Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AJP PR7  (gelezen 6245 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: AJP PR7
« Reactie #15 Gepost op: 31-01-2016, 17:34 »
vorig jaar stonden ze op de motorbeurs in Utrecht, nog met ze gepraat.
Ze hadden toen net de licentie voor NL gekocht en deden dit nog echt vanuit de zolderkamer.
Toen stond er overigens wel een 400 op de stand zie hem nu niet meer terug in het gamma
Nog wel een dingetje met Marzocchi voorvorken op de meeste modellen....

Marzocchi is reeds overgekocht dus gaat waarschijnlijk niet ophouden met bestaan.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: AJP PR7
« Reactie #16 Gepost op: 25-10-2016, 19:55 »
De voorloper van de PR7 rallybike, de PR5 rally bike:

https://www.youtube.com/watch?v=dfmxEODQhfk

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: AJP PR7
« Reactie #17 Gepost op: 28-06-2017, 16:08 »
Het concept is zeker interessant en ik zoek iets om de Diagonale in Frankrijk te rijden, maar een verkoopprijs van rond de 10.000 in België en 11.000 in NL is naar mijn mening niet aanvaardbaar, zeker niet voor een monocylinder, en al helemaal niet voor een AJP. Update: reken 1.000 Euro voor de high performance kit. Anders heb je maar 28 pk ter beschikking.

Ik betwijfel dus of het een succes wordt. Er wordt ook te weinig promotie rond gemaakt.
Ik krijg trouwens geen teken van leven van de enige dealer die België rijk is. Update: intussen wel een antwoord gekregen.

Ik wacht nog even. Yamaha komt in 2018 met een bicylinder als opvolger van de Ténéré. Of Honda aan een afgeslankte versie van de Africa Twin werkt, is mogelijk enkel een gerucht, maar dat zou het wel interessanter maken.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: AJP PR7
« Reactie #18 Gepost op: 28-06-2017, 18:29 »


Citaat
maar een verkoopprijs van rond de 10.000 in België en 11.000 in NL is naar mijn mening niet aanvaardbaar, zeker niet voor een monocylinder, en al helemaal niet voor een AJP


Tja, da's een persoonlijke afweging. Wat kost een KTM 690 Enduro R? En dan heb je geen grotere tank, geen rally tower.


Koop je een multicylinder dan zal deze zeker een flink stuk zwaarder zijn. Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden...


Voor allroad gebruik heb ik persoonlijk liever een lichte eenpitter, dan een F800GS, AT, Triumph KTM 1090 ofzo.


maar goed, je kunt altijd nog zelf iets bouwen natuurlijk op basis van een tweedehands eenpitter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: AJP PR7
« Reactie #19 Gepost op: 29-06-2017, 09:10 »
Als je een track van de diagonale hebt bevelen we jou aan voor president.
Maakt mij niet uit duur of goedkoop gezeur altijd.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: AJP PR7
« Reactie #20 Gepost op: 29-06-2017, 14:39 »
Ik vind het wel een erg mooi apparaat, kleed inderdaad maar is een ktm 690 R aan dan ben je uiteindelijk een stuk duurder uit.


https://www.youtube.com/watch?v=ubzvQmLe1hs

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: AJP PR7
« Reactie #21 Gepost op: 29-06-2017, 15:34 »
Peter Renkema gaat met de AJP op wereld reis. meer op: https://www.facebook.com/Wired4adventure/


Ik heb de PR7 in actie gezien in Westerbork. Zier er goed en degelijk uit. Mooi geluid ook. ;)