Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bestaande Garmin kaarten  (gelezen 2748 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Bestaande Garmin kaarten
« Gepost op: 19-02-2006, 00:53 »
Vandaag de Topo NL bekeken bij Sailtron op de beurs. Mmmhh, da's wel erg mooi, staat echt elk hutje op. Kunt alleen nog net niet zien of er in de straat nog een parkeerplaatje vrij is  8)
Nu nog een versie waarbij ze aangeven wat de mooie modderpaadjes zijn :-X Release is op 1 maart 2006

Verder de World Base Map bekeken en die is ook niet onaardig. In feite kun je de kwaliteit vergelijken met de Europa Base Map maar dan voor de hele aardbol. Dus hoofd en secondiare wegen staan erop. Voor bijvoorbeeld Africa en Azie kun je die goed gebruiken om je te orienteren, aldus Sailtron. Elke dorp boven de 20.000 inwoners staat erop ;) En alle wegen er tussen dus ook...

Even het stuk van Marokko bekeken en daar staan toch wel heel veel pistes op. Helaas had ik de Michelin kaart niet als vergelijking bij me maar ik denk dat je een heel eind komt. Als Notter in Moordrecht open is, toch maar eens met die kaart langs gaan.

De World Base Map is 100 Mb en kost bij Sailtron 85,=. Bij Notter waarschijnlijk minder. Er zit geen licentie op dus je kunt hem net zoals Metroguide gebruiken met z'n allen 8) :-X

City Navogator 8 komt uit op 27 februari 2006 :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #1 Gepost op: 19-02-2006, 01:36 »
Dat klinkt leuk, die world base map.

De europa base map doet het trouwens ook nog (een beetje) in Marokko. Maar zoals je hem omschrijft gaat die World base verder.

Hoeveel van Marokko kan er in een Etrex met maar liefts 8MB? (ik ben bang niet genoeg)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #2 Gepost op: 19-02-2006, 08:12 »
Bedoel je deze:??



Het is alleen versie 2, ik weet niet welke versie nu uit is maar ik zou er eens naar kunnen zoeken, dit bestand stond vermeld als 2003, maar in de disclaimer staat 1999.

In onderstaande afbeelding heb k een aantal kaarten geselecteerd, die zijn nog geen 1 mb, dus in een Etrex heb je er ook wel wat aan.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #3 Gepost op: 19-02-2006, 10:09 »
Dit staat op de site van Notter:



De Worldmap CD
Worldmap PC Kit beperktere straatinformatie, maar wel van de hele wereld. Ideaal om een wereldreis te plannen of voor het laden van kaartinformatie die niet op de basismap aanwezig is. Deze CD kost ook € 75,-

Alleen kan ik niet echt zien welke versie het is. Zal het vanmiddag op de beurs even vragen ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2006, 11:32 »
Dat ziet er heel veel belovend uit! Thanks

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2006, 21:03 »
Dat ziet er heel veel belovend uit! Thanks

Ja, dacht ik ook. Helaas had Notter de World Map niet geinstalleerd op hun stand :-\ Binnenkort dus maar naar Moordrecht, de nieuwe vestiging van Notter om daar het allemaal wat beter te bekijken.

@ Ferd: kun jij eventueel een setje full zoom screen shots plaatsen van de zuidelijke pistes tussen Erfoud en Zagora en eventueel het gebied (ietsje noordelijker) tussen Boumalne en Midelt?

Thanks :) :) :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2006, 21:22 »
Hier in de omgeving is de basemap beter! De N206 bij Noordwijk en Noordwijk zelf staat er bv. niet op maar wel op mijn basemap.

In Marokko - waar de basemap toch nog wel wat weet - is ie wel weer beter  :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2006, 07:34 »
Ik heb nu bijna een bestand binnen met de naam Garmin Worldmap 2005 rar.rar. Eens kijken of die kaart recenter is dan wat ik nu heb. Twee jaar terug ook in Libië prima kunnen oriënteren op de worldmap. Gisteren Long Way ROund eindelijk eens af zitten kijken, en ook de route door Mongolië redelijk kunnen volgen op de Worldmap. Dus daar kan je ook nog naartoe Erwin ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2006, 10:00 »
Maar dan WEL met een KTM950  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2006, 12:39 »
Citaat
Mongolië redelijk kunnen volgen op de Worldmap. Dus daar kan je ook nog naartoe Erwi

Raymond (NEO) weet hierover van alles te vertellen hij gaat dit jeer er na toe!
Hij is al druk routes aan het maken.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Bestaande Garmin kaarten
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2006, 22:50 »
Ik heb nu bijna een bestand binnen met de naam Garmin Worldmap 2005 rar.rar. Eens kijken of die kaart recenter is dan wat ik nu heb. Twee jaar terug ook in Libië prima kunnen oriënteren op de worldmap. Gisteren Long Way ROund eindelijk eens af zitten kijken, en ook de route door Mongolië redelijk kunnen volgen op de Worldmap. Dus daar kan je ook nog naartoe Erwin ;)

Is het wat die world map? Dan zou ik hem ook graag hebben...
Waar geen weg is, is een wil.