Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205865 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #30 Gepost op: 01-05-2009, 19:12 »
Om je te bekeuren... ;D

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #31 Gepost op: 01-05-2009, 23:18 »
Om je te bekeuren... ;D

[off-topic]
Op mijn uitlaat staat: 'not for road use'.
 
Maar volgens mij gaan ze me hoe dan ook bekeuren  :-X
 
[on-topic]
Ik wil me in deze van elk commentaar te onthouden, want, any which way, is het íemand tegen het zere been..
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #32 Gepost op: 02-05-2009, 00:18 »
Ben je klaar mee Noppy..
We worden behandelt als crimi's tewijl andere een kopje thee krijgen na heel wat erger gedrag..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #33 Gepost op: 03-05-2009, 22:03 »
Noem "ze " ook geen oom agent...kunnen ze niet tegen...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #34 Gepost op: 03-05-2009, 22:21 »
Of jochie..  ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #35 Gepost op: 03-05-2009, 22:28 »
'Uw rijgedrag valt ons op..' ::)
Avonturier!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #36 Gepost op: 03-05-2009, 22:44 »
Of "ze" vragen : Waar zijn "wij" mee bezig..... :-X
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #37 Gepost op: 04-05-2009, 07:20 »

Ik wil me in deze van elk commentaar te onthouden, want, any which way, is het íemand tegen het zere been..

Het probleem is de hoofdzaak en de bijzaak: de hoofdzaak is handhaven in de natuur en daarom wordt je aangehouden. De bijzaak wordt hoofdzaak als er niets groens te bekeuren blijkt.

Op bijzaken mag zo iemand rustig de 'discretionaire bevoegdheid' uit de kast trekken, een goede gerichte waarschuwing geven over iets aan jou of je motor en vervolgens respect oogsten.

Ik heb wat vrienden en familie bij de politie en het merendeel hangt de laatste methode aan.

De mierenneukenden zijn in de minderheid hoor, maar besmeuren wel het blantsoen van het hele korps (als ze al ergens bij horen, die BOA's).

En dat zere been Harm, daar moeten ze maar aan wennen. In Nederland zijn we gewend om alles te bediscussieren en alles en iedereen ter verantwoording te roepen. Geen me eens een reden waarom de diender daar aan zou moeten ontsnappen?

Op de politieschool leren ze complexe onderwerpen en zelfs 'discretionaire bevoegdheid':

Eerste weken waren vooral veel wennen. Strafrecht, Politiewet, discretionaire bevoegdheid, artikel 310, staande houden, aanhouden, aangifte, ambtelijke taal, redenen van wetenschap, de begrippen vlogen me om de oren!

Bron: Angelique Linkje

Ik zal wel even een apart draadje openen, want anders raakt dit draadje te veel off-topic!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #38 Gepost op: 04-05-2009, 09:28 »
Het lijkt wel alsof de handhaving in Twente niets te doen heeft en jalours is op de actie Drente !

'k Las vanmorgen in de TC Tubantia (kan de online versie nog niet vinden) dat er een klopjacht geweest was op een aantal "wildcrossers" tussen Diepenheim en Markelo. De geinterviewde ambtenaar vond het jammer dat ze niet de beschikking hadden over een helicopter, dan zou het net Miami Vice zijn.  ::)
Bij een wilde achtervolging moest een passant aan de kant springen voor de crossers en werd daarna opgeschrikt door een donkere VW Polo die uit de stofwolk kwam (de dubbele antenne op dak verraad dat het dan een onopvallende politieauto is  ;) ). Helaas kon er geen motorrijder bekeurd worden  :D , wel een automobilist en enkele Russische vissers  :o .

Het hele artikel was nogal "sensationeel" geschreven en opruiend tegen motorrijders op off-road motoren met kenteken. We rijden nog net niet in een zwarte Suzuki Swift. :-X
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #39 Gepost op: 05-05-2009, 13:48 »
Het verbaliseergedrag van sommige opsporingsambtenaren (141 & 142 WvSv) is inderdaad om te huilen. Het zoeken naar een bonnetje om een burger toch een oor aan te naaien (zo noem ik het maar), betreffende zaken die niet relevant zijn met de daadwerkelijke staandehouding van het geconstateerde feit....tsja.

Het helemaal geweldig vinden om een bonnetje te schrijven.....het liefst zo veel mogelijk! En parate kennis en logisch denkvermogen....ho maar. Alleen maar het feitenboekje doorbladeren om te kijken of het mag ja of nee(en dan nog fout zitten), en niet op de hoogte zijn van de actuele & betreffende wetgeving, besluiten, richtlijnen, regelingen, protocollen en jurisprudentie........en dan bakzeil halen bij een bezwaarprocedure ;D ....... Ze zitten er tussen.... :-[
En dan met buitensporige inzet een betrokkene (ik neem even de casus van Noppy en de div. acties tegen wildcrossen) achtervolgen en staandehouden......(nooit gehoord van het proportionaliteits & subsidiariteitsbeginsel zeker...) En maar zoeken en alles uit de kast halen om een betrokkene weer zijn weg te laten vervolgen met een verbaal.
Wat deze lui vaak niet beseffen.....je komt aan iemands portomonee....en de bedragen zijn tegenwoordig niet misselijk. :confused:
Respect verdien je, dat dwing je niet af!

Ik zelf ben ook een groene BOA en ik schaam me soms echt dood voor dit on-professionele gedrag.......wil ik hier nou bij horen of voor aangezien worden? Niet echt.......... :'(
Gelukkig zijn er ook nog opsporingsambt. die wel weten hoe het moet en werkt en die feeling hebben.

Justitie heeft hier ook lucht van....en de eisen & opleidingen voor de (groene)BOA worden steeds zwaarder gelukkig. De kaf van het koren scheiden.
Zware inzet voor zware strafbare feiten, goed! Kleine zaken, klein houden!

Discretionaire bevoegdheid is een middel wat elke opsporingsambtenaar mag toepassen. Struikelblok is hier vaak het opgelegde quotum van hogerhand of een zero tolerance beleid (soms is het nodig) op een aantal overtredingen en/of gedragingen die de spuigaten uitlopen. Maar ook dan mag de opsporingsambt. dit toepassen ondanks wat zijn werkgever oplegt! Zal ie geen vrienden mee maken....maar dat is iets waar zijn werkgeven niet over gaat.....maar justitie. Leid tot heftige discussies soms....uit ervaring... ;)
Pak de doelgroep....diegene die daadwerkelijk 'overlast' veroorzaakt, en niet diegene die uit vergissing of uit ontwetendheid die overtreding begaat. Dat kan veel beter met een goed gesprek afgehandeld worden, bereik je veel meer mee!

Zelf hou ik de discretionaire bevoegdheid, proportionaliteits & subsidiariteitsbeginsel en proffesionaliteit hoog in het vaandel en heb geen opgelegd quotum (gelukkig), en ik moet zeggen dat het werkt. Als je een beetje logisch kan nadenken kom je met de discretionaire bevoegdheid, open en proffesionele beroepshouding heel ver. Maak eens een praatje, verdien je wederzijds ook een hoop mee!



Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #40 Gepost op: 05-05-2009, 14:01 »
Als je een beetje logisch kan nadenken kom je met de discretionaire bevoegdheid, open en proffesionele beroepshouding heel ver. Maak eens een praatje, verdien je wederzijds ook een hoop mee!

De berijder van een DRZ400S was je dan ook heel dankbaar voor deze houding....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #41 Gepost op: 05-05-2009, 15:03 »

De berijder van een DRZ400S was je dan ook heel dankbaar voor deze houding....

Jij kende die gast die aangehouden was op zijn DRZ of was jij dat zelf toevallig??? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #42 Gepost op: 05-05-2009, 15:53 »

De berijder van een DRZ400S was je dan ook heel dankbaar voor deze houding....

Ja, zo kan het ook toch. :) Je kent 'm? ;)

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #43 Gepost op: 05-05-2009, 16:28 »
Ja, zo kan het ook toch. :) Je kent 'm? ;)

Gr. Johan.

Ja ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #44 Gepost op: 05-05-2009, 16:33 »
 ;D
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!