Na 9 jaar, en 340 rij-uren heb ik afscheid genomen van mij trouwe metgezel. Na de 690 moest hij komen want dat was toch wel de ultieme rally motor. In Nederland was ie op dat moment niet te vinden, dus met de aanhanger naar de Oosterburen. En wat een powerhouse was het, super veel koppel en op de Marokaanse piste of duinen was het vermogen ook heerlijk om mee te rijden. Zo makkelijk zelfs dat ik na 2 rallies besloten heb een 950 te kopen omdat het te makkelijk ging
.
Daarna heb ik hem maar mondjesmaat bereden. Ik heb het over de Husaberg FE570, nu vertrokken als project naar een forumlid.
Nu in mijn garage een 300 EXC TPI. Wat is dat leuk rijden. Ik was toe aan wat nieuws en wil graag wat beter technisch leren rijden (koppeling gas controle). In het verleden al eens op een "oude" 300 gereden, maar dat beviel me niet (te aggressief en hoog brandstofverbruik). Laatst tijdens de OTR van Veghel nog eens geprobeerd op een TPI en die is zoveel geraffineerder. Hier kan ik wel mee leren omgaan.
Het eerste blokje om was leuk, heerlijk veel koppel onderin en je kan em zo ver afknijpen dat hou je niet voor mogelijk. De hit in power is goed mee om te gaan. Ik miste wel topvermogen ivm de 570, maar dat is ook logisch natuurlijk. Boomstammen huppen is kinderspel. Nu verder video's kijken van Garham