Die van mij heeft intussen >60000 km en geen grote problemen. Blokken zijn bijna onverwoestbaar, maar hebben een paar kleine aandachtpuntjes. Nokkenaslager tijdig vervangen, die loopt wel eens uit en dan heb je ravage. De voorste versnellingsbakas waarop de koppeling loopt heeft bij sommige modellen een kogellager, en vanaf 2003 dacht ik een tonlager. Dit kogellager gaat wel een stuk, maar heb ik alleen van horen zeggen. Dit lager is van buitenaf te wisselen voor een tonlager met een beetje moeite, anders kan een KTM dealer dit voor je doen. Komt niet echt vaak voor volgens mij dus daar zou ik mij niet al te veel zorgen om maken. Verder gaat de vrijloop van de starterkrans wel een stuk. Is ook relatief eenvoudig te repareren. Dit overkomt uiteindelijk iedere LC4 wel eens. Heb het ook al meegemaakt en ken er verschijndene met dit probleem. Verder niet te weinig toeren draaien, een LC4 is geen XT. Het blok wil en kan toeren draaien dan blijft het bigend heel. Een LC4 kan in princiepe gewoon 100.000 km draaien mits bovengenoemde punten in de gaten gehouden worden. Zuigerslijtage en oliegebruik etc is totaal geen issue. Het schakelpookje kan ook wel gaan lekken, maar dat komt omdat er met een hogedrukreiniger op gespoten wordt. Voorzichtig dus. Als dit gebeurd moet het hele blok uit elkaar. En de FCR carburateur is inderdaad een hele (dure) aanwinst, hoewel de dellorto ook goed is. Daarmee gebruikt ie echter wel meer benzine. Wat Fred zegt over de kabelboom is denk ik ook wel waar. Ik heb momenteel wat elektrische problemen en dat komt denk ik doordat het allemaal wat ouder wordt. (mijne is uit 97) Dus dat spreekt voor een wat jongere. O ja, en bij oliewisselen het systeem (framebuis) goed ontluchten anders gaat ie echt heel erg stuk! Lijkt heel wat maar valt in mijn ogen wel mee. Mits goed onderhouden is het echt een superding. Goed sturen en goede vering. Het is echt een heel erg robuust ding. Je kunt hem van een berg afgooien (zelf geprobeerd) en dan is alles gewoon nog recht.