Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren  (gelezen 2160 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Gepost op: 15-05-2012, 19:01 »
Omdat de ritten vanuit het hoge noorden toch vaker verder weg zijn, heb ik vandaag de trekhaak besteld voor onder de auto.

Nou nog een aanhanger. Dus mocht je er een hebben staan en je wilt ervan af, dan lat het me even weten.

Greetz
Hans
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2012, 19:21 »
Voor €500 heb je n nieuwe.

http://www.spotgoedkopeaanhangwagens.nl/fins_betonplex.htm
 
Bevalt mij al 2 jaar goed, maar gebruik m alleen voor motorvervoer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2012, 19:32 »
Voor €500 heb je n nieuwe.

http://www.spotgoedkopeaanhangwagens.nl/fins_betonplex.htm
 
Bevalt mij al 2 jaar goed, maar gebruik m alleen voor motorvervoer.
Schuif je de motor er gewoon op, of heb jij iets van oprijplaten ed? Misschien iets van pics als je aanhanger gevuld is ?
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2012, 20:08 »
Er op met plaat, er af zonder plaat. Eerste motor met voorwiel in de hoek en tweede motor met voorwiel in het midden van bak zodat sturen evenwijdig staan en elkaar niet raken. 4 x sjorbanden van voorvork naar kar en bandjes om voor en achterwiel. 120 km/u geen probleem (in Frankrijk  ;) ).
Heb geen foto, maar als ik zaterdag ga rijden, maak ik er 1

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #4 Gepost op: 16-05-2012, 07:21 »
Hoe vervoer je daar 3 motoren in?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #5 Gepost op: 16-05-2012, 07:56 »
voor lichte motoren zal 3 ook nog wel gaan. voor zwaardere jongens moet je een beetje oppassen natuurlijk:


quote: "Deze aanhangwagens mogen volgens de Nederlandse wet tot 750 KG bruto beladen worden."


Dat is natuurlijk niet de enige eis :
- de aanhanger zelf moet het technisch ook kunnen
- je auto moet het mogen: lang niet alle auto's mogen 750 kg ongeremd trekken.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #6 Gepost op: 16-05-2012, 10:06 »
voor lichte motoren zal 3 ook nog wel gaan. voor zwaardere jongens moet je een beetje oppassen natuurlijk:


quote: "Deze aanhangwagens mogen volgens de Nederlandse wet tot 750 KG bruto beladen worden."


Dat is natuurlijk niet de enige eis :
- de aanhanger zelf moet het technisch ook kunnen
- je auto moet het mogen: lang niet alle auto's mogen 750 kg ongeremd trekken.

ik heb zelf nu zo'n 2,5 jaar dezelfde aanhanger (dat wil zeggen: zelfde fabrikant/leverancier en dan de kar in de afmeting 257x157cm) en kan uit ruime ervaring zeggen dat de kar makkelijk meer dan 750 kilo aan kan :) (vele malen volgeladen met zand en stenen rondgereden).
 
in deze kar heb ik tot nu toe maximaal een Tenere en een V-strom tegelijk vervoerd en dan heb je nog voldoende ruimte over voor een 3e (andersom er tussenin). Ik hou echter van wat werkruimte om de motoren heen dus 2 was mijn persoonlijke max ;)
motoren zet ik dan in van die losse inrijwielklemmen en ik heb wat extra ogen in de bodemplaat gezet waar ik de spanbanden aan vast maak
 
de kar ligt ook zeer stabiel (mits goed beladen ;) ) achter de auto. 130km/u is makkelijk mogelijk :P het is ook geen stuiterbak als hij onbeladen achter de auto hangt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #7 Gepost op: 16-05-2012, 10:38 »
het is ook niet een kwestie van kunnen, maar van mogen....
als je niet voldoet aan de gestelde regels (aanhanger-specificatie, trekhaak-spec, auto-trekvermogen en wetgeving voor in dit geval ongeremde aanhanger <750kg, dus zonder kenteken) en je maakt brokken hierdoor, dan heb je wel een probleem.
1000kg ongeremd achter een 1200kg auto is niet verstandig bijv., maar ook (bijna) nooit technisch toegestaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #8 Gepost op: 16-05-2012, 11:28 »
het is ook niet een kwestie van kunnen, maar van mogen....
als je niet voldoet aan de gestelde regels (aanhanger-specificatie, trekhaak-spec, auto-trekvermogen en wetgeving voor in dit geval ongeremde aanhanger <750kg, dus zonder kenteken) en je maakt brokken hierdoor, dan heb je wel een probleem.
1000kg ongeremd achter een 1200kg auto is niet verstandig bijv., maar ook (bijna) nooit technisch toegestaan.
Helemaal mee eens. In mijn geval heb ik nu een auto (van moeders 8) ) die 750 kg mag trekken. Het zal om twee motoren gaan. Mijn hybride honda wordt in de nabije toekomst vervangen door weer een vette, vieze diesel, waarschijnlijk bus of mpv. Die kan nog wel wat meer. Dat i.c.m. Het feit dat mijn zoon wellicht ook wil gaan rijden, de overweging van 3 brommers.

Maar vooral : wie heeft een aanhanger er moet ervan af?

Greetz
Hans
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #9 Gepost op: 16-05-2012, 14:12 »
het is ook niet een kwestie van kunnen, maar van mogen....
als je niet voldoet aan de gestelde regels (aanhanger-specificatie, trekhaak-spec, auto-trekvermogen en wetgeving voor in dit geval ongeremde aanhanger <750kg, dus zonder kenteken) en je maakt brokken hierdoor, dan heb je wel een probleem.
1000kg ongeremd achter een 1200kg auto is niet verstandig bijv., maar ook (bijna) nooit technisch toegestaan.
ik reageerde op deze zin van jou:
Citaat
de aanhanger zelf moet het technisch ook kunnen
en dat is dus geen probleem
 
de rest is zo situatieafhankelijk dat ik daar natuurlijk niets over kan zeggen :P
 
@Zwaailicht: zoek je een gewone bakwagen of een echte motoraanhanger?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #10 Gepost op: 16-05-2012, 15:57 »
ik reageerde op deze zin van jou:en dat is dus geen probleem
 
de rest is zo situatieafhankelijk dat ik daar natuurlijk niets over kan zeggen :P
 
@Zwaailicht: zoek je een gewone bakwagen of een echte motoraanhanger?
Mag allebei, liefst motoraanhanger. In het andere geval ben ik steeds aan het uitlenen. 
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2012, 09:38 »
Ik heb nog een nette gegalvaniseerde motoraanhanger mer 3 goten en voorop een kunstof kist voor spanbanden enzo. Zelf ben ik overgestapt naar een dichte aanhanger (lekker bij slecht weer). Kan je alleen pas zaterdag een paar foto's sturen want dan ben ik pas weer thuis.

PM me maar bij interesse

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2012, 15:52 »
Ik heb nog een nette gegalvaniseerde motoraanhanger mer 3 goten en voorop een kunstof kist voor spanbanden enzo. Zelf ben ik overgestapt naar een dichte aanhanger (lekker bij slecht weer). Kan je alleen pas zaterdag een paar foto's sturen want dan ben ik pas weer thuis.

PM me maar bij interesse
PM verstuurd!
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #13 Gepost op: 17-05-2012, 19:10 »
En een PM terug!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: GEVRAAGD : aanhanger voor 2/3 motoren
« Reactie #14 Gepost op: 19-07-2012, 10:50 »
Ik heb nog een nette gegalvaniseerde motoraanhanger mer 3 goten en voorop een kunstof kist voor spanbanden enzo. Zelf ben ik overgestapt naar een dichte aanhanger (lekker bij slecht weer). Kan je alleen pas zaterdag een paar foto's sturen want dan ben ik pas weer thuis.

PM me maar bij interesse


Zijn julie er uit gekomen of heb je deze aanhanger nog?