Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren  (gelezen 206 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Gepost op: 03-10-2021, 10:17 »
beste mensen ,heeft er iemand ervaring met het importeren van enduro motoren vanuit belgie?
zoek een zo goed als nieuwe 300 exc(of gewoon nieuw)  die zijn in belgie een stuk goedkoper..of ben je dan een aan het eind van het liedje net zoveel kwijt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1781
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #1 Gepost op: 03-10-2021, 10:41 »
De kilometerstand is bepalend hoeveel BPM je moet betalen, wanneer je hem op NL kenteken zet.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2101
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #2 Gepost op: 03-10-2021, 11:05 »
Iets preciezer: de leeftijd bepaalt de hoogte van de BPM. Daarnaast moet er ook nog BTW betaald worden als de motor jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000 km heeft gereden.

De reden dat auto’s en motoren in NL duurder zijn dan in BE of DE komt met name door de BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen). Die betaal je ook wanneer je zelf een motor importeert, maar de hoogte neemt af naarmate de motor ouder is.

Het heeft meestal weinig zin een nieuwe motor te importeren die ook in NL te koop is. Ten eerst moet de Belgische verkoper de motor ex-BTW willen verkopen , anders betaal je 2x BTW. Daarnaast zal de BPM het prijsverschil grotendeels teniet doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6407
  • Rustig rijden en genieten
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #3 Gepost op: 03-10-2021, 11:18 »
En in België nemen ze het niet zo nauw met beetje liefde en onderhoud aan de motorfiets.
Dus goed kijken.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #4 Gepost op: 03-10-2021, 14:01 »
Iets preciezer: de leeftijd bepaalt de hoogte van de BPM. Daarnaast moet er ook nog BTW betaald worden als de motor jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000 km heeft gereden.

De reden dat auto’s en motoren in NL duurder zijn dan in BE of DE komt met name door de BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen). Die betaal je ook wanneer je zelf een motor importeert, maar de hoogte neemt af naarmate de motor ouder is.

Het heeft meestal weinig zin een nieuwe motor te importeren die ook in NL te koop is. Ten eerst moet de Belgische verkoper de motor ex-BTW willen verkopen , anders betaal je 2x BTW. Daarnaast zal de BPM het prijsverschil grotendeels teniet doen.


dus is eigenlijk 1 kopen die 6 maanden oud is ..als je bijv 1 vind die 9000,-kost wat ben je dan ongeveer kwijt aan extra kosten..kom er maar niet uit op internet

Post Merge: 03-10-2021, 14:03
En in België nemen ze het niet zo nauw met beetje liefde en onderhoud aan de motorfiets.
Dus goed kijken.


oke raar is dat...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6407
  • Rustig rijden en genieten
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #5 Gepost op: 03-10-2021, 14:53 »
Waarom raar?
Als je onderhoud niet serieus neemt.
Rdw belasting dienst kan je formulieren downloaden invullen en je weet wat je moet bij dokken.
Aanhanger huren en rdw keuringskosten€125 ofzo en ernaar toe rijden niet vergeten.


Reken je niet rijk.
En kijk uit dat je geen afgeragde enduro motor koopt.
Waar de originele wielen en het nwe. Plastic weer is opgeschroefd.


http://www.fastguzzi.nl/bpm/2009/index.php
In 3.5 sec gevonden.ik ben al meer als een halve eeuw oud.
En jij?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6407
  • Rustig rijden en genieten
Re: ktm 300 exc tpi 2021 of 2020 importeren
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2021, 21:28 »
En ?
Al iets gevonden?