor gaat op een speciaal transport pallet en je overige bagage en kleding op een apart pallet bij de motor. Hoef je enkel je handbagage mee te nemen in het vliegtuig. Vliegticket kost je 50/70 euro met enkel handbagage als je bijvoorbeeld met Transavia vanaf Amsterdam vliegt. Ben je voor 400 euro klaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #56 Gepost op: 27-11-2020, 10:02 »
Gisteren even wat familie beraad gehad en vanmorgen op het werk mijn collega gesproken en heb nu een reservering in de agenda gezet.
Niemand weet hoe het met de COVID-19 perikelen zal lopen, maar plannen maken kan altijd. Een motor is zo getransporteerd en een ticket is relatief snel gekocht.

Heb nu vanaf donderdag 13 Mei (Hemelvaart) tm zondag 6 Juni gereserveerd staan. Dan heb ik een dikke drie weken. Ben thuis inmiddels begonnen met de routes te verzamelen en eea aan elkaar aan het knopen. De intentie is om toch de tent met alles mee te nemen. Dan kan ik altijd slapen wanneer ik wil (desnoods wildkamperen) en geeft rust in het hoofd. Mocht het weer niet al te lekker zijn kan ik altijd een kamer boeken of als je eens geen zin hebt om de tent op te zetten.

Hoelang heb ik nodig om terug te komen? Geen idee. Je weet ook niet wat je onderweg tegenkomt. Voor hetzelfde is dat mezelf en stuur ik de rommel na een week over de weg terug naar huis. Nog nooit een soloreis gemaakt langer dan 5/6 dagen.

Met het thuisfront en ook mezelf afgesproken dat er niets MOET........ dus als de omstandigheden dusdanig zijn dat je wellicht een risico moet nemen, dan kan het op dat moment wellicht verstandiger zijn om om te rijden. Dan denk ik aan bijvoorbeeld steile hellingen in combinatie met klei/modder. In ieder geval een setting waarbij het verstandiger om eieren voor je geld te kiezen. Als je met meerdere bent kun je samen nog wel eens ergens doorheen. Als je alleen bent zal je toch behoudender moeten rijden. Althans, dat is hoe ik er over denk. Wil graag het lijf en de motor heel thuis brengen.

Ik heb er in ieder geval zin in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #57 Gepost op: 27-11-2020, 10:49 »
Klinkt fantastisch en ook wijs.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #58 Gepost op: 27-11-2020, 11:33 »
Huur anders een inreach bij Bartang.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #59 Gepost op: 27-11-2020, 12:15 »
Klinkt inderdaad leuk, hopelijk hou je het zolang met jezelf uit  ;D
Plannen kan al veel maar vergeet niet iets voor vertrek de correcte TET-tracks de downloaden, veranderen wel eens stukjes van.
Alles mag en niets moet is inderdaad belangrijk.