Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WR400F Wilt maar niet starten.  (gelezen 1335 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
WR400F Wilt maar niet starten.
« Gepost op: 09-05-2021, 23:18 »
Hallo iedereen . Ik heb nu ongeveer een half jaar een WR400F. deze heb ik over gekocht van iemand wat ik kende omdat de motor erg slecht liep. Als je het al lukt om de motor gestart te krijgen was dat al een hele prestatie maar dan liep de motor ook niet goed.

Ik dacht dat het een quick fix omdat de bobine er erg slecht uit zag, en de persoon waar ik de motor van gekocht heb kon mij niet vertellen of de kleppen juist getimed waren.

Dus heb ik een nieuwe bobine gekocht en de hele motorblok gereviseerd want deze lekte overal olie. En toen heb ik het hele motorblok weer terug in elkaar gezet. En deze heeft zo veel compressie dat ik er zonder decompressie hendel niet door heen gekickt kom. MAAR nu probeer ik al enkele weken de motor te starten maar er gebeurt helemaal niets, maar echt niets. Niet eens een slag of iets van leven. Ook heb ik al met een vriend de motor achter de auto geprobeerd aan te slepen, maar ook dit werkte niet. En er gebeurt ook niets met start spray.

Dus heb ik de kleptiming nog maar een gecontroleerd, de carburateur helemaal schoon gemaakt en nieuwe pakkingen in gezet, en het gehele elektrische systeem doorgemeten met de multimeter. Maar alles is goed. En ik snap er helemaal niks meer van, want ik heb al naar meerde motor shops gebeld maar ook die kunnen mij niet verder helpen. Dus misschien heeft iemand van jullie hier ooit al eens ervaring mee gehad en zou mij kunnen helpen.

Wat ik zelf denk dat het probleem is dat de vonk bij de bougie niet op het juist moment komt. En de motor daarom niet wilt starten. Maar hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip wat het probleem is!!







Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2021, 23:25 »
geeft ie wel een vonk?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2021, 23:44 »
Heb je d’r wel benzine in gegooid...


...


... ;D




Grapje...




Kl*ten. Je hebt er al aardig wat werk in zitten en als ie t dan niet doet is wel balen.


Maar goed. Om klappen te geven moet je lucht, brandstof en een vonk hebben.


Vonk is makkelijk te controleren en als de pick up sensor op de goede plek gemonteerd is kan je daar weinig mis aan doen.


Compressie heb je ook. Hoe is t met de brandstof?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2021, 00:32 »
Start pilote (ether) in de inlaat spuiten tijdens het starten....
Als hij dan een paar klappen geeft, weet je dat je het in de brandstof toevoer moet zoeken.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2021, 07:28 »
Ik denk dus eerder aan iets met de vonk.
Verkeerde tijd is bijna onmogelijk,  als ik het goed zie vonkt ie iedere 360°.
Krukasspie heb je in handen gehad neem ik aan.


Je kunt proberen om met een stroboscooplamp te kijken of ie op tijd staat.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2021, 07:35 »
Als ik me goed herinner kon je de nokkenassen van een WR400F op de timing van een YZF400 zetten, voor meer vermogen. Er zouden 2 sets merktekens op moeten staan.
Daarnaast kan de aluminium gasschuif scheuren (of afbreken). Als er een scheur o(of er is een stukje uit) in zit start ie erg moeilijk.   


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2021, 08:04 »
als het maar tobben blijft en krijgt het niet voor elkaar dan is er maar 1 oplossing: Ewoud! Hij kan Yamaha's dromen. https://www.rallybikecenter.nl/
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #7 Gepost op: 10-05-2021, 08:17 »
Krijgt hij brandstof? Oftewel, bougie is nat? Hoe ziet die er uit?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2021, 10:38 »
Ik heb een vonk (al vind ik dat deze niet heel erg sterk is) en de bougie heb ik een nieuwe gemonteerd. En er zit ook benzine in ;) . Na een paar keer kicken ruik je verse benzine in de uitlaat. Dus de carburateur zou zijn werk moeten doen. Maar ik heb al vaker langs zien komen dat als de carburateur niet goed is afgesteld dat de WRF's daar veel last van zouden hebben, maar dan zou die wel op start spray(start pilote) iets van leven moeten maken. Alleen gebeurt dit ook niet. Toen ik het motorblok voor de eerste keer in elkaar had staan wou ik hem proberen (toen ook met start spray omdat de carburateur nog leeg was), alleen  kreeg ik toen een back fire in het inlaat kanaal. Wat zou kunnen lijden naar  2 dingen. 1) klep timing die verkeerd staan, dus deze op nieuw gecontroleerd en deze staat zo als die in de service manual van de WR400F zou moeten staan. En 2) de vonk die op het verkeerde moment aanwezig is en de cilinder. En aangezien ik hem de laatste weken helemaal geen leven meer in de WRF krijg denk ik dat het het laatste probleem is. Maar dat komt bijna nooit voor dat als er iets aan de CDI is het ontstekingstijdstip wordt aangepast. Als er iets met de CDI is dan zou je geen vonk meer hebben, maar die heb ik wel nog.  Dus ik ben langzaam de weg kwijt aan het raken met deze motor, en als automonteur is knap vervelend als je zelf het probleem niet gevonden kan krijgen ??? .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #9 Gepost op: 10-05-2021, 11:00 »
En als bv de de jiffy standaard of versnellings indicator. Kapot is dan zou normaliter de ontsteking uitgeschakeld zijn dan heb je ook geen vonk?
Ik denk ff hardop.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #10 Gepost op: 10-05-2021, 11:14 »
Ik heb een vonk (al vind ik dat deze niet heel erg sterk is)
Je bent automonteur, dus je zult er wel gevoel voor hebben. En een vonk die al niet sterk is buiten de cilinder, is vaak niet sterk genoeg tijdens compressie. Dan denk ik aan bougiekabel en bobine.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #11 Gepost op: 10-05-2021, 11:16 »
Als de bobine gescheurd is kan er vocht inkomen.
Gewoon testen met je vingers ;D

Post Merge: 10-05-2021, 11:17
Weet wel dat mijn xt1200.
Problemen had met de stiftbobines.
Door vocht.
Dus de bobine kan ook in je dop verwerkt zijn.
Tis beiden yamaha.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #12 Gepost op: 10-05-2021, 11:26 »
De bobine/bougie kabel en de bougie zelf heb ik nieuw gemonteerd. De bobine heb ik ook na gemeten om er zeker van te zijn dat ik geen kapotte heb gekregen, maar deze is goed zoals je mag verwachten van een nieuwe. de versnellingsbak switch/ neutral switch is ook goed. En vocht kan het ook niet zijn want sinds ik de motor heb heeft deze nog geen een keer buiten gestaan.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #13 Gepost op: 10-05-2021, 15:16 »
Je bent automonteur, dus je zult er wel gevoel voor hebben. En een vonk die al niet sterk is buiten de cilinder, is vaak niet sterk genoeg tijdens compressie. Dan denk ik aan bougiekabel en bobine.
dat zal heel erg meevallen, op mn XT moest je goed kijken om de vonk niet te missen, maar die liep prima..


gevind:



zou t toch in de cdi zoeken..
tip, mocht je geen originele vinden (al zullen deze er zat zijn) ignitech
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: WR400F Wilt maar niet starten.
« Reactie #14 Gepost op: 10-05-2021, 16:26 »
Heb je ervaring met het kickstarten van dergelijke een cylinders? als je dit niet juist doet, kan je kicken tot je een onsje weegt.