Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke applicatie om track te tekenen  (gelezen 3053 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #15 Gepost op: 18-05-2021, 14:44 »
Interessant, dit lees ik:


Wat zit er in de MyRouteYou Plus?Naast alle basisfunctionaliteiten die je al hebt via een MyRouteYou Free-account geniet je via een MyRouteYou Plus-account van de volgende extra's:het advertentievrij gebruik van RouteYou (lees meer)
  • een extra functionaliteit om routes samen te voegen (te 'mergen') in de RoutePlanner ([/font][/color]lees meer)
  • een mogelijkheid om een route om te draaien in de RoutePlanner ([/font][/color]lees meer)
  • de mogelijkheid om referentieroutes op te roepen in de RoutePlanner ([/font][/color]lees meer)
  • de mogelijkheid om een route om te draaien (omkeren of de richting wijzigen) zonder via de RoutePlanner te gaan, en dus direct vanuit de RoutePagina ([/font][/color]lees meer)
  • de optie van een ander startpunt te kiezen van een route ([/font][/color]lees meer)
  • de mogelijkheid om een route te splitsen ([/font][/color]lees meer)
  • de mogelijkheid om de afstand van de POIs tot jouw route te kiezen bij een POI-push ([/font][/color]lees meer)
  • Prijsoverzicht MyRouteYou Plus(Prijzen incl. BTW)[/color][/size] [/l]Jaarlijkse kostSet-up door RouteYouMyRouteYou Plus € 29.99[/size][/color]
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #16 Gepost op: 18-05-2021, 15:32 »
Kan uitleggen hoe dat gaat? Lukt me niet zo direct en kon het ook niet vinden. Ik doe het via GPS visualizer maar dat is beperkt mogelijk
Via de 'My Maps' van Google, te bereiken via: https://www.google.com/maps/d/

Er zijn vele tutorials hierover te vinden op het Internet (Youtube).
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #17 Gepost op: 19-05-2021, 22:16 »
TwoNav software kan wat jij vraagt Jos.

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #18 Gepost op: 23-05-2021, 18:40 »
Naar die ideale software voor tracks ben ik al jaren op zoek.
Regelmatig gebruik ik nu Qmapshack: dat kan heel veel, vooral wat betreft knippen en plakken van tracks.
Maar niet eenvoudig in gebruik. En je moet kaarten installeren (en dus updaten).

Vorig jaar ook eens gespeeld met Plotaroute.
Maar die kon weer niet omgaan met segmenten in tracks: als je een track met segmenten oplaadde, dan plakte hij alles aan elkaar.
Dat moest ik dan weer in stukken knippen en afzonderlijk bewaren.
Misschien ben ik daar toen te snel mee gestopt?
Gebruiken jullie geen segmenten meer in gpx-files?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #19 Gepost op: 23-05-2021, 21:23 »
Segmenten ... moest even Google-en om te leren wat dat precies zijn. Een mooie uitleg vond ik bij JaVaWa:


https://www.javawa.nl/segtracks.html

Maar in antwoord op jouw vraag: nee, segmenten gebruik ik niet (ik wist dus niet eens wat ze precies waren en wat het nut ervan is/was).
Ik gebruik voor elk stuk dat ik wil rijden één track.
Dat komt in mijn geval neer op één tot enkele tracks per dag maar vaak ook alles voor één dag in één GPX bestand (track en waypoints van belangrijke dingen zoals begin- en eindpunt en pauzelocaties).

Edit: geen idee waarom het font halverwege mijn post ineens superklein wordt, ik zie er geen codes voor in het bewerkingsveld staan. Ik krijg het ook niet veranderd. Ik weet nu hoe propje zich altijd voelt ...
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #20 Gepost op: 23-05-2021, 21:49 »
Naar die ideale software voor tracks ben ik al jaren op zoek.
Regelmatig gebruik ik nu Qmapshack: dat kan heel veel, vooral wat betreft knippen en plakken van tracks.
Maar niet eenvoudig in gebruik. En je moet kaarten installeren (en dus updaten).

Vorig jaar ook eens gespeeld met Plotaroute.
Maar die kon weer niet omgaan met segmenten in tracks: als je een track met segmenten oplaadde, dan plakte hij alles aan elkaar.
Dat moest ik dan weer in stukken knippen en afzonderlijk bewaren.
Misschien ben ik daar toen te snel mee gestopt?
Gebruiken jullie geen segmenten meer in gpx-files?
Ik ben intussen aan de gang gegaan met plotaroute, ben er best tevreden mee maar idd verschillende tracks inladen kan daar niet. Daar gebruik ik dan mapsource voor, maar dan zit ik dus idd tracks de hele tijd over te halen van het een naar de ander (maar echt vaak hoeft dat niet). Over plotaroute wel heel tevreden (vooral snel wisselen tussen diverse kaarten en snelle koppeling naar streetview is ideaal).


Twonav niet meer bekeken maar zal ik nog doen (nadeel is specifiek voor mij dat het niet te installeren is op mijn werk laptop - mijn werkgever heeft mij helaas geen admin rights gegeven  :D ).

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #21 Gepost op: 24-05-2021, 10:18 »

gps-visualizer gebruik ik ook al 15 jaar. Uppen en downen van tracks en bewerken ervan in de app. Heeft nu ook osm in de kaartkeuze erbij.

Knippen en plakken in Mapsource.


Ik woon in de Ardennen tegenwoordig. Als het om zondagmiddag bochtig asfalt gaat (of verbindingsstuk), Kurviger web-app.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #22 Gepost op: 24-05-2021, 17:43 »
Ik gebruik nog steeds tripy en quovadis. De tripy gebruikt nog met andere kaarten of de combi met Google.
De quovadis heeft heel veel kaarten per regio/land.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #23 Gepost op: 08-06-2021, 17:23 »
Ik heb zojuist voor een jaar een premium abonnement op plotaroute genomen voor 21 Euro.
Puur om het eens goed te kunnen proberen.
Wat mij triggerde was de belofte voor 'auto-plot for off-road bikes'.
We gaan het zien ...
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #24 Gepost op: 09-06-2021, 04:52 »
Probeer deze eens Jos, helemaal online: http://rideleader.com/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #25 Gepost op: 09-06-2021, 08:44 »
Ik heb zojuist voor een jaar een premium abonnement op plotaroute genomen voor 21 Euro.
Puur om het eens goed te kunnen proberen.
Wat mij triggerde was de belofte voor 'auto-plot for off-road bikes'.
We gaan het zien ...


Dat is niet de belofte :-) De belofte is automatisch kan plotten over wegen op de kaart terwijl je het halverwege je route autoplotten uit kan zetten om verder door het weiland de track te tekenen en dan weer aanzetten als er weer wegen zijn. :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #26 Gepost op: 09-06-2021, 08:47 »

Dat is niet de belofte :-) De belofte is automatisch kan plotten over wegen op de kaart terwijl je het halverwege je route autoplotten uit kan zetten om verder door het weiland de track te tekenen en dan weer aanzetten als er weer wegen zijn. :-)
En die functie werkt dus erg goed!

Post Merge: 09-06-2021, 08:48
Probeer deze eens Jos, helemaal online: http://rideleader.com/
De MS1000 is nu bijna af ..  ::)  Snel even gekeken; wat voor mij de killer-functie is van plot a route zit er niet bij, namelijk direct vanuit de applicatie Google StreetView openen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #27 Gepost op: 09-06-2021, 09:20 »


Vorig jaar ook eens gespeeld met Plotaroute.
Maar die kon weer niet omgaan met segmenten in tracks: als je een track met segmenten oplaadde, dan plakte hij alles aan elkaar.
Dat moest ik dan weer in stukken knippen en afzonderlijk bewaren.
Misschien ben ik daar toen te snel mee gestopt?
Gebruiken jullie geen segmenten meer in gpx-files?


Ik ben er mee gestopt omdat inderdaad een reeks sites zoals plotaroute er niet goed mee om kunnen gaan. In wezen zijn segmenten niks anders dan tracks en die worden dan in 1 container GPX bestand opgeslagen. Als iedere route ding er goed mee omging fantastisch maar dat is niet zo. Als ik 10 tracks met iemand moet delen stuur ik een zip bestand.




Post Merge: 09-06-2021, 09:25
En die functie werkt dus erg goed!

Post Merge: 09-06-2021, 08:48

De MS1000 is nu bijna af ..  ::)  Snel even gekeken; wat voor mij de killer-functie is van plot a route zit er niet bij, namelijk direct vanuit de applicatie Google StreetView openen


Die zit er wel degelijk in. Je maakt een denkfout :-) Als de camera's van Google niet op het zandpad zijn geweest dan is er ook geen streetview. Ga ergens op een 'echte' weg staan, rechter muisknop en dan onder aan.



Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #28 Gepost op: 09-06-2021, 10:22 »

Dat is niet de belofte :-) De belofte is automatisch kan plotten over wegen op de kaart terwijl je het halverwege je route autoplotten uit kan zetten om verder door het weiland de track te tekenen en dan weer aanzetten als er weer wegen zijn. :-)
Ja dat heb ik inmiddels ook door.
Anyway, voor 21 Euro wil ik het wel eens een jaartje verkennen.
De kaarten in de Premium versie lijken overigens wel héél goed te zijn.
Ik keek gisteren even naar het trialterrein in Nunpeet op de Plotaroute kaart en dat was de beste weergave die ik ooit op een kaart heb gezien.
Héél mooi gedetailleerd.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Welke applicatie om track te tekenen
« Reactie #29 Gepost op: 09-06-2021, 15:27 »
Probeer deze eens Jos, helemaal online: http://rideleader.com/


Geeft bij mij alleen maar foutmeldingen.
Zowel bij tekenen als bij het laden van een file.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control