Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ervaringen Supershirt Adventure Spec  (gelezen 2063 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Gepost op: 28-07-2022, 09:07 »
ik vroeg me af of er al mensen zijn die iets zinnigs kunnen zeggen over het Supershirt van Adventure Spec


ik weet dat member een shirt heeft, hoe bevalt die?


Nog anderen?


(Als het niets is, dan bestel ik een nieuwe  alpinestars! )


Hoor het graag!


Gerben


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #1 Gepost op: 28-07-2022, 09:57 »
Ik vind het prima.Heb wel het idee.Dat hij ruimer wordt.Weet niet hoe het verder gaat, ding moet natuurlijk wel strak om mijn goddelijk torso gedrapeerd blijven.Heb er nog niet off road mee gereden het lijkt of hij best wel warm is.Meestal rij ik toch met jas maar door de stevigheid van dit vest denk ikbdat ik prima zonder jas kan rijden.Heb het niet zo snel warm.En als er lange stukken asfalt tussen zitten.Zit ik rillend op de motor vandaar vaak met jas.De protectie stukken zijn hetzelfde als Forcefield en Klim.Heb 2 dure Leatt vol protectie vesten gehad maar die gaan dus kapot als je valt.Dan vraag ik me af waarom ze er level 2 op kunnen zetten.



Post Merge: 28-07-2022, 09:58
Je kan er hier eens aan komen sniffelen koffie is er altijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #2 Gepost op: 28-07-2022, 18:27 »
Heb 2 dure Leatt vol protectie vesten gehad maar die gaan dus kapot als je valt.Dan vraag ik me af waarom ze er level 2 op kunnen zetten.

Levels hebben niks te maken met of het wel of niet stuk gaat. Levels gaan over het opvangen van de klap. Hoeveel geeft het door aan het lichaam. Massa vertraging, airbags bla bla.

Leatt claimt (uit mijn hoofd) Level 2 op je rug en borst maar zeker niet op schouders en ellebogen. De enige partij die dat claimt is Force Field en laat dat nou in je S-shirt zitten :-)

Het Shit Shirt gaat over Kevlar in het shirt. Normaal gesproken heb je een seconde of 3 hooguit 4  'huidbescherming' door je motorjas die over het wegdek glijdt. Het Adventure Spec shirt heeft dat, in tegenstelling tot andere body protectors, ingebouwd en zou je huid zonder jas ook moeten beschermen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #3 Gepost op: 28-07-2022, 19:32 »
Volgens mij bedoel je Dyneema.Dat spul smelt bij hele lage temperaturen maar het zal wel goed glijden
Want het is spekglad en ook moeilijk te knopen je knoop glijd zo uit elkaar.Ik vind het zelf wel prettig dat je shirt heel blijft na een impact aangezien ik meerdere keren ter aarde stort per vakantie.Klim bv gaat ook gewoon kapot ongeacht de prijs.De gaten vallen er zo in met een klein beetje contact met asfalt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #4 Gepost op: 28-07-2022, 21:06 »
Denk dat jij je vergist over dyneema in het shirt. Maar ik kan me vergissen. Ik kan de specs van het S-shirt niet vinden.

In al hun andere kleding wordt kevlar gebruikt dus ik vraag me af waarom dat in hun S-shirt anders zou zijn. Ook Force Field gebruikt in hun body protectors Kevlar voor de naden.

Denk niet dat Dyneema met een laag smeltpunt erg veilig is als motorkleding bescherming. Al die motor spijkersbroeken gebruiken ook Kevlar.

Update: nou sla ik de plank zelf ook mis. De CE levels zeggen weliswaar niet veel of iets wel of niet stuk gaat maar wel over hoeveel seconde het bij snelheid X een bepaalde ondergrond (lees asfalt) kan overleven. Bij de impact protectie zegt het ook iets over de krachten die overgedragen worden op het lichaam.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #5 Gepost op: 28-07-2022, 21:44 »
Zal kijken of ik iets kan vinden in het shirt.Kevlar is meestal geel en dyneema wit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #6 Gepost op: 28-07-2022, 21:51 »
Bedoel je Dyneema wit zoals in dit plaatje?


RSBTR Zip Pouch Kit
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #7 Gepost op: 28-07-2022, 21:59 »
Ik bedoel udhphuppelde pup.Klopt dyneema is wel gekleurd maar volgens mij houd de verf niet goed omdat het zo glad is.



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #8 Gepost op: 28-07-2022, 22:54 »
dat aanbod om een keer langs te komen Propje onthoud ik!




Zoals bijna met alles is het continue op zoek naar gulden middenwegen: op asfalt/circuit doe ik mijn leren MVD-pakkie aan; volledig offroad/baan mijn bodyprotector.


Maar ja; dan heb je ineens een enduro-rit met stukken asfalt.... Met je crosspak onderuit gaan op asfalt wil ik niet, vandaar mijn interesse in dat shirt. Nu lijken die gasten van Adventure Specs echt wel goed na te denken over hun spullen en het gebruik.


Voorlopig zijn de supershirts nog niet te koop, dus ik heb nog even tijd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #9 Gepost op: 28-07-2022, 23:25 »
Ook andere prijs.Meen iets van 380?Weet niet meer precies wat ik heb betaald 200/250?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #10 Gepost op: 29-07-2022, 09:03 »
Ff voor mijn beeld jullie willen dan dit shirt met warm weer dragen IPV een jas.
En als kouder is jas of zoiets erover.

IPV een crossharnas met het idee dat het meer comfort is en toch protectie?
.

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #11 Gepost op: 29-07-2022, 10:37 »
Ik rij nooit met crossharnas.Vind het te weinig protectie borts en rug en met beetje geluk een schoteltje op je schouders.Het beschermd zo weinig op keien gravel en asfalt bij schuivert.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #12 Gepost op: 29-07-2022, 19:18 »
Ik bedoel udhphuppelde pup.Klopt dyneema is wel gekleurd maar volgens mij houd de verf niet goed omdat het zo glad is.


Lijkt wel of Adventure Spec het zelf ook niet weet :-) Google-de net UHDPE en dat lijkt niet te bestaan. Krijg wel pagina's met UHMWPE en dat is Dyneema maar UHDPE?


Post Merge: 29-07-2022, 19:21

Ff voor mijn beeld jullie willen dan dit shirt met warm weer dragen IPV een jas.
En als kouder is jas of zoiets erover.

IPV een crossharnas met het idee dat het meer comfort is en toch protectie?

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Het idee is dat deze bodyprotector zonder beschermende jas voldoende is, dus inderdaad bij warm weer zou hij bij valpartijen je huid ook enige bescherming moeten bieden in tegenstelling tot andere body protectors.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #13 Gepost op: 30-07-2022, 11:27 »
Ff voor mijn beeld jullie willen dan dit shirt met warm weer dragen IPV een jas.
En als kouder is jas of zoiets erover.

IPV een crossharnas met het idee dat het meer comfort is en toch protectie?
.

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk
Mijn bodyprotector is mijn basis. Hoe kouder hoe meer laagjes er bij.
Die (technische) laagjes zijn dun en kun je zo ergens wegstoppen als je ze niet meer nodig hebt.



Een jas is mij al snel veel te warm ondanks alle openingen. En als je hem uit doet dan is de protectie weer weg. En waar laat je die jas, niet bepaald handzaam...


Vandaar mijn interesse in dat supershirt als vervanging van mijn huidige protector.






Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen Supershirt Adventure Spec
« Reactie #14 Gepost op: 30-07-2022, 12:39 »
Als je een jas veel te warm vind denk ik ook dat je het supershirt snel te warm vindt.Maar dat is voor iedereen verschillend.Als ik iemand zie rijden met doorwaaijasjes.Krijg ik al de rillingen.Mijn idee beter te warm as te koud.Net wat je zegt laagjes uit.Of harder jakkeren koel je wel weer af.