Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: tubeless achterband monteren....  (gelezen 5188 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
tubeless achterband monteren....
« Gepost op: 20-08-2010, 23:15 »
ben een achterbandje aan het monterenop mijn trial, alles lukt enkel wil die band niet over de rand springen er ontsnapt te veel lucht via de zijkanten, iemand een gouden tip?

Heb al wel wat bandjes gedaan met moussen, binnenbanden en tubeless op baanmotoren maar dus nog nooit op een trial.  Het lijkt erop dat ik te weinig debiet heb met mijn compressor......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #1 Gepost op: 21-08-2010, 07:55 »
met tubeless heb ik geen ervaring, maar zou een spanbandje over het loopvlak de truuk niet doen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #2 Gepost op: 21-08-2010, 09:59 »
ik heb er een binnenband in. Moet nog altijd is een passend ventiel hebben om tubeless te proberen.

Weet ook geen truukjes, behalve misschien iets explosiefs erin en aansteken, maar dat is iets wat ik wel eens bij 4x4 filmpjes gezien heb.
Misschien wat meer bandenzeep gebruiken?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #3 Gepost op: 21-08-2010, 17:32 »
Oppompen zonder ventiel erin!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #4 Gepost op: 21-08-2010, 20:13 »
Jip dat werkt, maar ook tegen de muur aanzetten en dan met je onderbeen tegen de band aanduwen. Als het nog niet wil kan je ook een fiets binnenband opgepompt in het gat tussen velg en te monteren band proppen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #5 Gepost op: 21-08-2010, 23:33 »
zonder ventiel heb ik geprobeerd en met een fietsband ook, maar het debiet van mijn compressor is te klein, ga nog eens een poging doen met een tweede compressor....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #6 Gepost op: 22-08-2010, 09:36 »
Wat je kunt proberen is een binnenband er in, FLINK oppompen en een nacht laten staan zodat de wangen wat uit elkaar gaan staan.
Vaak is dat net genoeg.
Deed ik nog wel eens met dikke banden van terreinwagens.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #7 Gepost op: 22-08-2010, 10:25 »
Maar waarom niet gewoon binnenbandje erin?? Heb ik ook. Geen probleem. Zelfs niet in Bilstain.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #8 Gepost op: 22-08-2010, 10:46 »
wiel ondersteunen, zodat de band nergens op steunt, sjorband rondom de band, binnenventiel eruit, bandenlichter door de sjorband, bandenlichter rond draaien en oppompen 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #9 Gepost op: 22-08-2010, 13:08 »
Maar waarom niet gewoon binnenbandje erin?? Heb ik ook. Geen probleem. Zelfs niet in Bilstain.

Die ene keer dat ik in Bilstain was ben ik bij het 3e uitgescheurde ventiel opgehouden. Was wel behoorlijk nat, dus dan heeft je band ook minder grip in de velg. (NB: er zit geen bandenklem in m'n trial achterwiel)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2010, 15:54 »
gdvrrrvrrrvrrr..... >:( het lukt niet, ga morgen eens naar de bandenboer.... ben het beu.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #11 Gepost op: 23-08-2010, 15:48 »
spanband rondom, in het midden van de band leggen en flink aanschorren zodat de buitenranden naar buiten willen wijken helpt meestal wel... en dan idd nog links en rechts wat met voet/arm been drukken.

Maar met een compressor zonder tank (op 8Bar) lukt het je waarschijnlijk nooit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #12 Gepost op: 23-08-2010, 16:03 »
Wat ik wel eens gedaan heb , en het werkte is een dunne slang tussen de band een velg gelegd (wel netjes pas maken ) zodat de boel afsloot , en als ie dan opgeblazen is slang ertussen weghalen(wegprutsen) .
Klaar is kees , is wel lastig de slang weg te krijgen maar goed het werkte , heb wel een compressor met tank en 12bar , de druk heb je niet nodig maar volume , dus een dikke slang met idem dito redelijk opening .
 
Dit overigens gedaan nadat alle andere bovenstaande middelen faalde .
 
Grtz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #13 Gepost op: 24-08-2010, 18:00 »
ik heb er een binnenband in. Moet nog altijd is een passend ventiel hebben om tubeless te proberen.

Weet ook geen truukjes, behalve misschien iets explosiefs erin en aansteken, maar dat is iets wat ik wel eens bij 4x4 filmpjes gezien heb.
Misschien wat meer bandenzeep gebruiken?

zoek je zo iets of gewoon een kort ventiel wat in een auto band zit http://www.trialendurodirect.com/products/2_9/Rear_Wheel_Tubeless_Valves_288.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: tubeless achterband monteren....
« Reactie #14 Gepost op: 24-08-2010, 20:46 »
yep,

maar om die nou uit Engeland te laten komen....

PMtrials zal ze ook wel hebben.