Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad tracks Frankrijk?  (gelezen 11116 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Offroad tracks Frankrijk?
« Gepost op: 14-04-2014, 19:50 »
Dit weekend is er in Belgie het GS treffen, daar ga ik heen en wil dan na dat weekend direct door Frankrijk in een rondje gaan rijden.
Ik wil vanaf noord richting middellandse zee. en zo veel mogelijk onverharde wegen/paden pakken.

Is er iemand die mij aan tracks kan helpen?
Of welke gebieden moet ik doorkruisen waar ik zo veel mogelijk kan vinden?
Andere tips qua route planning?

Alvast bedankt! groeten, David.
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2014, 14:40 »
Ik sluit me graag aan op dezelfde vraag,


in Juni ga ik van Madrid naar Nederland en ben op zoek naar zoveel veel mogelijk off road door Frankrijk heen, op wikiloc en gsenduro.de staat het een en ander maar vanaf 200 km ten noorden van de Pyreneeën is er voor het grootste deel van Frankrijk geen track op het internet te vinden.


Heb je nog tracks of tips beschikbaar dan hoor ik het graag.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2014, 15:14 »
Ik denk dat deze tracks om dezelfde reden lastig/niet te vinden zijn als bij Nederlandse tracks: voor je het weet zijn de wegen en paadjes van zo'n track overbevolkt en worden ze afgesloten voor motoren. En dat moeten we nie hebben nie.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2014, 00:56 »
Trek een rechte lijn door door frankrijk heen, neem een garmin topo france, typfile onverhard aan passen goed zichtbaar. en teken zo dicht mogelijk langs de lijn een track over de onverharde wegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2014, 01:08 »
ff naar beneden scrollen en gratis topo kaarten van Frankrijk etc.. http://www.kowoma.de/gps/freieKarten/osmkowomafreizeitkarte.html
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2014, 01:49 »
typfile onverhard aan passen goed zichtbaar.
Hoe? en bij voorkeur in OSM maar misschien moet ik eerst googelen. (Sorry David ook geinteresteerd)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2014, 07:21 »
Ben net terug uit noord frankrijk en daar mag vrijwel niks. Heb begrepen dat Frankrijk verl particulier eigendom is en dat je dan geen duidelijke staatsbordjes hebt. Ook hoorde ik dat sommige paden open lijken maar dat je moet kunnen beoordelen of toegang is toegestaan of niet. Dus tussen 2 stenen doorrijden staat gelijk aan door rood licht.  Ook schijnt het zo te zijn dat je gelijk je brommer kwijt bent en geen boete krijgt.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2014, 09:09 »
gaat tijd worden voor een paar fransozen hier 8)
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2014, 10:03 »
gaat tijd worden voor een paar fransozen hier 8)

er zitten enkele online..
nou ja, zijn dan Nederlandsche Fransesozen.. (voor zover dat bestaat)

ik weet alleen niet in hoeverre zij dan weer regelmatig online zijn..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2014, 10:17 »
gaat tijd worden voor een paar fransozen hier 8)


moeten wel echte zijn :)
zo van het type zakoezie
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2014, 12:52 »



van waar.............. naar waar wil je

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2014, 13:18 »

Ben net terug uit noord frankrijk en daar mag vrijwel niks. Heb begrepen dat Frankrijk verl particulier eigendom is en dat je dan geen duidelijke staatsbordjes hebt. Ook hoorde ik dat sommige paden open lijken maar dat je moet kunnen beoordelen of toegang is toegestaan of niet. Dus tussen 2 stenen doorrijden staat gelijk aan door rood licht.  Ook schijnt het zo te zijn dat je gelijk je brommer kwijt bent en geen boete krijgt.
Nog nooit wat van gemerkt en ik kom er al jaren. Er zijn ook talloze Nederlandse gidsen in die regio. Alleen tijdens het jachtseizoen is het letterlijk oppassen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2014, 13:44 »
Heb afgelopen weekend zigzag door de Vogezen gecrossed over de meest ruige en overwoekerde bospaadjes en niemand die zich aan ons stoorde.
Wat men ons ter plaatse vertelde, is dat je in principe overal mag rijden, tenzij er een bord staat dat het NIET mag. Die borden kwamen we slechts heel af en toe tegen en daar gingen we ook NIET in. Ook reden we heel rustig, zonder onnodig lawaai te maken en met fatsoenlijke uitlaatdempers. Als we mensen tegen kwamen, deden we het nog iets rustiger aan.
Het opgestoken vingertje zijn we nergens tegen gekomen, wel veel boeren, houtvorsers, mountainbikers en boswandelaars die zwaaien of de weg wijzen. We kregen overal het gevoel dat men er in Frankrijk van uit gaat iedereen op zijn eigen manier van de natuur mag genieten en dat het niet perse hoeft op de manier die een ander je op wil leggen (zoals in Nederland).
Hoe het er in de rest van Frankrijk aan toe gaat daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

De juiste  weg bepalen vonden we overigens wel heel lastig, zeker wanneer je op een bewolkte dag in dichte bossen rijdt. De contouren van het landschap dwingen je vaak heel ongemerkt een volkomen andere richting uit dan je dacht. Maar dat maakt het ook lekker avontuurlijk.

Ga overigens nooit alleen zoiets doen, want je komt af en toe best wel eens in de problemen door een heel steil stuk met grote stenen, door een doodlopend weggetje waar je bijna niet kunt keren of een modderpoel waar je tot je motorblok in duikt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2014, 14:42 »
Nog nooit wat van gemerkt en ik kom er al jaren. Er zijn ook talloze Nederlandse gidsen in die regio. Alleen tijdens het jachtseizoen is het letterlijk oppassen.

Dat is ook wat ik ervan begrepen heb inderdaad. Noord-Frankrijk zijn de meeste paden legaal (tenzij er borden staan!!). Kennissen die daar een huis hebben, rijden daar al jaren op die manier en hebben nog nooit problemen gehad.
 
Tijdens het jachtseizoen schijnt het alleen wel wat spannend te zijn.   :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Offroad tracks Frankrijk?
« Reactie #14 Gepost op: 23-04-2014, 14:52 »
Jagers houden er in sommige landen soms toch ook nog wel overmatig territoriale driften op na......
Zo is ook het jachtseizoen niet aan één periode gebonden, het seizoen is dan ook meer aan het beest gebonden en ook dat verschilt weer per land.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.