Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450  (gelezen 1259 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Gepost op: 29-06-2018, 11:32 »
Hi folks,
ik ben voor een rally op zoek naar een houder voor een van deze 2 garmin's. Ik krijg helaas geen cap course uit de telefoon-gps dus toch een garmin op de rally moto.


Wat is de 'beste' houder voor die dingen, is dat nog steeds RAM? de montana had ik een mooie motorhouder voor, dat lijkt hier niet voor te bestaan. Heeft iemand nog iets in de hoek leggen of waypoint bezoeken?


voeding: is de USB kabel een mooie oplossing, blijft het heel?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2018, 13:41 »



Wat is de 'beste' houder voor die dingen, is dat nog steeds RAM?


voeding: is de USB kabel een mooie oplossing, blijft het heel?


Ja en Ja. Wel wat corrosie op de usb kabel connector na was beurten etc maar blijft heel.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2018, 14:26 »
Mijn oplossing was een Montana kopen  ;D ;D .


Voor m'n Oregon heb ik de RAM houder altijd gebruikt. Maar tijdens de Intercontinental Rally, waarbij ik de Oregon als reserve had, heb ik deze gewoon met een fietshouder op m'n stuur gehad. Deze is niet een keer van z'n plek geweest in de 5500km door de Sahara. Voeding deed ik altijd met batterijen (soms 2 setjes per dag) omdat ik dacht dat mini usb snel kapot zou gaan. Maar een Franse teamgenoot had een 62 gpsmap met mini usb voeding en die bleef het gewoon doen. Wel een beetje een krul in het draad maken zodat de printplaat minder belast wordt.



Welke rally ga je rijden?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2018, 14:37 »
Ik ben nog best tevreden met de telefoon op het stuur maar er zijn zo best ook beperkingen.
Ik ga de owaka SARL Algeria rally rijden in 2019.
Een roafbook rally, dus geen groot scherm nodig. Misschien zelfs een edge als daar ook serieel uit komt. Wel kleurenscherm voor reliƫf enzo. Wat denk jij Niek, 62, oregon of anders?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2018, 17:09 »
Ik heb USB met haakse stekker korte uitvoering, reserve kabeltje is nooit weg.
Ik borg wel altijd de Garmin, als je crashed kun je hem kwijt zijn als ie er los inzit.
Tegenwoordig monteer ik dat op 'n strook dik PE, is niet star je ziet het bewegen als je rijdt, dat geeft de vibraties en tikken anders door, minder last van herstarten.
Die handbeschermers stuurbeugels hebben we ook voortaan van plastic i.p.v. alu daar zijn ook prettige redenen voor te bedenken
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #5 Gepost op: 30-06-2018, 21:09 »
Bij een roadbook rally heb ik nog nooit kaarten nuttig kunnen gebruiken. Ik vind de Oregon fijner dan kleinere omdat de text velden bij het compas wat groter zijn zodat je het volgende waypoint kunt lezen zonder te hoeven turen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #6 Gepost op: 30-06-2018, 22:14 »
Ik weet na vandaag dat ik geen vriendjes ga worden met de Oregon. De 6x serie was terugkomen bij een oude liefde. Ik heb er dus een gekocht, praktisch op mijn testrit van de Oregon

Ik heb dus nu een Oregon 450 te koop, met nieuwe ram houder (nog gesealed in het zakje).... Voor een bod, onder de marktplaats prijzen stuur ik hem op

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: houder en voeding garmin gpsmap62 / oregon 450
« Reactie #7 Gepost op: 05-07-2018, 10:22 »

Ik ga de owaka SARL Algeria rally rijden in 2019.

Leuk, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ga volgend jaar de Tuareg rally rijden in Algerije. Die route is wat meer Westerlijk.
None of us is as strong as all of us.