Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beginnersvraag  (gelezen 9657 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Beginnersvraag
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2008, 18:49 »
Wat jij wilt is de ideale allroad. 170 kg volgetankt, nog steeds prima sturend met duo, goede vering, pk of 60 en banden met plenty grip tijdens een dagje modderworstelen maar waarmee je ook nog 7000km kunt woon-werken voor ze versleten zijn.

Die fiets zoeken we allemaal. :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2008, 19:19 »
Niet makkelijk dus...  :D

We bekijken het eens anders....

Welke voorkeur hebben jullie en waarom?

- Nieuwe Teneré
- Nieuwe Transalp
- BMW F650GS
- BMW F800GS (eigenlijk te duur maar kom)

- Tweedehands BMW R1200GS (zelfde verhaal als nieuwe F800GS)
- Tweedehands Honda Africa Twin (laatste gen)

Gebruik:

- woon werk
- weekendritjes (zullen voor de meeste km's zorgen)
- lichte offroad (zeker geen modderworstelen)
- biketrips (geen paris-dakar toestanden)

KTM heb ik er bewust uitgelaten  ;)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Beginnersvraag
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2008, 19:25 »
Als je zo af en toe een zandpad of andere losse zooi opzoekt zou ik in ieder geval voor een motor met een 21" voorwiel gaan.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Beginnersvraag
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2008, 19:41 »
Niet makkelijk dus...  :D

We bekijken het eens anders....

Gebruik:

- woon werk
- weekendritjes (zullen voor de meeste km's zorgen)
- lichte offroad (zeker geen modderworstelen)
- biketrips (geen paris-dakar toestanden)

KTM heb ik er bewust uitgelaten  ;)
Helemaal mee eens! Zeker geen ktm, anders is er nl. niet meer te kiezen!! ;D :D ;)
Bovenstaande schreeuwd nl. om LC8 adventure :P

maar ja.... ik kan een beetje bevooroordeeld zijn  :-X(ex. XT,ex. Africa Twin, BMW gs650dakar van meissei en op GS 1100/1150/1200 gereden hebbende...)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Beginnersvraag
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2008, 20:09 »
tweede hands 1150/1100 gs.
Degelijker dan een 1200 en goedkoper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Beginnersvraag
« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2008, 20:58 »
Een AT wordt in ieder geval niet warm op 10km woon werk en dat is niet fijn voor de levensduur. (eigenlijk moet je zo'n afstand gewoon fietsen natuurlijk, zo een met trappers bedoel ik dan)

Krijg je gelijk voldoende conditie om een wat zwaardere machine in 't veld te mannen. Kom je toch op zo'n mooie LC8 Adventure.....

(tsja, sorry hoor maar dat is natuurlijk wel de allroad motor)


Irene hier zegt dat je eerst je vrouw/vriendin naar motorrijles moet sturen, vooral nu ze nog lekker op de lesfiets met kou en slecht weer kan oefenen.
Bij 2 nieuwe LC8en krijg je vast korting  ;)

Maar van jouw lijstje en met jouw wensen, ik zou de Tenere kiezen (of gewoon de XT660, je wilt niet te hard gaan rijden dan is geen kuip voor je neus beter en je hoeft niet tot juni te wachten)

De Alp is geen offroad fiets
Een nieuw model BMW (F650GS, F800GS) zou ik niet kopen, maar wachten tot de fabriek de foutjes ook toegegeven heeft (sorry voor de BMW fans)
AT, zonde om 10km ww te doen, en misschien wat te zwaar voor je als ik je verhaaltjes zo lees off road
GS1200 ook wat zwaar voor offroad

Succes met je keuze
en ga is snel een proefritje maken met zo'n XT blok.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Beginnersvraag
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2008, 21:11 »
Idd, ga die 10 km fietsen (beter voor jou en je omgeving), koop een 2e hands reisenduro en een baggerbrommer om mee te spelen. Dan hou je nog geld over om werkelijk de reizen te gaan maken die je wilt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2008, 21:33 »
Jullie moesten eens weten hoeveel km's ik al fiets (met trappers)....  :D
Ik ben een fervent mountainbiker, vooral All mountain, Enduro en Marathonrijden... vandaar ook mijn offroad interesse bij motoren.

Ik ben een tweetal jaar al fietsend gaan werken, maar zou toch liever gemotoriseerd gaan werken. Ik doe 24u shiften en na zo'n shift heb je niet altijd evenveel zin om op die fiets te kruipen.

Maar goed, het gaat hier niet om MTB maar om allroadmotoren.   :-X

Na alles wat ik hier gelezen heb denk ik dat ik het ga houden bij de moto die me terug interesse deed krijgen, de Teneré..
Ik wil gerust aannemen dat de KTM de überallroad zal zijn, maar ik vind hem echt niet mooi en het oog wil ook wat he.

Nog even geduld en testen die Teneré....

Bedankt voor de antwoorden..  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Beginnersvraag
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2008, 09:45 »
Misschien zoek je het té zwaar?

Als je maar 10 km moet rijden, neem dan een blok met 1.5 tot 2 L olie en dan is het zo warm.

Je wilt wel gaan spelen, maar niet direct non-stop lange tochten langer dan 400km? Want dan is een twin weer ideaal.

Je zou kunnen kijken naar een Husqvarna 610E, heet dat ding geloof ik. Die heeft net als de Suzuki DRZ 400 een tammer minder onderhoudsintensief karakter dan een sportenduro (Husaberg, KTM EXC, GasGas, you name it), maar je kunt er nog steeds geweldig leuk mee spelen.

Husky is aan de prijs, van de DRZ kan je er bijna twee van kopen; heeft je vriendin ook iets.

Klein nadeel voor sommigen: hij is nogal hoog, ook al vinden ze het hier een meidenbrommer :-X

Als je de moeite zou willen nemen om te importeren uit het buitenland: www.mobile.de

Veel plezier met kiezen!

Niet makkelijk dus...  :D

We bekijken het eens anders....

Welke voorkeur hebben jullie en waarom?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Beginnersvraag
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2008, 09:51 »
Tuurlijk kan dat. Paar jaar geleden stond er een verhaal in een blad over een gast op een 50cc Hondabrommertje die door Australie ging. Mooi verhaal maar wel erg eenzijdig, je moet dan heel veel voor lief nemen.

Ik moet er zelf niet aan denken om een retourtje Alpen te doen met minder dan een paard of 60, 70 en al helemaal niet op een eenpitter die er boven de 130 al heel serieus aan moet trekken. Zo'n blokje dat overuren draait daar word je als geboren techneut ook onrustig van.

geen probleem met de xt en snel zat,zeker in de bergen
afgelopen zomer de stelvio gereden
naar beneden 2 fietsen tegen het achterspatbord gereden tot de lange rechte stukken
dan legt de xt het natuurlijk af
de andere 2 reden op een vtr1000 eneen duc999 :stupid:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Beginnersvraag
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2008, 11:11 »
Jullie moesten eens weten hoeveel km's ik al fiets (met trappers)....  :D
Ik ben een fervent mountainbiker, vooral All mountain, Enduro en Marathonrijden... vandaar ook mijn offroad interesse bij motoren.

Wij hebben nog ruimte in ons tweede marathon team voor de RWP marathoncup!
http://www.rwpmarathoncup.nl/

Soory.... Koop gewoon die Tenere. Of toch die LC 8  of toch die alp Allemaal super en betrouwbaar!!
De BMW is goed mits de dealer er niet aan sleutelt... :-X
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Beginnersvraag
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2008, 13:05 »
geen probleem met de xt en snel zat,zeker in de bergen
afgelopen zomer de stelvio gereden
naar beneden 2 fietsen tegen het achterspatbord gereden tot de lange rechte stukken
dan legt de xt het natuurlijk af
de andere 2 reden op een vtr1000 eneen duc999 :stupid:

Geloof ik direct, met die supersportdingen is het lastig in de bergen, zeker met krappe bochten zoals de Stelvio. Allroadjes doen het daar tig keer beter. 't Ging me alleen om die 1000 km er naartoe en weer terug, dat lijkt me een opgaaf met een XT.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Beginnersvraag
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2008, 14:46 »
Ik zou in jouw geval lekker voor de Tenere gaan, lijkt me een fantastische fiets.
Blok is bekend, en goed. Als de rest de faam van de vorige Tenere's waar maakt, koop je een fiets waar je veel plezier van gaat hebben en die ook nog eens waardevast is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Beginnersvraag
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2008, 16:17 »
Geloof ik direct, met die supersportdingen is het lastig in de bergen, zeker met krappe bochten zoals de Stelvio. Allroadjes doen het daar tig keer beter. 't Ging me alleen om die 1000 km er naartoe en weer terug, dat lijkt me een opgaaf met een XT.

lekker binnendoor rijden ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Beginnersvraag
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2008, 00:32 »
Citaat
Een AT wordt in ieder geval niet warm op 10km woon werk en dat is niet fijn voor de levensduur.

ja is het mooie van AT wordt nooit warm! meter komt alleen van zijn plek als je je toevallig eens vast rijdt in een sloot  :-X

Ik zou nooit een nieuwe motor kopen maar ja dat is persoonlijk. Al zeker geen nieuw model maar goed. Lekker proefrijden en dan beslissen?

Mooie At met weinig km is ook optie hou je nog geld over ook...

suc6 met je keuze

frank