Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Malaga -> Nederland via de TET  (gelezen 4817 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #15 Gepost op: 11-11-2020, 09:16 »
Het belangrijkste, ook als je met een auto reist, is altijd je tent. Als die  nat is (en dat is zo) moet je wachten. Daar heeft de snelheid van je reisgenoten geen invloed op.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #16 Gepost op: 11-11-2020, 09:18 »
Je moet idd goed afspreken met je maatje hoe je het gaat doen. Mijn grootste ergernis is langzaam opstaan/inpakken, dan start klaar staan en dat de andere nog z'n telefoon moet checken of naar de wc moet  >:( . Als je op tijd in je slaapzak ligt, kan je ook mooi op tijd opstaan en om 8u op de brommer zitten. Zorgen dat je 's avonds al de ochtend hebt voorbereid (kleren klaar, camelback gevuld....) scheelt veel. Je kan dan zo 10u op een dag rijden als je conditie op peil is. Hoe ver dat is ligt natuurlijk aan de omstandgheden.

Zolang je in de gedachten houdt dat je op reis bent ......... hoort het er ook bij dat je alles klaar hebt.
Zoals jij het omschrijft probeer ik het zelf ook altijd te doen.

Ik zal eens de tracks downloaden en eea aan elkaar breien om te zien op hoeveel km je uiteindelijk komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #17 Gepost op: 11-11-2020, 09:19 »
Het belangrijkste, ook als je met een auto reist, is altijd je tent. Als die  nat is (en dat is zo) moet je wachten. Daar heeft de snelheid van je reisgenoten geen invloed op.


Ik wacht wel op het opdrogen van condens aan de onderkant maar als het regent dan regent het. Daar ga ik niet op wachten.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2020, 09:22 »
Dat is echt niet te doen.
Wapper hem uit en dat is het.
Moet je voor de grap eens in marokko aan de kust staan.
Je tentje weegt wel 3 kg ipv de 900 gram uit het foldertje.
Dat duurt ongeveer 3 dagen voordat hij droog is.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #19 Gepost op: 11-11-2020, 09:24 »
Rain is a bitch ;-)

Grappig. Ik denk juist altijd dat ik de onderkant juist wel bij elkaar kan vouwen. Maakt ook makkelijker droog.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #20 Gepost op: 11-11-2020, 09:26 »
ik heb het 2 x andersom gedaan, van hier naar de Algarve. ik rij dan heel lekker alleen en ja, het is een risicotje maar dat heb ik ervoor over. De eerste keer was midden in de winter, toen heb ik meestal in een jeugdherberg of airbnb geslapen, 1 nacht wild gekampeerd op de Spaanse hoogvlake en half bevroren in januari. Dat was trouwens in 2009, ik wilde naar de start van Dakar die toen in Lissabon zou starten maar niet doorging. Wat wel heel grappig was, ik kwam aanrijden op mijn 640 adventure en ze deden zo het hek open en lieten me zo het Dakar terrein op, dachten zeker dat ik een deelnemer was

de 2e keer was in het voorjaar dan is kamperen heerlijk ik zocht dan wel een camping want dan ontmoet je ook hele leuke mensen en kan je een warme douche nemen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #21 Gepost op: 11-11-2020, 09:56 »
misschien wat vrouwen charteren die met otoos vooruit rijden..


al is dat nooit garantie op succes..
😇


🤣😂🤣
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #22 Gepost op: 11-11-2020, 10:24 »
Het ligt natuurlijk aan welke tent je hebt, maar dat wat nat is apart verpakken en bij aankomst of tijdens lange pauze laten drogen. Zo deed ik het op fietsvakantie. En als het echt niet leuk meer is een hotel of iets dergelijks.
Na een paar keer op en afbouwen wordt je steeds sneller is mijn ervaring. Binnen het uur na opstaan moet je al weg kunnen zijn.
En hoe vroeger je opstaat hoe langer je dag is.


Condens betekent toch te weinig ventilatie? Daar kan je afhankelijk van jouw tent iets aan doen / er van leren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #23 Gepost op: 11-11-2020, 10:34 »
Het ligt natuurlijk aan welke tent je hebt, maar dat wat nat is apart verpakken en bij aankomst of tijdens lange pauze laten drogen. Zo deed ik het op fietsvakantie. En als het echt niet leuk meer is een hotel of iets dergelijks.
Na een paar keer op en afbouwen wordt je steeds sneller is mijn ervaring. Binnen het uur na opstaan moet je al weg kunnen zijn.
En hoe vroeger je opstaat hoe langer je dag is.


Condens betekent toch te weinig ventilatie? Daar kan je afhankelijk van jouw tent iets aan doen / er van leren.


Ja een goede tent heeft relatief weinig condens maar de onderkant (ik gebruik een extra footprint) is vaak nat omdat het natuurlijk niet ademt omdat het op de grond ligt. Dat heeft niet zoveel te maken met de kwaliteit van de tent.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #24 Gepost op: 11-11-2020, 10:56 »
Jullie kamperen altijd in de zomer? Mijn tent is gewoon nat aan de buitenkant van de ochtenddauw. Heeft ventilatie niet zoveel mee te maken toch? Maak me blij als ik dat kan voorkomen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #25 Gepost op: 11-11-2020, 11:25 »
Ik was in januari in marokko.
Tent zal wel slecht zijn.
Zal het merk eens opzoeken.
Ik heb geen haast smorgens.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #26 Gepost op: 11-11-2020, 11:31 »
De tent krijg je zelden helemaal droog als je een beetje op tijd weg wilt. Wat is er mis met nat inpakken?
Hebben jullie nog een canvas tent met stalen stokken?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #27 Gepost op: 11-11-2020, 12:27 »
Jullie kamperen altijd in de zomer? Mijn tent is gewoon nat aan de buitenkant van de ochtenddauw. Heeft ventilatie niet zoveel mee te maken toch? Maak me blij als ik dat kan voorkomen.


Lol klopt dat ging daarom ook over de binnenkant.
Je kan het voorkomen (de natte buitenkant) door de tent niet op te zetten; blij?  :D


Ik gebruik een Exped Lyra II en die is in 5 minuten op of af te breken en is licht. Het kost meer tijd om water te koken, kwam ik bij mijn kook try out achter.


Het wordt allemaal pas echt vervelend als de slaapzak vochtig is geworden.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #28 Gepost op: 11-11-2020, 13:34 »
Ook ik rij liever offroad niet alleen, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Dat heb ik zelf helaas al een keer mogen ondervinden.

 Het is leuk om met gelijk gestemden op avontuur te gaan.
Vindt het een fijne gedachte om te kamperen, en je tent neer te zetten waar mogelijk is.
Ook is het prettig om met slecht weer, of gewoon omdat je de tent even zat bent, een ander overnachting te regelen.
Heb al een paar keer gebruik kunnen maken van een berghut, scheelt weer tentje opzetten. ;D
Mijn rijstijl is genieten van de omgeving, af en toe stoppen voor een foto, enz.
Heb verder alle mogelijkheid om weg te gaan, en zou het leuk vinden om met iemand op pad te gaan.
Wat  ook een optie is, de auto en aanhanger neerzetten op een camping in Ceret.
En van daaruit Spanje, Portugal te verkennen.
Ijsland, Marokko, Portugal, staan ook hoog op mijn lijst ;)












Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Malaga -> Nederland via de TET
« Reactie #29 Gepost op: 11-11-2020, 13:44 »
De tent krijg je zelden helemaal droog als je een beetje op tijd weg wilt. Wat is er mis met nat inpakken?
Hebben jullie nog een canvas tent met stalen stokken?
stalen stokken? hout toch!
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007