Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: veerboot Nador  (gelezen 7763 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
veerboot Nador
« Gepost op: 21-10-2012, 14:27 »
Ik wil volgend jaar rondje Marokko doen en heb volgende vraag:
Almeria veerboot nemen naar Nador? aangezien ik vanaf Nador naar beneden wil rijden.
 
Ga met auto en aanhanger naar spanje, iemand adres om auto en trailer te stallen voor 3 weken?
Zodat ik met 620 adventure verder kan gaan (tentje mee) richting marrakech
 
 
tips of mooie routes welkom

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: veerboot Nador
« Reactie #1 Gepost op: 21-10-2012, 16:16 »
Nador is de meest relaxte overgang naar Marokko. Niet per ongeluk Melilla nemen, want dat is nog Spanje en dan moet je daar alsnog de drukke/chaotische grens overgang naar Marokko nemen. Nador is al in Marokko.



http://tripleaevents.nl/ Mail ff met Frank. Is wel een stukkie rijden van hem naar Almeria maar wel een mooie route. Je kan dan wel een mooi rondje maken door bij Algeciras weer Spanje in te gaan. Anders moet je van Marrakech weer helemaal terug naar Nador.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: veerboot Nador
« Reactie #2 Gepost op: 21-10-2012, 16:36 »
Edankt voor tip, zal hem eens mailen en vragen of daar trailer kan blijven, ongeveer 200 km van Almeria zag ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: veerboot Nador
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2012, 19:30 »
Heb al reactie  kan trailer en auto er veilig achterlaten, bedankt voor tip Gert

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: veerboot Nador
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2012, 21:44 »
Doe Frank de groeten en veel plezier daar  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: veerboot Nador
« Reactie #5 Gepost op: 09-12-2012, 11:44 »
he kini in welke periode ga je da doen want ben ook van plan na marokko te gaan ben wel van belgie omg hasselt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: veerboot Nador
« Reactie #6 Gepost op: 09-12-2012, 12:03 »
Denk oktober, ,et kar richting spanje en dan oversteken.
Dan naar beneden rijden richting marrakech via bikershome denk ik.
 
Heb al wat routes en info verzamelt, mocht je info willen hoor ik het wel
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: veerboot Nador
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2013, 13:25 »
Hallo allemaal,


Zoals het er nu uitziet gaan we binnenkort plezier maken in Marokko. Weten jullie een goed adresje bij Almeria waar we de auto+aanhanger kunnen parkeren? We zouden bij wijze van spreken laat kunnen aankomen, overnachten en dan de volgende ochtend de boot pakken, net als op de terugweg.


groeten,


Niels

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: veerboot Nador
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2013, 14:38 »
Boten uit Almeria gaan 's avonds laat, niet 's ochtends vroeg voor zover ik weet.


Foutje: kan wel maar dan zit je overdag 6 1/2 uur naar blauwe zee te kijken terwijl je had kunnen rijden :)  En je moet dan aan het eind van de dag meteen hotelletje zoeken in Marokko.
Met de nachtboot kom je 's ochtends vroeg aan (voor 8 uur), meteen een lekker dagje rijden voor de boeg.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: veerboot Nador
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2013, 16:01 »
op d g vanuit oost spanje kom je vele campings naast de weg tegen. laatste keer heb ik daar geparkeerd (20 euro ofzo op de parking er voor) en ben de laatste 50km naar almeria gereden. Ging prima. geen camping aan de zee kant nemen natuurlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: veerboot Nador
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2013, 16:09 »
ik heb mijn auto de laatste paar keer op een bewaakte stalling gezet
kan gewoon met een maandkaart voor 2 weken(auto+aanhanger)
kosten +-E100
weet je wel zeker dat alles er nog is en je kan er 24 uur terecht
wij waren de laatste keer met zijn 3en dus maar E33 de man extra op het vakantiebudget

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: veerboot Nador
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2013, 16:20 »
Camping La Garrofa.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: veerboot Nador
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2013, 23:53 »
Helemaal eens Gert, nachtboot == handiger. Maar we gaan mee met een die collectief de dagboot heeft geboekt. Nog even overwogen om dat aan te passen maar het is goed zo. Gezellig een beetje voorbereiden en bijpraten aan boord heeft ook wel wat.


Maar, camping pakken dus of de stalling van Richard: weet je waar die zit?


groeten,


Niels





Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: veerboot Nador
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2013, 14:36 »





Met google maps link! Dank, dank. Ik kan niet wachten :-)


groeten,


Niels