Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: HB Gobi's op een universele rek  (gelezen 2463 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
HB Gobi's op een universele rek
« Gepost op: 19-03-2014, 04:40 »
Hallo allemaal,

Ik zit met een prangende vraag, misschien dat iemand hier ervaring daarmee heeft. Ik heb een set Hepco & Becker Gobi koffers over mogen nemen van een forum lid op motor-forum. Vannacht heb ik een kofferrek gewonnen via ebay, specifiek voor de KLE 500. Het was een langdruige zoektocht kan ik zeggen.

Nu weet ik dat de HB Gobi's op een HB rek komen normaal, maar heeft er iemand ervaring met het monteren van HB koffers op een universele rek, zeg van Five Stars of Givi? Er zit namelijk geen plaat op waar het "Lock-it" mechanisme normaal gesproken in moet bijten.

Tips en adviezen zijn welkom :) Wil best iets zelf maken, maar als er een simpele oplossing bestaat dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden  ;)


 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: HB Gobi's op een universele rek
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2014, 08:24 »
Zelf kleine beugeltjes op (laten) lassen lijkt me het simpelst. Meer is het lock systeem op het rek namelijk niet.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4774
Re: HB Gobi's op een universele rek
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2014, 10:51 »
Lijkt me ook inderdaad. Zonder lassen wordt het lastig denk ik. Als je geluk hebt en het rek past al een beetje aardig rond de koffer hoef je maar een paar steuntjes/plaatjes te maken.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: HB Gobi's op een universele rek
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2014, 18:55 »
Daar zat ik ook aan te denken. Bedankt voor de input, we gaan eens even langs een lasser  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: HB Gobi's op een universele rek
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2014, 11:44 »
De H&B Gobi's hebben een rechthoekig pasvlak wat binnen de beugel van het rek valt. Aan de voorkant van het pasvlak zit een uitstulping die om de voorste staande buis van het rek grijpt, aan de achterkant fixeer je de koffer met het slot.

Als ik het rek op de foto bekijk dan lopen de staande buizen van het rek diagonaal. Hiermee wordt het dus lastig om de gobi's te fixeren. Ik denk dat je het hele rek moet aanpassen.