Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 950 ADV mods  (gelezen 21023 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #45 Gepost op: 31-05-2018, 09:55 »
Wat een vette setup is dit zeg! Vandaag eindelijk de boel kunnen testen, komende dagen nog veel meer!Het flinke geluid is wel even wennen maar echt mega uber geil!Wat een kanon is het toch.

Heb de settings van Ilja 1 op 1 overgenomen, alleen de pilot jet is nu nog een maatje groter (40 ipv 38)

En hierbij ook een compliment voor Frank MX shop, wat een super service! Echt een aanrader.

groetjes

Gaaf he! :-)

Ik neem aan dat je ook het SAS en EPC gebeuren hebt verwijderd?
Dan heb je nu een mooie setup.

Ik wissel de ACV air jet en idle air jet (#70 en #50) toch maar weer om, want hij plopt bij mij aardig met deceleratie nu.
Dat beetje extra benzine bij deceleratie zal volgens mij niet echt noemenswaardig zijn.  :)

Verder ben ik ook tevreden met de setup nu.... alleen vind de leovince e-keur dempers wel redelijk veel herrie maken....

Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #46 Gepost op: 31-05-2018, 16:51 »
He Bram,


Ik voel een middagje sleutelen aan de mijne aankomen :-) Ben wel benieuwd naar verbruik na je weekend toeren.


gr Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #47 Gepost op: 24-12-2018, 14:08 »

De kerstman was vroeg dit jaar...  :P








Had dat vorige rade raampje verkocht omdat het zicht minder was, maar ik vind een ingekort standaard raampje toch wel vervelend met hoge snelheid. En het standaard lengte raampje zit weer te dicht bij mijn bakkes, wanneer ik over een stel bulten stuiter.


Maar dit ziet er uit als mooi spul...  ;)  De led lampies hebben nu ook E-keur.
Zal het de komende dagen ekkes monteren en dan maar weer een fotootje posten.


Verder is er niets gewijzigd aan de 950... ik wilde vering nog doen deze winter (naar 300 en 275mm) en verder is alles eigenlijk prima!
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #48 Gepost op: 24-12-2018, 16:14 »
Hoi Ilja, ik heb nog een extra Touratech (Hella) Xenon verstraler voor je liggen als je wil. Perfect om in deze donkere dagen je LC8 te verlichten!
Interesse? PM me gerust.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #49 Gepost op: 24-12-2018, 17:31 »
Denk dat dat niet meer nodig is met deze upgrade Bert. Zag laatst een filmpje van Rade met deze nieuwe leds en daar komt een beste bak licht vanaf.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #50 Gepost op: 24-12-2018, 20:14 »
Is het lichter (in kg) dan de standaard koplamp + scherm?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #51 Gepost op: 25-12-2018, 12:42 »
Is het lichter (in kg) dan de standaard koplamp + scherm?


Ehh, mwa dat denk ik niet eigenlijk. Je voegt een aantal brackets toe en die lampjes zijn ook best wel "massief".
Daarvoor hoef je het niet te doen.  ;)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #52 Gepost op: 11-07-2019, 13:16 »

Vrij weinig gedaan aan de 950 vanwege de rest van mn leven... alleen nog wel een nieuw schermpje gekocht voor de 3e keer. Dit is fijn!  8)
Binnenkort moet de voorvork, want seal lekt... dus dan gaat ie ook meteen naar 265mm!











Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #53 Gepost op: 12-07-2019, 07:35 »

Nu geen turbulentie meer? Heb ik ook geen last van  ;D .

Heb jij wel eens naar het verschil tussen de voorste en achterste cilinder gekeken qua afstellling, of maar eentje gemeten? Bij de airbox snap ik dat je door de stromingsdynamiek een verschil kan krijgen tussen de 2, maar is dat met een open filer ook zo? Ik ga binnenkort deze proberen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #54 Gepost op: 12-07-2019, 08:12 »
... alleen nog wel een nieuw schermpje gekocht voor de 3e keer. Dit is fijn!  8)


En welke is dit dan?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #55 Gepost op: 12-07-2019, 08:26 »
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #56 Gepost op: 12-07-2019, 09:47 »
Ja, ik zie het. Ik zie ook dat de transparante ruit in een kit zit en de andere ondoorzichtig carbon-achtig is :-\. Ik heb namelijk een kapotte ruit. Steentje denk ik.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #57 Gepost op: 14-07-2019, 22:50 »
Nu geen turbulentie meer? Heb ik ook geen last van  ;D .

Heb jij wel eens naar het verschil tussen de voorste en achterste cilinder gekeken qua afstellling, of maar eentje gemeten? Bij de airbox snap ik dat je door de stromingsdynamiek een verschil kan krijgen tussen de 2, maar is dat met een open filer ook zo? Ik ga binnenkort deze proberen.

Veel minder... maar je zit op een 950 gewoon relatief hoog t.o.v je scherm waardoor je net wel of net niet in de turbulentie komt.
Als ik heel iets voorover ga hangen voel ik helemaal niets, en gewoon rechtop is het wel acceptabel. (met 140 of iets)

Met een afgezaagd standaard schermpje wat overal aangeraden wordt, werd ik helemaal gek! Was als een soort perslucht machinegeweer op je bakkes!

Ik heb alleen de voorste cylinder gemeten tot nu toe, maar ik zat te denken om de achterste ook maar eens te gaan meten binnenkort.
Soms doet ie wel eens *PUH* wanneer ik rustig door een dorpie rij, en volgens mij komt dat door de stationair afstelling vd achterste.

Geloof wel dat bij V-twins er altijd een verschil is tussen cylinders, gewoon omdat de achterste heter wordt of door de ontstekingsvolgorde of allebei ofzoiets.  :P 
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #58 Gepost op: 15-07-2019, 07:50 »
*PUH* betekend dat ie het niet leuk vind en gas wil.


Als de achterste cilinder warmer zou worden (wat ik me bij Harleys wel kan voorstel maar bij waterkoeling?) dan zou die toch juist armer moeten?




None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: KTM 950 ADV mods
« Reactie #59 Gepost op: 15-07-2019, 08:04 »
*PUH* betekend dat ie het niet leuk vind en gas wil.


Als de achterste cilinder warmer zou worden (wat ik me bij Harleys wel kan voorstel maar bij waterkoeling?) dan zou die toch juist armer moeten?

Ja, je hebt gelijk....dan zou de voorste iets rijker afgesteld moeten worden.

Kan goed zijn dat het een fabeltje is, ik had destijds geen zin om nog een sok te kopen om op de tweede pijp te lassen.. maar checken per cylinder is wel het beste.
Mijn voorvork is afgelopen week leeg gelopen op de garagevloer en garage is soort van klaar, dus moet er nu toch wat aan gaan doen.  ;D
Ride the world!